Auteur Topic: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE  (gelezen 10188 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Gepost op: 1 oktober 2007, 19:09:15 »
Ik heb sinds vandaag (merkte het met batterij wisselen) 2 storing in mijn pager, namelijk een streep vlak na de 3e letter van links en atenne symbool wat daar bij knippert.

Overgens komen de meldingen wel gewoon binnen.

Weet iemand hoe dit op te lossen is cq iemand ervaring er mee met de jup. 8.6?

Mvg Hans Peter

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2007, 23:49:56 »
HEb je een programmeerunit?
Zo ja, dan even de standaardfile erin zetten.
Let wel op dat je dan je overige instellingen kwijt bent!
Die zul je dus opnieuw moeten instellen.

Mogelijk dat dat helpt.
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline knaak

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 15
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #2 Gepost op: 3 oktober 2007, 10:45:53 »
nou dat is toevalig gisteren ook battery wissel gedaan en zelfde storing als jou   namelijk een streep vlak na de 3e letter van links en atenne symbool wat daar bij knippert.


de ene keer is het streepje er en dan is die weer weg

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2007, 19:50:22 »
neem gewoon de jupiter v7.2 nergens last van hhaahahahaha ;)

Offline tcf

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 226
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #4 Gepost op: 4 oktober 2007, 18:12:07 »
Citaat van: "knaak"
nou dat is toevalig gisteren ook battery wissel gedaan en zelfde storing als jou   namelijk een streep vlak na de 3e letter van links en atenne symbool wat daar bij knippert.


de ene keer is het streepje er en dan is die weer weg

Ligt het dan niet aan de batterij?
Heb daar ook wel eens last van gehad met o.a. de goedkopere modellen..
Wees verstandig, blijf jezelf

Offline Pe

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 335
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #5 Gepost op: 8 oktober 2007, 18:39:17 »
Mijn streepje was weg maar is weer terug..........

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #6 Gepost op: 30 juli 2008, 10:49:03 »
Bij mij speelt dit probleem sinds een paar weken ook.
Een paar maanden geleden zag ik bij toeval dit fenomeen heel even op mijn pager (Jupiter Pro versie 8.6A) maar omdat deze toen een hele nacht onder m'n kussen gelegen had, met m'n hoofd erop  :) dacht ik dat dit de reden was van dit verschijnsel. Het verdween echter na een klein half uurtje.

Echter, sinds een aantal weken heb ik dit probleem weer, maar nu blijvend lijkt het wel.
Gelukkig verder geen ontvangstproblemen of iets dergelijks, alleen dat flikkerende streepje en antennesymbooltje, dat is best wennen.

De pager is al compleet opnieuw geprogrammeerd, standaard-file erin gezet, maar daar trad het ook bij op.
Misschien iemand anders nog een idee/oplossing (buiten terugsturen naar p2000-shop)?
Groeten,
Marco Marijs.

Offline Kinky

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #7 Gepost op: 30 juli 2008, 12:42:20 »
Citaat van: "Marco Marijs"
Bij mij speelt dit probleem sinds een paar weken ook.
Een paar maanden geleden zag ik bij toeval dit fenomeen heel even op mijn pager (Jupiter Pro versie 8.6A) maar omdat deze toen een hele nacht onder m'n kussen gelegen had, met m'n hoofd erop  :) dacht ik dat dit de reden was van dit verschijnsel. Het verdween echter na een klein half uurtje.

Echter, sinds een aantal weken heb ik dit probleem weer, maar nu blijvend lijkt het wel.
Gelukkig verder geen ontvangstproblemen of iets dergelijks, alleen dat flikkerende streepje en antennesymbooltje, dat is best wennen.

De pager is al compleet opnieuw geprogrammeerd, standaard-file erin gezet, maar daar trad het ook bij op.
Misschien iemand anders nog een idee/oplossing (buiten terugsturen naar p2000-shop)?

neem eerst eens contact op met de P2000 shop via tel. of mail, ze zijn zeer vriendelijk en bereidwillig
en misschien hebben ze wel meer mensen gehad met hetzelfde fenomeen.
http://www.p2000shop.nl/

groeten Kinky.

Offline Jelmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 395
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #8 Gepost op: 30 juli 2008, 18:07:01 »
Ik heb een v7.2A en heb ook af en toe het streepje. Het verdwijnt ook steeds weer vanzelf

Offline amstaf3

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 39
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2008, 13:06:39 »
ik heb dat probleem ook gehad heb hem teruggestuurd naar p2000shop en binnen 1 week weer terug ontvangen en nu nergens meer last van maar wat het nu was weet ik niet ik heb de v8.6a en het koste me niks ook nog toppie service

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2008, 15:02:39 »
Dan ga ik hem ook maar eens opsturen denk ik! Ik zal er eerst eens een mailtje aan wagen naar p2000-shop in ieder geval!
Bedankt voor de info!
Groeten,
Marco Marijs.

Leen Ansems

  • Gast
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #11 Gepost op: 1 augustus 2008, 06:29:07 »
Citaat van: "Marco Marijs"
Dan ga ik hem ook maar eens opsturen denk ik! Ik zal er eerst eens een mailtje aan wagen naar p2000-shop in ieder geval!
Bedankt voor de info!

Als je voorzichtig te werk gaat zou je eens kunnen kijken of de ontvangerprint nog goede verbinding maakt met de moederprint. De ontvanger print heeft mannetjes connectoren en op de moederprint zitten de vrouwtjesconnectoren. Er zit een kleine ruimte tussen de ontvangerprint en de achterwand en soms willen de connectoren bij een val op de grond iets uit elkaar schieten. Als de connectoren goed in elkaar zitten zie je daartussen geen vergulde pennen meer. Op de ontvangerprint zitten dan ook rubberstripjes als schokbrekers/opvulling, maar soms is de klap net te hard. De TD van de P2000shop is op dit moment op vakantie en daarom kan je beter even wachten met insturen van een defect toestel. Als het dringend is, kan ik je ook helpen.
Groet,
Leen

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #12 Gepost op: 1 augustus 2008, 07:45:33 »
Ik heb hem al heel voorzichtig open gehad, en ook de ontvangerprint van de moederprint losgehaald, schoongeblazen e.d. en weer terug gezet, maar zonder resultaat.
Ik ben zelf na vandaag met vakantie, dus 3 weken niet meer in Rotterdam, anders zou ik de pager even bij je langs brengen, Leen!

Ik zal eens kijken hoe het na mijn vakantie is, dan kom ik de pager misschien wel even langs brengen (als dat mag tenminste :) )
Groeten,
Marco Marijs.

Offline Marco Marijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 125
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #13 Gepost op: 10 september 2008, 11:41:44 »
Nou, het probleem heeft zich vanzelf opgelost.
Ineens was het knipperende antennetje en het streepje niet meer te zien. Al heeft het wel een maand geduurd voordat het zover was.
In ieder geval, ik heb er geen last meer van!
Groeten,
Marco Marijs.

Offline veiligheidsregionhn

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 79
Re: JUPITER PRO 8.6 MET STREEPJE EN KNIPPEREND ATTENNETJE
« Reactie #14 Gepost op: 11 september 2008, 10:17:30 »
Ik heb sinds deze week ook dit probleem en het is nog niet weg.