Het Scannerforum

P2000 / C2000 => P2000 pagers => Topic gestart door: OVB684 op 14 oktober 2007, 13:35:13

Titel: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 14 oktober 2007, 13:35:13
Hallo,

 In de nachtelijke uren zat ik mijn jupiter pro op de "stil" stand.
Wat schetst mijn verbazing, dat na enige tijd zonder aanleiding deze geen bereik meer heeft !!????? heel vreemd want ik schakel al maanden op deze manier 's nachts de pager uit zonder problemen...........en nu sinds een paar dagen dit verhaal
Iemand soortgelijke problemen gehad ???
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: IkWilbert op 14 oktober 2007, 13:44:46
Heb je de standaard file al eens terug gezet?
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 14 oktober 2007, 21:13:56
Uh nee,.....kun je me aangeven hoe dat in zijn werk gaat.
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: IkWilbert op 15 oktober 2007, 07:31:20
Heb je een programmer? Deze heb je namelijk wel nodig.

Je moet dan even de standaard file terug zetten op de pager, deze vind je hier
http://www.apolloprogrammer.tk/ (http://www.apolloprogrammer.tk/)
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 15 oktober 2007, 07:37:00
Ja, ik heb een programmer. Maar als ik de standaard file terugzet, moet ik daarna alle capcodes opnieuw invoeren ?
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: Leen Ansems op 15 oktober 2007, 08:24:53
Citaat van: "OVB684"
Ja, ik heb een programmer. Maar als ik de standaard file terugzet, moet ik daarna alle capcodes opnieuw invoeren ?

Als je slim bent geweest, heb je ook een file bewaard van wat je nu in je pager had staan. Die kan je er opnieuw inblazen en dan zou een eventuele verstoring in je pager verholpen moeten zijn zonder dat je een heel nieuw opzetje moet maken.
Mvg,
Leen
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 20 oktober 2007, 21:31:14
Inmiddels geeft deze continue "buiten bereik", met andere woorden ik ontvang niks meer.
Als ik de opgeslagen file weer terug erin blaas zou het probleem dan opgelost moeten zijn ? Of hebben jullie andere suggesties......
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: Leen Ansems op 20 oktober 2007, 21:57:38
Citaat van: "OVB684"
Inmiddels geeft deze continue "buiten bereik", met andere woorden ik ontvang niks meer.
Als ik de opgeslagen file weer terug erin blaas zou het probleem dan opgelost moeten zijn ? Of hebben jullie andere suggesties......

Ja dat zou heel goed kunnen. Je geeft ons een probleem aan, wij geven je een mogelijke oplossing en je doet er niks mee en begint weer een vraag te stellen. Zet die opgeslagen file terug, haal het batterijtje even los en kijk of je PASS bovenin het scherm ziet na het terug plaatsen. Dan is je pager gereset en moet de tijd op 12.00 uur starten. Als je pager normaal werkt komt met een paar minuten de juiste tijd en datum in het scherm. Als dat gebeurd moet je ook meldingen kunnen ontvangen.
Mvg,
Leen
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: Hunter op 20 oktober 2007, 22:18:11
Citaat van: "Leen Ansems"
Als je pager normaal werkt komt met een paar minuten de juiste tijd en datum in het scherm.

Nouja mits er binnen een paar minuten FlexTIME informatie wordt verzonden, dat is naar mijn idee een van de makken van het systeem, als het druk is op het netwerk dan kan het wel een poosje duren voordat je pager de juiste tijd/datum weergeeft...

Groeten, Peter.
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: Leen Ansems op 21 oktober 2007, 11:22:36
Citaat van: "hunter"
Citaat van: "Leen Ansems"
Als je pager normaal werkt komt met een paar minuten de juiste tijd en datum in het scherm.

Nouja mits er binnen een paar minuten FlexTIME informatie wordt verzonden, dat is naar mijn idee een van de makken van het systeem, als het druk is op het netwerk dan kan het wel een poosje duren voordat je pager de juiste tijd/datum weergeeft...

Groeten, Peter.

Je hebt gelijk. Dat komt wel eens voor. Ik heb eens voor een groep een aantal pagers geprogrammeerd en na 2 uur kwam pas de juiste tijd en datum in het scherm. Intussen stond wel het zweet op m'n voorhoofd, omdat ik niet kon ontdekken wat er fout gegaan kon zijn. Op normale tijden wordt het scherm binnen 5 minuten bijgewerkt en voor de zekerheid zet ik dan even capcode 0005000 of 1420999 in. Op werkdagen heb je dan binnen een paar minuten wel een bericht binnen. De pagers op zich gaan niet zo vlug stuk. Het is vaker een omgevallen bitje in de gegevens dan een storing aan de printplaat.
Mvg,
Leen
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 28 oktober 2007, 09:50:13
Hallo,

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, maar de pager blijft "buiten bereik" aangeven.
Heb iemand nog andere suggesties, of is het handiger om de pager terug te sturen naar de P2000 shop voor reparatie.............
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: Hunter op 28 oktober 2007, 11:56:35
Citaat van: "OVB684"
of is het handiger om de pager terug te sturen naar de P2000 shop voor reparatie.............

Dat lijkt me inderdaad het meest verstandige...

Groeten, Peter.
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 30 oktober 2007, 11:51:26
De pager is vandaag gearriveerd bij de P2000-shop voor reparatie. Laat jullie weten hoe het is afgelopen.
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 1 november 2007, 21:16:56
Vandaag weer mijn pager retour gekregen.
De technische dienst van de P2000 shop heeft de RF gereinigd..........kan iemand mij vertellen wat dat is ?
En moet moet wel even kwijt dat de service van de P2000 shop PERFECT !!! is hoor, mijn complimenten voor de goede afhandeling.
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: Leen Ansems op 2 november 2007, 06:19:59
Citaat van: "OVB684"
Vandaag weer mijn pager retour gekregen.
De technische dienst van de P2000 shop heeft de RF gereinigd..........kan iemand mij vertellen wat dat is ?
En moet moet wel even kwijt dat de service van de P2000 shop PERFECT !!! is hoor, mijn complimenten voor de goede afhandeling.

Ik denk dat je het verkeerd leest. De pager schoonmaken is normaal bij een servicebeurt. Op de bon staat waarschijnlijk "RF afgeregeld" en dat wil zeggen dat de ontvangerprint op maximale gevoeiligheid is afgesteld. Het probleem is in ieder geval opgelost.
Mvg,
Leen
Titel: Re: Jupiter Pro heeft kuren....
Bericht door: OVB684 op 4 november 2007, 11:03:29
Nou Leen, er staat echt RF "gereinigd" op het begeleidend schrijven van de P2000shop. Maar ongetwijfeld zul je gelijk hebben.........