Auteur Topic: migratie spraaknetwerk c2000  (gelezen 35613 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #75 Gepost op: 10 maart 2020, 19:49:52 »
Hoe is dat bij DMO anders? Werkt daar bijvoorbeeld de noodknop ook niet meer, omdat ze niet meer aangemeld zijn op het netwerk? Of doet die het nog wel?

Geen netwerk = geen noodknop

Dus voor de politie gewoon niet handig, ook tijdens een verkeerscontrole.

Offline WH521

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 721
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #76 Gepost op: 10 maart 2020, 20:09:55 »
Los van de noodknop, is toch ook het geringe bereik van DMO vaak een reden om toch TMO te werken.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #77 Gepost op: 11 maart 2020, 16:04:52 »
Duidelijk, en een goede reden om voor TMO te kiezen inderdaad.

Offline Brandpreventje

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 55
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #78 Gepost op: 11 maart 2020, 20:23:16 »
Bij de brandweer wordt gecommuniceerd dat de noodknop langer ingedrukt moet worden dan voorheen om de noodprocedure te starten. Schijnt een softwarefout te zijn die bij een update(?) hersteld zal worden. Geldt dit ook voor de politie? Lijkt mij dat voor zowel politie als brandweer dit dan geldt.

Offline Hans013

  • PD2HSB
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 859
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #79 Gepost op: 11 maart 2020, 21:36:14 »
Ben ik dan echt de enige die denkt dat de gateway functie een deel op zou kunnen lossen? Auto heeft mob, deze in gateway naar de porto...

Offline gjbzmr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 723
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #80 Gepost op: 12 maart 2020, 07:40:22 »
Ben ik dan echt de enige die denkt dat de gateway functie een deel op zou kunnen lossen? Auto heeft mob, deze in gateway naar de porto...

Nee, dat denk ik ook al jaren. Is alleen geen oplossing voor agent te voet of op de fiets/scooter, maar verder......
UBC125XLT met RH-F10 - UBC9000XLT en AOR AR-DV1 (incl. TETRA-trunking update) met op het dak een Diamond X50n (19m Aircell-7) - Midland C710  met SRH-803s - RH-795 - Icom IC-A3E met FA-BO1AR -  Tyt MD-390 - Tyt MD-380 - 2x Motorola MTP850

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #81 Gepost op: 12 maart 2020, 07:46:13 »
Ben ik dan echt de enige die denkt dat de gateway functie een deel op zou kunnen lossen? Auto heeft mob, deze in gateway naar de porto...

Ooit, in een ver verleden, waren hier concrete ideeën over. Heeft namelijk ook een positief effect op de belasting van het TMO-netwerk. Maar dit heeft het nooit gehaald.

Grappig om te vermelden is dat de KLPD op deze manier jarenlang portofonisch bereikbaar is geweest op het Alex-90 netwerk.
Er waren 70/80 MHz portofoons beschikbaar waarbij de 80 MHz mobilofoon van het voertuig, op veelal kanaal 811 86.1625 of 77.7625 MHz middels een 'koppelknop' werd 'ge-gatewayed' aan de Alex-90 UHF mobilofoon.
Immers was men toch altijd in de buurt van de auto. Werkte opzich prima.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #82 Gepost op: 12 maart 2020, 08:04:56 »
Hoe is dat bij DMO anders? Werkt daar bijvoorbeeld de noodknop ook niet meer, omdat ze niet meer aangemeld zijn op het netwerk? Of doet die het nog wel?

Geen netwerk = geen noodknop

Dus voor de politie gewoon niet handig, ook tijdens een verkeerscontrole.

Geen netwerk = geen noodknopfunctionaliteit naar de meldkamer toe.
In DMO werkt de noodknopfunctionaliteit gewoon alleen komt die bij alle portofoons op diezelfde groep aan in plaats van bij de meldkamer.

opabert

  • Gast
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #83 Gepost op: 12 maart 2020, 15:30:45 »
Triest maar niet verrast, dat een belangrijk netwerk kwetsbaar is.

Offline r0n.

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 559
  • Eiland Tholen, Zeeland.
    • Dwarsliggen, kritiek op de maatschappij, bedrijven, instellingen en overheid
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #84 Gepost op: 12 maart 2020, 15:37:04 »
Triest maar niet verrast, dat een belangrijk netwerk kwetsbaar is.

Ach Bert, wanneer je de weg weet, is het kapottrekken van één kabel al voldoende om de economie (en een deel van de veiligheid) in een deel van het land plat te leggen.
Het verbaast mij dus ook niet.
Maar in het geval van de vervanging van het C2000 netwerk is het wel vreemd, dat er geen gebruik is gemaakt van de bestaande ervaring in de aanleg en onderhoud van het "oude" systeem.


Offline Edwin24

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1134
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #86 Gepost op: 27 juli 2020, 15:31:32 »
https://verbinding.tv/opzet-tender-nieuwe-nieuwe-c2000-toont-falen-huidig-c2000/

Ben benieuwt of dit ook werkt in vliegtuigen en helikopters.

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #87 Gepost op: 27 juli 2020, 15:39:25 »
Huawei heeft nog tijd en materiaal over.🥴
Never grow up ‼️

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1851
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #88 Gepost op: 27 juli 2020, 18:37:49 »
Zo te zien is dit gewoon backup systeem

Offline rik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 364
Re: migratie spraaknetwerk c2000
« Reactie #89 Gepost op: 27 juli 2020, 23:11:55 »
Zou daar niet afhankelijk van willen zijn!  Blijft via 4 of 5G als dat plat ligt heb je niks. En overal 100% dekking kan je ook vergeten.