Auteur Topic: Container  (gelezen 2898 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Oldskool

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 128
Container
« Gepost op: 1 januari 2008, 23:37:20 »
Hallo allemaal,

ik kijk wel eens op P2000 monitor sites om een beetje in de gaten te houden wat er allemaal bij mij in de regio gebeurt. Wat ik heel veel zie is dat bij brandweermeldingen, het type brand een 'container' brand is. In eerste instantie dacht ik aan containers voor huisvuil, maar ik zie deze melding wel heel vaak voorbij komen, dus ik vraag me af of container niet wat ruimer genomen moet worden. Is een prullenbak op de openbare weg bijvoordbeeld ook een 'container' volgens de P2000 meldingen? Wat verstaat het P2000 systeem precies onder 'container' ?
Met vriendelijke groet,
Jan

Scanners: UBC9000XLT, UBC280XLT, Commtel Com216
Antenne\'s: Diamond RH771

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Container
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2008, 07:18:45 »
Citaat van: "Oldskool"
Wat verstaat het P2000 systeem precies onder 'container' ?

Deze vraagstelling klopt niet helemaal. Er bestaat geen uniform "P2000 systeem" zoals jouw vraag dat doet vermoeden. Elke regio deelt zijn GMS op hun eigen manier in, waardoor elke regio met eigen zogenaamde meldingsclassificaties werkt. De ene regio noemt alles "binnenbrand", de andere splitst het op in "woningbrand", "bedrijfsbrand", "schuurbrand", "flatbrand", etc. Zo zal het ook gelden voor prullenbakken en containers. Maar iets zegt mij dat men een prullenbak niet zo snel een container zal noemen. Dat zal doorgaans eerder vallen onder "buitenbrand" lijkt mij.

Groeten, Peter.

Offline enrique

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 156
Re: Container
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2008, 13:23:20 »
Helemaal met Hunter eens, behalve dan dat Rijnmond prullenbakjes wél als CONTAINER aanmerkt. Kan dus in sommige regio's heel ruim worden geïnterpreteerd.  ;)