Auteur Topic: RCH687  (gelezen 3399 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
RCH687
« Gepost op: 1 augustus 2008, 06:26:07 »
Afgelopen nacht kwam de RCH 687 overhead via ARNEM en GMH. Het vreemde is dat deze op Maastricht Delta werkte 132.085 terwijl het een KC-10A is..... iemand hier een verklaring voor waarom een GATT route gevolgd werd voor deze Mmil kist?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Captain Flintstone

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: RCH687
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2008, 21:02:44 »
Wellicht was de OAT sector van Langen niet bezet die nacht, en moest daarom GAT gefiled worden. Deze kisten werken vaak toch al GAT boven de vijver en de UK (London mil is ze ook liever zo snel mogelijk kwijt !) dus om speciaal OAT te gaan voor dat kleine stukje boven NL lijkt dan onlogisch.

Of gewoon een luie planner die automatisch een plannetje uit Jeppview heeft getrokken en daarmee een GAT plan krijgt  ;)

Grtz
"Kick the tire and light the fire!!"

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: RCH687
« Reactie #2 Gepost op: 2 augustus 2008, 09:15:58 »
Ja, zo'n vermoeden had ik al, maar ik dacht dat er duidelijke regels waren voor AOT en GAT, dus verwacht ik deze kist niet op een GAT route.

Thx!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: RCH687
« Reactie #3 Gepost op: 2 augustus 2008, 09:58:24 »
Citaat van: "BlackBox"
Afgelopen nacht kwam de RCH 687 overhead via ARNEM en GMH. Het vreemde is dat deze op Maastricht Delta werkte 132.085 terwijl het een KC-10A is..... iemand hier een verklaring voor waarom een GATT route gevolgd werd voor deze Mmil kist?

Heb je eventueel ook gehoord of hij inb Ramstein of Spangdahlem was? Gisteravond was deze kist Westbound ook als RCH687.
Kan me niet echt voorstellen dat deze kist met een mission c/s een retourtje Ramstein doet. Met andere woorden dat deze kist verder gevlogen is en niet met Langen heeft gewerkt...Als de kist wel inb RS was dan heeft ie wel met Langen gewerkt.

Grtz

Offline Captain Flintstone

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: RCH687
« Reactie #4 Gepost op: 2 augustus 2008, 13:19:36 »
Citaat van: "BlackBox"
Ja, zo'n vermoeden had ik al, maar ik dacht dat er duidelijke regels waren voor AOT en GAT, dus verwacht ik deze kist niet op een GAT route.

Thx!

Die zijn er ook wel, maar waar doel je op t.a.v. deze specifieke kist? Ik zie niet 1,2,3 in waarom ie niet GAT zou kunnen gaan. 334sqn doet ook niet anders toch.... ;)
"Kick the tire and light the fire!!"

Offline Spine24

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 175
    • http://link2radio.net/
Re: RCH687
« Reactie #5 Gepost op: 2 augustus 2008, 18:34:08 »
Al die ASCOT'jes gaan volgens mij ook GAT, was in de jaren '70 al zo, hoor ze in ieder geval nooit meer.
Lekker met de wereldontvanger rond de 129 draaien en dan hoorde je ze wel, ook al die USAF bakken met c/s OLD en zo.........en MAC.......ging achter elkaar door.
Good old days.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: RCH687
« Reactie #6 Gepost op: 3 augustus 2008, 08:41:26 »
@Joost, geen idee

@ Spine en Flintstone, ja dat is natuurlijk zo, misschien bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ik een USAF kist eerder op UHF met Maastricht had verwacht.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Lord Flashheart

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1742
    • 24 December 1944
Re: RCH687
« Reactie #7 Gepost op: 3 augustus 2008, 10:01:04 »
Citaat van: "BlackBox"
@Joost, geen idee

@ Spine en Flintstone, ja dat is natuurlijk zo, misschien bedoel ik eigenlijk te zeggen dat ik een USAF kist eerder op UHF met Maastricht had verwacht.

Daar hoor je ze niet veel op. Reden kan zijn dat ze die UHF nodig hebben om een AMCC of Ops op te roepen.
Kisten inbound Ramstein hoor je vrijwel nooit naar 314.600 maar naar 131.080 (en anders is het Request VHF freq)
Zelfde voor Inbounds voor Mildenhall. vrijwel altijd naar VHF, krijgen ze een UHF is meestal eerste reactie Request a VHF frequency.

Maar goed, een Mil RCH op Maastricht is wel een unieke. Leuke Catch!

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: RCH687
« Reactie #8 Gepost op: 22 augustus 2008, 13:38:46 »
Dit soort NOTAMS verklaren ook wel weer e.e.a.

Citaat
OAT OVERFLYING AMSTERDAM FIR IS PROHIBITED, FOR OVERFLYING AMSTERDAM
FIR FILE GAT ROUTE. HAZARDOUS CARGO FLIGHTS VIA TB6 ARE ACCEPTED. GND - FL660,
22 AUG 08:45 2008 UNTIL 22 AUG 15:00 2008. CREATED: 22 AUG 08:49 2008

Ik vraag me dan altijd wel af wat de reden hiervoor is....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline Captain Flintstone

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: RCH687
« Reactie #9 Gepost op: 22 augustus 2008, 17:57:38 »
Radar maintenance allicht? Amsterdam/Muac mag geen OAT afhandelen in ehaa fir dus als er verkeer over wil vliegen dan zullen die dus GAT moeten...
"Kick the tire and light the fire!!"