Auteur Topic: pieper ...  (gelezen 3557 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Jerre

  • Gast
pieper ...
« Gepost op: 13 september 2003, 16:30:19 »
hey,

ik heb in een tweedehands zaak een beeper gekocht voor maar liefst 7€ !

hij is nog nieuw wat zat in verpakking en de frequentie waarop de beeper zit 164.670mhz is nog in gebruik ik hoor data met mijn scanner

is het mogelijk met de beeper te knoeien dat ik alle Berichten kan ontvangen ?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: pieper ...
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2003, 17:19:12 »
Hoi Jerre,

Die frequentie wordt in Nederland niet gebruikt voor semafonie, dus ik vraag me af wat je erop hoort....

En nee, dat is niet mogelijk. Theoretisch zal het wel mogelijk zijn, maar dan moet de pieper helemaal verbouwd worden en zal er een extra eprom bij moeten komen die je zelf moet programmeren om hiermee de besturing van de pieper te wijzigen. Een flinke klus en niet echt rendabel denk ik, want het lijkt mij bijzonder onhandig om *alle* berichten die op een netwerk worden verzonden op een piepertje binnen te krijgen. Vaak wordt het sneller verzonden dan je op een piepertje kunt lezen...

Groeten, Peter.

Jerre

  • Gast
Re: pieper ...
« Reactie #2 Gepost op: 13 september 2003, 18:14:38 »
zou het dan mogelijk zijn om de 2 RIC's te veranderen ?

btw is het mogelijk om met mijn scanner zonder discriminator uitgang pcsag te decoderen via de geluidskaart ? ik heb een mono kabel

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: pieper ...
« Reactie #3 Gepost op: 13 september 2003, 19:03:52 »
Is het geen pieper met een luidspreker er in zodat je op een gegeven moment spraak hoort? De bewakingsdienst van Corus hier in IJmuiden gebruikt die namelijk ook. Mocht je er dus op een gegeven moment niks mee kunnen met die pieper dan heb ik wel interesse ;-)

Jerre

  • Gast
Re: pieper ...
« Reactie #4 Gepost op: 14 september 2003, 09:10:24 »
nee het is een pieper met een schermpje voor tekst berichten te ontvangen