P2000 / C2000 > p2kflex

Nogmaals; de capcodelabels

(1/7) > >>

Hunter:
Hallo,

Dit onderwerp is nogal een heet hangijzer. Het was ooit BRW/MKA/Politie maar om het wat uniformer te krijgen zijn diverse opties geprobeerd. We zijn naar langere benamingen gegaan waar de VR (veiligheidsregio) bij in zat, maar dat werd wel erg lang. Vervolgens zijn we teruggestapt naar MKB/MKA maar nu krijgen we meldingen vanuit regio's dat de MKB Zeeland en MKA Kennemerland niet meer bestaan. Terecht, maar hoe moeten we het dan aanpassen zonder dat we elke week andere labels hebben??

In mijn (persoonlijke beleving): Het label hoort bij een capcode. Een capcode staat meestal in een pager (soms in een lichtkrant, tafelontvanger, etc) en daarom dient in mijn beleving de nadruk te liggen op de ontvanger van het bericht. De Blusgroep Terneuzen, of de Kazerne Den-Haag Centrum. Wat voor toegevoegde waarde heeft de verzendende partij dan nog, de MKA, of de OC-B.

Op dit moment hebben we zojuist MKB weer teruggezet naar BRW. Dus BRW Groningen (Groningen Vinkhuizen) (Bemanning TS) of BRW Gooi en Vechtstreek (Bussum) (Lichtkrant)

Qua medische tak ligt het wat complexer. We hebben ambulances, OvD-G (en andere functionarissen), de traumaheli's en nog meer. Ik denk niet dat we daar zomaar Ambulance of AMBU van kunnen maken. Maar wat dan wel... Iemand een suggestie? Steeds als we iets aanpassen dan krijgen we vanuit diverse hoeken commentaar. Een eventuele volgende aanpassing moet hopelijk wel een langere houdbaarheidsdatum hebben en gedragen worden door de gebruikers van p2kflex.

Edwin24:
Ben voor BRW Groningen Drenthe Friesland.
Ik heb zelf alleen mijn labels staan BRD BRG BRF
BRD-Brandweer Drenthe.

Johan Beck:
Het lastige is ook nog eens dat functionarissen uit diverse regio's elkaar tegenspreken.
Je ziet dat ook terug in de meldingen.
OvD contact OC-B (veelal in West Brabant/Zeeland)
OvD contact AC
MMA contact CPA

En dan nog de Caco.
Die zegt hij is van het OC, de ander zegt weer, hij is van de GMK
OC is Ambulance, Brandweer en Politie.
Die zegt weer; de GMK is onderdeel van het OC.

Tja dan weet je het soms niet meer.

Johan Beck:
De heli's vallen onder de 4 traumacentra.
Je zou dan het volgende krijgen;

Traumacentrum Noord West Nederland (LL1)
Traumacentrum Zuid West Nederland (LL2)
Traumacentrum Oost Nederland (LL3)
Traumacentrum Noord Nederland (LL4)

Dit zou je natuurlijk nog in kunnen korten.
Traumacentrum = TC en/of Nederland weglaten.

WH521:

--- Citaat van: Johan Beck op 21 oktober 2022, 09:47:21 ---Het lastige is ook nog eens dat functionarissen uit diverse regio's elkaar tegenspreken.
Je ziet dat ook terug in de meldingen.
OvD contact OC-B (veelal in West Brabant/Zeeland)
OvD contact AC
MMA contact CPA

En dan nog de Caco.
Die zegt hij is van het OC, de ander zegt weer, hij is van de GMK
OC is Ambulance, Brandweer en Politie.
Die zegt weer; de GMK is onderdeel van het OC.

Tja dan weet je het soms niet meer.
--- Einde van citaat ---

Typisch HV Nederland ergens. Ondanks dat LMS verhaal toch iedere locatie zijn eigen systeem. En binnen die locatie werkt ieder domien weer net iets anders.

Enige organisatie die nu een landelijke standaard heeft is de Nationale Politie.


Volgens mij word OCB alleen gebruikt op de meldkamer Bergen op Zoom.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie