Auteur Topic: BCT15X programmeren met Freescan. Afrondings-probleem?  (gelezen 1018 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1973
BCT15X programmeren met Freescan. Afrondings-probleem?
« Gepost op: 24 juni 2022, 19:40:15 »
Het viel mij op dat frequenties met met 6,25 kHz stap verkeerd genoteerd of opgeslagen staan in Freescan wat ik voor het programmeren van mijn BCT15X scanner gebruik.

Voorbeeld: 446.00620 in plaats van 446.00625

Dus ik wou kijken of het een weergave-bug is in Freescan, door de scanner uit te lezen met Butel ARC XT, maar dit lukt helaas niet omdat ik deze software al eerder heb getest. De demo modus is verlopen (ik heb via regedit al allerlei dingen verwijderd). Of dat het ook daadwerkelijk verkeerd naar de scanner is geschreven.

In de scanner zelf bij "Edit Frequency" zie ik helaas maar 4 cijfers achter het decimaal: 446.0062

Hebben anderen hier ervaring mee of een trucje om de demo modus van de Butel software weer te activeren? Om zomaar €49,95 uit te geven voor de basis-versie om iets te testen vind ik iets te gortig.

Online Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: BCT15X programmeren met Freescan. Afrondings-probleem?
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2022, 20:05:41 »
Je kunt dacht ik de stepsize per band aanpassen. Misschien overrule je dan de software.

http://new.marksscanners.com/BCT15X/bct15x.shtml#bands
Luisterspulletjes :)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1973
Re: BCT15X programmeren met Freescan. Afrondings-probleem?
« Reactie #2 Gepost op: 24 juni 2022, 21:49:20 »
Band defaults staan voor hele UHF al op 6.25 kHz, dus daar ligt het niet aan.

Anders kan ik nog proberen om de stapgrootte per frequentie handmatig in te stellen.

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1973
Re: BCT15X programmeren met Freescan. Afrondings-probleem?
« Reactie #3 Gepost op: 24 juni 2022, 22:20:11 »
Ik had destijds een demo-versie draaien van ARC XT Basic en heb nu een werkende demo van ARC XT Pro draaien. Deze laat helaas ook maar 4 cijfers achter de punt zien.

Online Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2407
  • Apres moi le deluge
Re: BCT15X programmeren met Freescan. Afrondings-probleem?
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2022, 22:44:38 »
Proscan?
Luisterspulletjes :)

Offline Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1973
Re: BCT15X programmeren met Freescan. Afrondings-probleem?
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2022, 22:45:46 »
Stapgrootte per frequentie aanpassen in Freescan is zinloos, want deze optie wordt niet gebruikt in de BCT15X: zit niet in de opties van het menu in de scanner zelf en ontbreekt ook in de Butel software.

Ik denk dat het wel goed staat zo.