Auteur Topic: Gezocht SDR ontvanger+ installatie hulp  (gelezen 916 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Nick19

• Beginnend Lid
  • **
Gezocht SDR ontvanger+ installatie hulp
« Gepost op: 15 mei 2022, 22:29:24 »
Beste mede hobbyisten :)

Korte tijd geleden heb ik een goedkope SDR stick op Ali gekocht dit werkte niet heel fijn en kwam er zelf niet helemaal uit.

Helaas is de stick nu kapot en ben ik opzoek naar een nieuwe stick.

Ik zou graag Tetra  entropia willen luisteren,
Is er iemand die zoon stick heeft en zou willen helpen ? tegen vergoeding ? heb er best wat voor over

Alvast bedankt :)

Offline Airman

• Gevorderd Lid
Re: Gezocht SDR ontvanger+ installatie hulp
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2022, 17:44:42 »
Kijk eens op Dijken Electronica - deze zaak heeft verschillende SDR,S.
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - Icom 910 H- TYT-390 - BCT 15 X -UBC 125 XLT -Mini-Spy -Jim 75 .

Offline Nick19

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2022, 18:36:38 »
Kijk eens op Dijken Electronica - deze zaak heeft verschillende SDR,S.

Bedankt :) ik ga zeker even een kijkje nemen :) Ik heb nu 2 goedkope dingen uit China werken niet echt lekker. Maar nu moet ik ook zeggen dat de installatie voor mij een probleem is. Kom er niet helemaal uit. Het mooiste is als iemand het kant en klaar kan aanbieden, Maar wil eventueel ook wel een vergoeding geven aan iemand die mij op weg helpt met installatie

Offline Airman

• Gevorderd Lid
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2022, 17:56:39 »
Je kunt eens proberen een oproepje te doen in de algemene box - of iemand je op weg kan helpen, bij veel sdr,s zit software bijgeleverd of kun je
het downloaden op hun website- Succes.
PD4SAT- TX :Yaesu FT-1200 - Icom 910 H- TYT-390 - BCT 15 X -UBC 125 XLT -Mini-Spy -Jim 75 .

Offline Warlord32

• Gevorderd Lid
« Reactie #4 Gepost op: 20 juni 2022, 07:50:04 »
sdr v3 https://www.vandijkenelektronica.nl/product/rtl-sdr-v3-tcxo-dongle-500khz-1700mhz-sma-aansluiting/

wordt echt heet na een tijdje met sdrsharp/ frequentie scanner

zou dan eerder gaan voor een airspy mini / r2

https://itead.cc/airspy/

15 % korting summer sale

Offline centrum

• Gevorderd Lid
« Reactie #5 Gepost op: 20 juni 2022, 09:34:43 »
Even een klein zijstapje t.a.v. het eigenlijke onderwerp in dit topic maar ik was een paar dagen geleden bij van dijken. De dongel wordt warm omdat de metalen behuizing zorgt voor de (passieve) koeling. Anders gezegd, het is juist de bedoeling dat de metalen behuizing erg warm wordt, zonder dat gaat ie kapot.
Uniden 3500 en 3600; Kathrein en Sirio VHF en UHF antennes; CCW Multicoupler; RTL-SDR V3 en SDR# software.

Offline Erik48

• Gevorderd Lid
« Reactie #6 Gepost op: 20 juni 2022, 10:32:19 »
Even een klein zijstapje t.a.v. het eigenlijke onderwerp in dit topic maar ik was een paar dagen geleden bij van dijken. De dongel wordt warm omdat de metalen behuizing zorgt voor de (passieve) koeling. Anders gezegd, het is juist de bedoeling dat de metalen behuizing erg warm wordt, zonder dat gaat ie kapot.

ja is normaal ,nee gaat niet kapot :)
~ UBCD3600XLT ~ UBC9000XLT ~ MTP700 TETRA ~ UNIDEN SCANNER VOOR P2000 ~ RTL-SDR V3 en SDR# SOFTWARE.

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #7 Gepost op: 20 juni 2022, 13:31:28 »
sdr v3 https://www.vandijkenelektronica.nl/product/rtl-sdr-v3-tcxo-dongle-500khz-1700mhz-sma-aansluiting/

wordt echt heet na een tijdje met sdrsharp/ frequentie scanner

zou dan eerder gaan voor een airspy mini / r2

https://itead.cc/airspy/

15 % korting summer sale

Ik heb ze beide. De Airspy wordt nog warmer.

Bij de rtl-sdr blog v3 hebben ze tenminste nog moeite gedaan m.b.t. warmteafgifte: zijkanten printplaat zijn over gehele lengte vertinde kopersporen welke direct contact maken met de behuizing. Daarnaast zit er een dikke warmtegeleidende "thermal pad" tussen de behuizing en de printplaat.

Bij de Airspy ontbreekt het bovenstaande.

Ik heb al 3 jaar zonder onderbrekingen een rtl-sdr blog v3 draaien voor ontvangst van P2000. Werkt nog steeds goed ondanks de warmte.

Als je hierover zorgen maakt dan zou je een heatsink eraan kunnen vastmaken.

Offline Wolfhound

• Top Lid
« Reactie #8 Gepost op: 20 juni 2022, 13:56:56 »
Ik heb destijds voor mijn mini een frame gemaakt,waar de airspy in hing. Met een 12V ventilatortje daarboven.
Dat scheelde aanzienlijk in de warmte
In grateful remembrance  of the 32nd T.F.S.  1954-1994.
                               " WOLFHOUNDS"
       Soesterberg Airbase.                Netherlands

Offline Airman

• Gevorderd Lid
« Reactie #9 Gepost op: 21 juni 2022, 15:47:23 »
Ook ik heb extra koelribben op mijn R2 gezet - een ventilator is ook mogelijk -natuurlijk.

Deze driver word voor de V2 - V3 ? tegen hittewerking gebruikt op de L-band - hij staat erbij mij in , in de Mini-Spy en werkt.

https://www.rtl-sdr.com/beta-testing-a-modified-rtl-sdr-driver-for-l-band-heat-issues/

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #10 Gepost op: 21 juni 2022, 16:14:56 »
De .dll die je vervangen hebt is voor de rtl-sdr's. Jouw Airspy R2 maakt hiervan geen gebruik en heeft zijn eigen .dll.

Wil je een rtl-sdr die koel blijft in de L-band, dan moet je er een met E4000 tuner nemen, bijvoorbeeld de Nooelec Nesdr Smart XTR. Nadeel is dat deze een "gap" heeft rond de 1090 MHz, dus je kan hem niet gebruiken voor ADS-B. En je kan hem niet gebruiken met de eerdergenoemde gemodificeerde .dll omdat daarbij de offset-tuning (welke je nodig hebt anders zit er een piek in het midden van het bereik) is vervangen voor een bias-tee schakeling.

Offline Airman

• Gevorderd Lid
« Reactie #11 Gepost op: 21 juni 2022, 19:10:40 »
Ik gebruik hem op mijn mini-spy -zoals vermeld , zit ook de 820 T in.

Nb - Er is een nieuwer type mini spy met de T-860 chip , dus wat hij daar op doet is mij onbekend.

Offline Airman

• Gevorderd Lid
« Reactie #12 Gepost op: 21 juni 2022, 19:31:08 »
De 820 en 860 zijn overigens een en dezelfde chip :

https://www.rtl-sdr.com/the-r860-will-replace-the-r820t2-same-chip-different-name/

Offline Remon

• Top Lid
« Reactie #13 Gepost op: 22 juni 2022, 02:07:25 »
De tunerchip staat hier los van. De Airspy maakt geen gebruik van een rtl2382u en heeft zijn eigen .dll zoals ik al eerder zei.