Auteur Topic: Portfoon maakt PTT contact zonder iets te doen.niet op VOX !  (gelezen 4202 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dirkjanwillem

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Portfoon maakt PTT contact zonder iets te doen.niet op VOX !
« Gepost op: 18 december 2015, 08:30:43 »
Best Scannerforum leden

Ik heb lange tijd geleden een post geplaatst over mijn Topcom > http://www.scannerforum.nl/index.php?topic=27241.0

Het is goed afgelopen en het werkt, nu heb ik laatste 6 weken last dat mijn portofoon automatisch PTT contact maakt als ik in de club aan het werk ben. Je hoort om de halve klap, Bliep 1sec bliep 1 blied 1 blied 1. De beveiligers horen ook dat er communicatie word gemaakt maar gelijk stop, als of je express de PTT knop indruk en loslaat. Ik heb hiermee flink gezeik mee gekregen met de beveiligers, maar ik heb hun kunnen bewijzen dat als ik in de hoek van de DJ Booth loop mijn portofoon automatisch afgaat maar ook bij de barren.

Ik heb 2 Topcom portofoons en allebei gaan ze af in de club.

Waarom gaat mijn Topcom automatisch af weet iemand hier een antwoord op het zou mij enorm helpen.

Groetjes

Dirk.

Offline Niet meer lid

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 58
Re: Portfoon maakt PTT contact zonder iets te doen.niet op VOX !
« Reactie #1 Gepost op: 18 december 2015, 09:31:18 »
Als ik je omschrijving zo lees dan lijkt het eerder een oproeptoon dan de PTT. Is de oproepknop vrij wanneer je de porto bij je hebt? Geen beschermhoesje of iets dergelijks wat in de weg zit?

Offline Dirkjanwillem

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 8
Re: Portfoon maakt PTT contact zonder iets te doen.niet op VOX !
« Reactie #2 Gepost op: 18 december 2015, 19:03:00 »
Ja alles is vrij, hij bliept automatisch terwijl ik niets doe.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4904
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Portfoon maakt PTT contact zonder iets te doen.niet op VOX !
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2015, 07:01:40 »
Heeft die Topcom ook ARTS, een soort van automatische "ben je binnen bereik" indicator? Hebben bepaalde Yaesu (meen ik) porto's ook en die zenden daarvoor om de zoveel tijd automatisch heel even.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland