Auteur Topic: Chatbox  (gelezen 29683 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Rene

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 276
  • Groningen
Re: Chatbox
« Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2012, 13:56:42 »
Wanneer zag je dat? De berichten zijn een aantal keer abusievelijk verwijderd, maar nu staat er als het goed is het een en ander.
Deze chat werkt mbv AJAX (javascript).

Peter, dat was gisteravond, een uur of negen of zo of eerder. Weet het niet exact meer.
Maar heb nu de netbook erbij en zie nu wel de berichten in de chatbox.
Misschien net die tijd dat de berichten verwijderd waren.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2012, 21:59:09 »
Hier hebben we het in de chat reeds over gehad. De chat hanteert een vaste tijd, volgens mij de server tijd, of de lokale tijd op basis van de servertijd +/- lokale afwijking. In elk geval loopt deze tijd niet mee als een lid bijvoorbeeld in een andere tijdzone woont en dus in zijn profiel een +/- afwijking instelt. Dat is een beetje een slordigheidje denk ik, maar aangezien dit forum voor 99% uit Nederlanders/Belgen bestaat zal het in de praktijk geen probleem vormen. Wel als het bijvoorbeeld een internationaal forum was geweest.

Zitten hier leden in een andere tijdzone?? Indien gewenst wil ik wel kijken of ik dit kan fixen, maar als niemand er problemen mee heeft dan ga ik er natuurlijk geen tijd in steken :)

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Chatbox
« Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2012, 13:51:22 »
Ik heb het opgelost Peter door zoals je in de chat al zei de tijdafwijking handmatig te wijzigen in het profiel .
Bedankt.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #18 Gepost op: 1 februari 2012, 18:16:38 »
Chat even uitgeschakeld ivm update

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #19 Gepost op: 1 februari 2012, 18:34:46 »
Chat even uitgeschakeld ivm update

En we zijn er weer.

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: Chatbox
« Reactie #20 Gepost op: 1 februari 2012, 18:57:48 »
Ik bezoek het forum vrijwel altijd via een snelkoppeling naar de ongelezen berichten http://www.scannerforum.nl/index.php?action=unread op het moment dat ik dan de chatbox even niet wil zien en dus op het - teken klik, wordt ook automagisch de startpagina http://www.scannerforum.nl/index.php?action=collapse;c=0;sa=collapse;ae824930d=3275afc2889800d7ae8daabd40b5a9bb geladen, bij het uitklappen van de chatbox op een willekeurige pagina wordt ook weer de startpagina geladen http://www.scannerforum.nl/index.php?action=collapse;c=0;sa=expand;ae824930d=3275afc2889800d7ae8daabd40b5a9bb
is hier iets tegen te doen?
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #21 Gepost op: 1 februari 2012, 19:11:27 »
Helaas, daar kan ik niets aan doen. Ik misbruik namelijk de optie om een categorie in te klappen en daardoor heb ik de Chatbox intern als "fictieve" categorie aangemerkt. Die optie doet na in/uitklappen standaard de indexpagina laden, omdat deze categorieen uitsluitend op de indexpagina staan.

Het maken van een alternatieve in/uitklap mogelijkheid (die tevens uithouden wordt) gaat mij teveel tijd kosten, dus heel simpel gezegd blijft het zoals het nu is, of helemaal geen in/uitklap mogelijkheid, sorry :(

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: Chatbox
« Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2012, 19:45:11 »
Duidelijk, lekker laten zo dan, die extra handeling die neem ik voor lief en slijt er vanzelf wel weer in  ;D
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #23 Gepost op: 4 februari 2012, 16:31:04 »
Duidelijk, lekker laten zo dan, die extra handeling die neem ik voor lief en slijt er vanzelf wel weer in  ;D

Toch even mee bezig geweest. Gaat het nu beter?

Offline PE7EB

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 454
  • QTH Alkmaar JO22jp
Re: Chatbox
« Reactie #24 Gepost op: 4 februari 2012, 17:56:17 »
Yep, zo te zien blijft de actuele pagina nu gewoon staan. Tnx.  :D
73 es gud dx de eric pe7eb k

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #25 Gepost op: 5 februari 2012, 14:49:04 »
Zojuist wat nieuws toegevoegd, als een lid de afgelopen 5 minuten aktief is geweest (op het forum in het algemeen, niet specifiek in de chat) dan wordt de naam vetgedrukt (was altijd al zo), zo niet dan is de naam niet vet. Hiermee kun je zien of iemand 'stilzwijgend' is verdwenen en niet meer aktief is op het forum. Alles kan nog aangepast worden, de tijd, of misschien een soort symbooltje cq icoontje die deze status weergeeft, ik weet niet wat prettiger is. Eerst maar even kijken hoe dit presteert...

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #26 Gepost op: 5 september 2022, 07:31:15 »
Hallo,

De chatbox heeft meerdere categorieen. Zo ook de incidenten. Nu is dat niet direct bedoeld om in te chatten, maar meer om de grotere incidenten te kunnen monitoren.
Is er wellicht (vooral omdat het kan) behoefte aan een MMT monitor?

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Chatbox
« Reactie #27 Gepost op: 5 september 2022, 08:42:33 »
Hallo,

De chatbox heeft meerdere categorieen. Zo ook de incidenten. Nu is dat niet direct bedoeld om in te chatten, maar meer om de grotere incidenten te kunnen monitoren.
Is er wellicht (vooral omdat het kan) behoefte aan een MMT monitor?

@Hunter

ik zeg doen,het is een mooie aanvulling.
Kan je de incidenten chat niet blokken om te chatten?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Chatbox
« Reactie #28 Gepost op: 5 september 2022, 11:07:09 »
Kan je de incidenten chat niet blokken om te chatten?

Zou misschien wel kunnen, maar het is niet perse dat het een probleem is hoor, de intentie was meer om eenvoudig boven het forum de incidenten te kunnen monitoren. Als mensen daarover wil chatten, kan dat. Als dat door anderen als storend wordt ervaren; meld het :)

Offline Erik1203

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 555
Re: Chatbox
« Reactie #29 Gepost op: 5 september 2022, 11:23:02 »
Kan je de incidenten chat niet blokken om te chatten?

Zou misschien wel kunnen, maar het is niet perse dat het een probleem is hoor, de intentie was meer om eenvoudig boven het forum de incidenten te kunnen monitoren. Als mensen daarover wil chatten, kan dat. Als dat door anderen als storend wordt ervaren; meld het :)

Dan zou ik zeggen maak een poll om erachter te komen of het interessant genoeg is om het in te voegen