Auteur Topic: Bijzondere C2000 opstellingen  (gelezen 28814 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Bijzondere C2000 opstellingen
« Gepost op: 24 oktober 2011, 20:35:37 »
Dit is een wel heel bijzondere C2000-opstelling bij bureau Paardenveld in Utrecht :




Leen Ansems

  • Gast
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2011, 05:59:41 »
Als de 2 antenne`s in vol bedrijf zijn en de ene mast ontvangt en de andere zendt, dan heeft dit totaal geen nut. De isolatie tussen de 2 antenne`s is in het horizontale vlak minder dan dat die antenne`s op dezelfde mast recht onder elkaar worden gemonteerd.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2011, 06:39:50 »
Als de 2 antenne`s in vol bedrijf zijn en de ene mast ontvangt en de andere zendt, dan heeft dit totaal geen nut. De isolatie tussen de 2 antenne`s is in het horizontale vlak minder dan dat die antenne`s op dezelfde mast recht onder elkaar worden gemonteerd.

Diversity?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #3 Gepost op: 25 oktober 2011, 07:16:55 »
Als de 2 antenne`s in vol bedrijf zijn en de ene mast ontvangt en de andere zendt, dan heeft dit totaal geen nut. De isolatie tussen de 2 antenne`s is in het horizontale vlak minder dan dat die antenne`s op dezelfde mast recht onder elkaar worden gemonteerd.

Inderdaad diversity, dat is bij de reguliere masten toch idem eender? Alleen is de afstand hier juist groter. Ik had nog nooit eerder zo'n opstelling op 3 afzonderlijke masten gezien als deze. Daarom zullen veel mensen het niet als C2000-mast hebben gezien, maar als dit geen C2000-mast is dan weet ik het ook niet meer :)

Leen Ansems

  • Gast
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2011, 09:03:44 »
Inderdaad: 3 masten. Ik was nog niet aan het schuiven geweest met de foto en vond 2 masten al heel uitzonderlijk ;)

Offline JohanV

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 54
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:28:06 »
Die staan er al JAAAAAAAAAAAAAAAAAREN gewoon analoog, zijn blijven staan of vergeten weg te halen........
Of ze wachten tot de ijzerpijs omhoog gaat.....

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #6 Gepost op: 25 oktober 2011, 20:34:01 »
Die staan er al JAAAAAAAAAAAAAAAAAREN gewoon analoog, zijn blijven staan of vergeten weg te halen........
Of ze wachten tot de ijzerpijs omhoog gaat.....

Analoog?? Die antennes? Wel erg toevallig dat het exact dezelfde antennes als P en C2000 zijn :)

Offline PA0DOM

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 7
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2011, 14:03:02 »
Die staan er al JAAAAAAAAAAAAAAAAAREN gewoon analoog, zijn blijven staan of vergeten weg te halen........
Of ze wachten tot de ijzerpijs omhoog gaat.....

Analoog?? Die antennes? Wel erg toevallig dat het exact dezelfde antennes als P en C2000 zijn :)

Nee joh. Ze wachten gewoon op terug gaan naar analoog.:-)
Christa

Offline sebastiaan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 463
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #8 Gepost op: 13 november 2011, 19:30:39 »
Inderdaad stonden deze er in het analoge tijd perk er ook al.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #9 Gepost op: 13 november 2011, 19:48:05 »
Inderdaad stonden deze er in het analoge tijd perk er ook al.

Sorry, maar ik ben nog steeds niet overtuigd. Hoe lang stonden ze er dan al? Het lijkt me erg logisch dat C2000 al gebouwd was toen analoog nog draaide. Daarnaast ken ik maar weinig analoge antennes die nog steeds staan, alles is in principe afgebroken. De lengte van de antennes komt overeen met die van C en P2000, dus als het geen C2000 is, wat is het dan? Analoog is een te ruim begrip, dus noem aub frequenties :)

Er lopen op dit forum aardig wat mensen rond die beroepshalve te maken hebben gehad met analoge netwerken van de hulpdiensten (waaronder ik) en ik ben heel erg benieuwd of iemand weet waar dit soort antennes voor analoog voor gebruikt zouden kunnen worden? Niet dat een antenne bepalend is voor analoog of digitaal, maar de "analoge" antennes zagen er toch echt heel anders uit.

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #10 Gepost op: 13 november 2011, 20:00:30 »
Inderdaad stonden deze er in het analoge tijd perk er ook al.

Stond er toen niet 1 mast welke voller zat met antennes? Dit lijkt zo een hele mooie locatie voor C2000. Heeft er niemand oude foto's google streetview heeft helaas foto's van deze antennes?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #11 Gepost op: 13 november 2011, 20:13:13 »
Misschien stonden er voorheen dezelfde MASTEN. Voor sommige mensen is een antenne een antenne. Als ik al aan een GSM antenne kan zien van welke operator het is, tsja. Dan zal het inderdaad wel een analoge, in vergetelheid geraakte opstelling zijn :)

Offline RenWvZ

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 309
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #12 Gepost op: 14 november 2011, 09:41:08 »
Peter, op de rechtse foto via deze link lijkt te rechtermast (in 2006?) een "reguliere" C/P2000 opstelling te zijn geweest.
http://www.utrechtfotografie.nl/ce_photo/html/image.html?imageUrl=../..//mediapool/65/650945/images/Oud_versus_Nieuw/Oud_vs_Nieuw_O_P/EdG_Paardenveld_200603_1.jpg&width=1003&height=445&bgSoundUrl=../../&bgSoundLoop=true&soundPath=../../sound
Dus die "staan er al JAAAAAAAAAAAAAAAAAREN" zoals eerder gesuggereerd werd, klopt niet.
Ik denk ook dat het nu een opstelling is om antenne diversity te realiseren.

 René van Zon

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #13 Gepost op: 14 november 2011, 11:01:52 »
Super Rene, dat bedoelde ik exact. De masten stonden er al jaren maar met een totaal andere antenne opstelling.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: Bijzondere C2000 opstellingen
« Reactie #14 Gepost op: 14 november 2011, 15:24:39 »
Ik denk ook dat het nu een opstelling is om antenne diversity te realiseren.

Dat heeft elke C2000-site. Overal staan immers 2 antennes, waarvan 1 voor TX/RX en de 2e alleen RX. Waarom ze hier dan verder uit elkaar staan, zeg het maar... Misschien gewoon het behouden van de oude masten, al zou dat wel een aparte reden zijn. Er zijn tig politiebureau's waar de oude mast(en) is(/zijn) vervangen door een C2000 mast. Voor de werking zal het weinig uit maken, maar de intentie van dit topic was immers "een aparte C2000-opstelling" :)

Maar als het echt analoog is, breek die masten maar een keertje af dan. Mocht er ineens een gat in de C2000-dekking ontstaan dan zal dat wel ergens anders aan liggen ;)