Auteur Topic: vragen van een beginneling!  (gelezen 2003 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline peregrine

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
vragen van een beginneling!
« Gepost op: 18 februari 2009, 19:55:29 »
Hallo forumgebruikers,

Kort geleden heb ik een portable scanner aangeschaft (ICOM IC-R5) Het frequentiebereik is tussen de 0,150 - 1309,995 Mhz. Nu vind ik op Internet en hier op het forum vele frequenties die ik in mijn scanner kan zetten. Is het zo dat als ik bijvoorbeeld de 118.100 programmeer deze dan automatisch in de AM-band komt? Ik kan namelijk switchen tussen de AM / FM en WFM. Ik kan namelijk nergens vinden welke frequentie in welke band hoort. Behalve de luchtvaart dan want dat weet ik :-)

Graag jullie reacties in deze want ik ben echt (nog) een leek op het gebied van scanners / frequenties en zeker ook het voorprogrammeren van het apparaat.

Alvast bedankt!

Gr,

Bas

Offline maikelv

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 166
Re: vragen van een beginneling!
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2009, 21:56:42 »
Ja bij de meeste scanners wordt de frequentie dan automatisch op AM gezet, weet alleen niet zeker of dat bij jou model ook zo is. Maar je kunt dat snel genoeg horen  ;)

skourre

  • Gast
Re: vragen van een beginneling!
« Reactie #2 Gepost op: 22 april 2009, 19:11:26 »
heb je de software er ook bij.
ik heb nog een paar files die je er dan in kan zetten.

skourre

Offline Elmer

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 131
    • http://rigreference.com
Re: vragen van een beginneling!
« Reactie #3 Gepost op: 22 april 2009, 20:37:09 »
De R5 zet de mode (FM, AM) niet automatisch goed. En daarnaast is de mode (te) eenvoudig te wijzigen. Het overkomt mij nog wel eens dat ik per ongeluk naar de verkeerde mode spring als ik een search of scan wil doen.
RigReference.com | Ham Radio Equipment

Uniden UBC785XLT | Uniden UBC3500XLT | Puxing PX-888 | Yaesu FT-450