Buitenland > Europa

scanner, vliegen en Duitsland

(1/3) > >>

EHAM:
Hallo allen,

In de krokusvakantie ga ik een weekje op wintersport naar Zwitserland. Ik ga met het vliegtuig (Air Berlin) van D üsseldorf naar Z ürich. Kan ik dan mijn Yupiteru 7100 meenemen, zodat ik tijdens het spotten op Sion in die week nog wat kan luisteren? Of is de combi vliegveld en Duitsland te risicovol? Uiteraard kan ik de antenne eraf halen en de batterijen eruit halen. En zal ik mijn scanner bij mijn handbagage (= fotorugzak) houden of zal ik hem in de koffer doen? Wat is het veiligste (ook rekeninghoudend met het feit dat koffers het vliegtuig in worden gegooid i.p.v. gelegd)
Alvast bedankt voor de reacties.

Groet,

Joost de Wit

Discriminator:

--- Citaat van: "EHAM" ---In de krokusvakantie ga ik een weekje op wintersport naar Zwitserland. Ik ga met het vliegtuig (Air Berlin) van D üsseldorf naar Z ürich. Kan ik dan mijn Yupiteru 7100 meenemen, zodat ik tijdens het spotten op Sion in die week nog wat kan luisteren? Of is de combi vliegveld en Duitsland te risicovol? Uiteraard kan ik de antenne eraf halen en de batterijen eruit halen. En zal ik mijn scanner bij mijn handbagage (= fotorugzak) houden of zal ik hem in de koffer doen? Wat is het veiligste (ook rekeninghoudend met het feit dat koffers het vliegtuig in worden gegooid i.p.v. gelegd)
Alvast bedankt voor de reacties.
--- Einde van citaat ---

Ik zou de scanner gewoon in de handbagage meenemen. Het enige dat apart door de scanner moet, zijn laptops. Ik ben met kerst van Dusseldorf naar M ünchen gevlogen (ook met Air Berlin) en had twee amateurporto's en een GPS bij me. Probleemloos.

Leuk veld overigens, Sion. Ik ben daar ooit zelf geland :)

elsinga:
Scanners zijn in Duitsland gewoon toegestaan, je mag er alleen niet mee luisteren naar zaken die niet voor algemeen publiek bestend zijn (blijft over: radio en zendamateurs, zo ongeveer) en ook die kanalen niet geprogrammeerd hebben. In Zwitserland is een scanner op gelijke manier toegestaan, mits er een CE keur op zit.

EHAM:
Bedankt voor de reacties. Ik weet (ook uit eigen ervaring) dat het in Zwitserland geen probleem is om naar luchtvaart te luisteren. Ik heb echter wel luchtvaartfrequenties erin geprogrammeerd, wat dus officieel niet mag in Duitsland. Maar zou zo'n securitymannetje weten hoe mijn Yupi werkt?
Voor alle zekerheid haal ik maar de antenne er maar af en de batterijen eruit.

Gr. Joost

amem:
wees verstandig en doe je scanner gewoon in je koffer zonder antenne erop. Volgens mij mag je namelijk geen scanners hebben in duitsland, maar dit weet ik niet helemaal zeker. Vorig jaar naar griekenland geweest en dat ging perfect met scanner in  koffer.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie