Buitenland > Europa

Luxemburg?

(1/3) > >>

elsinga:
Heren,

ik zit hier nu al een paar dagen te scannen vanuit het Luxembourgse, maar ik heb geen flauw idee waar de sterke arm en grote spuit zich frequentiegewijz ophouden... Iemand een idee? Een lijst? Omgeving Septfontaines... en in een dalletje, dus belgische frequenties heb ik weinig aan... :(

/me is uit armoe maar naar luchtvaart aan het luisteren, er komt hier nog wel eens wat over. ;)

ikkuh:

--- Citaat van: "elsinga" ---Heren,

ik zit hier nu al een paar dagen te scannen vanuit het Luxembourgse, maar ik heb geen flauw idee waar de sterke arm en grote spuit zich frequentiegewijz ophouden... Iemand een idee? Een lijst? Omgeving Septfontaines... en in een dalletje, dus belgische frequenties heb ik weinig aan... :(

/me is uit armoe maar naar luchtvaart aan het luisteren, er komt hier nog wel eens wat over. ;)
--- Einde van citaat ---

Let je wel héél goed op met je scanner daar.
Luxemburg is namelijk zéér scanner onvriendelijk.

Maar als het goed is zit de politie in de 159 en 160mhz
En de brandweer 157 mhz.

Misschien ook nog wel andere banden maar die weet ik niet.

nomoresecrets:
Onderstaande freqs 2 jaar geleden ontvangen:

Politie
159.450 MHz   ???
159.485 MHz   Luxemburg (stad)
159.550 MHz   ???
159.610 MHz   Grevenmacher
159.930 MHz   ???
159.990 MHz   ???
160.000 MHz   Esch-sur-Azette
160.225 MHz   Capellen

157.030 MHz  Ambulance
157.050 MHz   Ambulance

152.670 MHz   Pager POCSAG1200

elsinga:
De camping is hier een vrijwel volledig NL kolonie... en ik ga dus alleen vanaf de caravan luisteren.

Dank voor de frequenties! Ik had ergens anders al gevonden dat ze in de 150MHz zaten, maar hier heb ik meer aan. :)

elsinga:
Ik heb inmiddels op meer dan de helft van de frequenties wat gehoord. ;) Het lijkt erop alsof politie en ambulance via een relais werken, weet iemand de standaard shift hier in Lux? Op de uitgang hoor ik overigens geen TQ, maar dat kan heel goed kloppen bij dit soort diensten. :)

Grootste nadeel: alle communicatie is in het Letzebuergs... een vrij vage combi van frans en duits, die erg lastig te verstaan is. Tenzij de politie kentekens gaat oplezen in Nato alfabet, dat is weer goed te volgen. ;)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie