P2000 / C2000 > Gelieerden

Discussie P2000 DARES

(1/6) > >>

Bleij:
DARES is inmiddels in een vergevorderd stadium, om te komen tot een landelijk alarmering.

Het LMAZ (Landelijke Meldkamer Ambulance Zorg) dat een onderdeel uitmaakt van de landelijke meldkamer in Driebergen, heeft zich in principe bereid verklaard de landelijke alarmering voor DARES te willen verzorgen.

Procedures rond de alarmering moeten echter nog geheel uitgewerkt worden. De alarmering zal plaats vinden middels het bekende P2000 netwerk.

DARES is nu driftig op zoek naar een sponsor voor 60 pagers. Deze zijn nodig om het bestuur, de regiocoördinatoren en hun plaatsvervangers, te kunnen alarmeren. Het bereikte resultaat is een grote stap voorwaarts in de structurering van de landelijke inzetbaarheid van de DARES organisatie.

Meer info op http://www.dares.nl

Maarten.:
Ik zie de logica niet helemaal dat de LMAZ die alarmering zou gaan verzorgen...

Dan kom ik eerder terecht bij het LOCC of het KLPD.

Bleij:
Ik ben ook erg benieuwd hoe de uitvoering zal worden . . .

Hunter:

--- Citaat van: "Maarten." ---Ik zie de logica niet helemaal dat de LMAZ die alarmering zou gaan verzorgen...
Dan kom ik eerder terecht bij het LOCC of het KLPD.
--- Einde van citaat ---

De logica die ik eruit kan halen is dat het LMAZ ook in Driebergen zit bij de KLPD en al alarmeert via P2000. De KLPD doet daar niets mee... Dus als men de alarmering perse via P2000 wil doen dan is het LMAZ inderdaad het meest voor de hand liggend...

Groeten, Peter.

Edwin uit 070:
En het is op dit moment nog niet zo druk bij de LMAZ dat ze er geen tijd voor zouden hebben........ Aan de andere kant. Als er zich ooit een situatie in Nederland voordoet waarbij Dares ingeschakeld moet worden, dan heeft die LMAZ het ook druk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie