Auteur Topic: Connexion  (gelezen 9793 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Henk Voortwijs

  • Gast
Re: Connexion
« Reactie #15 Gepost op: 13 oktober 2007, 02:23:20 »
Citaat van: "MarkSchutte"
Heb je de ESO-foon tijd nog meegemaakt, dat was pas een kakofonie, kort verkeer dwars door de oproepen van de CVL heen en bij elke oproep ook nog een 5tvo-riedeltje en pieptoon. Was voor mij  toen wel een reden om er een kristalletje van aan te schaffen ;)

Nee, dat is voor mijn tijd ;) . Wel veel over gehoord van collega's :) .

Offline PD5MSF

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Connexion
« Reactie #16 Gepost op: 14 oktober 2007, 16:04:30 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Waar haal jij deze "wijsheid" vandaan?

Citaat van: "Henk Voortwijs"
Bij ons (regio Utrecht) worden de bussen niet voorzien van zo'n mobilofoon t.b.v. kort verkeer. Andere Connexxion regio's kiezen daar soms wel voor.

Nou moe, eerst vind je dat ik onzin uitkraam, en vervolgens weet meneer zelf prima hoe de vork in de steel steekt.
Mooie manier van doen. Ik mag dan wel chauffeur zijn in het gebied boven de Ijssel, maar we zijn hier toch niet debiel of wel?
In tegenstelling tot jou ben zelfs gelicenceerd radiozendamateur, en dan zou ik niet weten wat er aan boord is van de bus waar ik op rij?

Sinds de komst van InfoXX is er in elke regio wat anders aan de hand. Dat zou jij dan toch moeten weten.

Ik zou zeggen, gedraag je naar je naam, en gedraag je dus Voorts Wijs.
Rookworst zonder R is ookworst

Offline jomaco

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 199
Re: Connexion
« Reactie #17 Gepost op: 15 oktober 2007, 09:43:04 »
Citaat van: "PD5MSF"
Mooie manier van doen. Ik mag dan wel chauffeur zijn in het gebied boven de Ijssel, maar we zijn hier toch niet debiel of wel?
In tegenstelling tot jou ben zelfs gelicenceerd radiozendamateur, en dan zou ik niet weten wat er aan boord is van de bus waar ik op rij?

Wat heeft het een nu met het ander te maken??
Je moet aan dat zendamateurisme niet meer ophangen dan het is lijkt me..

gr., jomaco, toevallig ook zendamateur, maar nou en?

Offline JeroenvSchaik

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Connexion
« Reactie #18 Gepost op: 15 oktober 2007, 10:11:00 »
Citaat van: "jomaco"
Citaat van: "PD5MSF"
Mooie manier van doen. Ik mag dan wel chauffeur zijn in het gebied boven de Ijssel, maar we zijn hier toch niet debiel of wel?
In tegenstelling tot jou ben zelfs gelicenceerd radiozendamateur, en dan zou ik niet weten wat er aan boord is van de bus waar ik op rij?

Wat heeft het een nu met het ander te maken??
Je moet aan dat zendamateurisme niet meer ophangen dan het is lijkt me..

gr., jomaco, toevallig ook zendamateur, maar nou en?

Mensen wat maakt het nou allemaal uit?
Hou het nou gewoon gezellig.
Hier in Utrecht en omgeving hoor ik nog veel op die 426.1375 MHz.
Geniet er nou gewoon van zolang het nog duurt.

Offline PD5MSF

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Connexion
« Reactie #19 Gepost op: 15 oktober 2007, 21:21:17 »
Wat mij betrefd blijft het hier gezellig hoor.
Ik stoorde me er alleen even aan dat er een bepaald persoon het ene moment vraagt hoe ik aan die 'kolder' kom, en vervolgens net doet dat ie er alles van af weet.
Dat ik gelicenceerd zendamateur ben geeft mij de wijsheid niet in pacht, maar het geeft wel aan dat ik toch wel weet waar ik over praat. Je krijgt dat papiertje immers niet bij een pakje boter.
Rookworst zonder R is ookworst

ShippingRotterdam

  • Gast
Re: Connexion
« Reactie #20 Gepost op: 16 oktober 2007, 16:34:08 »
In Voorne-Putten rijden de Connexxion bussen allemaal met InfoXX. Daarbij is het ook nog mogelijk om kort verkeer gesprekken te voeren. Dus waarschijnlijk is het een combinatie van.

Offline pjbreevaart

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Connexion
« Reactie #21 Gepost op: 22 oktober 2007, 16:53:49 »
Hallo,

Vandaag heb ik meerdere malen Connexxion op de Combofoon gehad. Dus Combofoon ligt er nog niet uit op Voorne en Putten.

De frequenties waar ik spraak op hoorde?

425.0875: vanmorgen gesprekken tussen chauffeurs en de CVL in Spijkenisse en Hellevoetsluis

417.9875: divers kort verkeer binnen Hellevoetsluis



Pierre Breevaart, Hellevoetsluis

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21750
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Connexion
« Reactie #22 Gepost op: 22 oktober 2007, 16:58:43 »
Citaat van: "pjbreevaart"
425.0875: vanmorgen gesprekken tussen chauffeurs en de CVL in Spijkenisse en Hellevoetsluis

Zender Hoogvliet.

Offline PD5MSF

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 34
Re: Connexion
« Reactie #23 Gepost op: 22 oktober 2007, 18:30:52 »
Combofoon word ook zeker nog gebruikt.
Je moet het zo zien, Connexxion is verdeeld is tientallen stukjes. Elk bedrijfs stukje rijd voor een andere consessie/opdrachtgever. Veelal de overheid, sterker nog, 100% procent van alle aandelen zijn nu nog in handen van de overheid.
Per gebied, en zelfs per bus kan de apparatuur verschillen. Sommige bussen worden niet omgebouwd, omdat ze binnen een jaar bijvoorbeeld uit dienst gaan. Dan word er natuurlijk niet geinvesteerd in nieuwe apparatuur.
Andere bussen blijven doorrijden met oud spul omdat nog niet zeker is of die bussen wel in dat gebied blijven rijden, en zo nee, waar ze dan terecht komen, en wat voor eisen er in dat gebied gesteld worden aan de bussen.
In het rayon Zwolle rijd alles met infoxx, en los kort verkeer op 419,8750 met tq 88,5 hz. Maar soms hebben we een bus te gast uit een ander rayon, en dan zit er weer good-old combo in, of sabimos, of thoreb, of nog weer andere meuk.
Het duurt nog wel even voordat heel Connexxion weer terug is op één standaart systeem.
Rookworst zonder R is ookworst