Auteur Topic: Na bijna twintig jaar weer enthousiast voor de hobby!  (gelezen 2197 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Noordzee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Na bijna twintig jaar weer enthousiast voor de hobby!
« Gepost op: 24 oktober 2023, 12:50:08 »
Hoi !,

Ik zag dat mij hier op het forum al op 3 september 2004 had geregistreerd. Destijds woonde ik in het westen van het land en daar was destijds voldoende te beleven op de scanner. Want al sinds de jaren 80 luisterde in via de scanner naar de politie, brandweer en andere frequenties. Altijd via een kristalscanner, dat gehannes met die kristallen vond ik leuk. Tegenwoordig woon ik in de regio Emmen en daar is het wat minder levendig in de (scanner-)ether. Zo zijn er hier bv geen rivieren in de buurt, dus de marifoonband levert weinig hits op. En sinds C-2000 waren veel van mijn kristallen waardeloos geworden. Mijn oude scanner stond dan ook tijdenlang werkloos in de kast.  

Onlangs kwam ik op internet terecht op de website van Boudewijn uit Hellevoetsluis. Ik werd enthousiast en kocht bij hem een oude kristalscanner die ook de Airband aan boord heeft.

Op zijn advies ook een goede antenne en coaxkabel gekocht. Inmiddels staat alles hier werkend en ben ik bezig met de inrichting van de kristallen. Op de airband heb ik in een dag tijd al acht werkende frequenties kunnen beluisteren. Die andere twee beschikbare plekken in de airband gaan ook wel goed komen.    

Daarna wil ik mij richten op de invulling van de VHF-hoog en UHF-band. Daar kan ik ook tien kristallen per band kwijt. Een leuke uitdaging!
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband / Antenne Diamond BC 100-S

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Na bijna twintig jaar weer enthousiast voor de hobby!
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2023, 13:50:17 »
Evengoed welkom nog en veel luisterplezier.

Online testerr

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 514
Re: Na bijna twintig jaar weer enthousiast voor de hobby!
« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2023, 14:12:18 »
Wat is het adres van de site van Boudewijn?

Offline GerP

  • DJI PI Zuid-Oost
  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 234
Re: Na bijna twintig jaar weer enthousiast voor de hobby!
« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2023, 14:53:37 »
Hoi,

Zijn site adres weet ik niet! maar vlgs. mij kom je via de webshop van https://kristal-scanner.nl bij hem uit!

Mvg. Ger
Groeten van Ger

Offline Noordzee

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 43
Re: Na bijna twintig jaar weer enthousiast voor de hobby!
« Reactie #4 Gepost op: 24 oktober 2023, 15:06:51 »
Kristalscanner Semicom 8000 FM & Airband / Antenne Diamond BC 100-S

Offline Bart

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 376
Re: Na bijna twintig jaar weer enthousiast voor de hobby!
« Reactie #5 Gepost op: 24 oktober 2023, 17:03:27 »
Welkom "Noordzee"!
En wat een leuke site, nooit geweten dat kristallen nog zo goed verkrijgbaar waren. Ik ga eens proberen of de antieke kristalscanner van opa het nog doet!
Great day to carry 45 pounds of gear up and down 10 flights of stairs.
Uniden UBC125XLT, Uniden SDS100E