Auteur Topic: C2000 problematiek in Zembla  (gelezen 24631 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Dickiedick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #15 Gepost op: 27 september 2009, 14:32:57 »
Citaat van: "RonAlmere"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "RonAlmere"
Tja Zembla en objectief onderzoek doen..............

En om dat RonAlmere af en toe met een c2000 porto mag spelen denkt hij dat alles koek en ei is.

Nou dat af en toe is te weinig hoor, ik werk er iedere dag mee en tot opheden hebben we er nooit problemen meegehad.  Dat jij blijkbaar een zwartekijker bent is dan geheel jouw probleem. Ik kan er ook weinig aandoen dat mijn baas heeft geregeld dat we op het C-2 netwerk mogen en kunnen werken. Je klinkt een beetje als een klein kind wat zijn speeltje is afgenomen.

Maar als je even terug gaat kijken in de geschiedenis van Zembla dan had je kunnen weten dat men daar meer dan een keer de plank heeft misgeslagen met hun eigen onderzoekjes. Dus misschien handig als je eerst eens nagaat met welke bedoeling ik iets neerzet voor dat je met een onzinnig antwoord komt dat verder niets aan de topic toevoegd.

Knap denigrerend, is dat nodig?
En noem eens man en paard, waar Nova de mist in is gegaan?

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #16 Gepost op: 27 september 2009, 14:45:14 »
Tja men krijgt antwoord zoals men mij antwoord geeft, niets meer en niets minder. Ene we hebben het over Zembla en niet over Nova. Maar door Zembla zijn eerder zgn "onderzoeken"gedaan en ook daarin zat men totaal scheeft, zoals het optreden van Dutchbat bijvoorbeeld. Waar men naderhand heeft moeten bekennen dat het geheel bezijdens de waarheid was wat men in Zembla wist te melden.

Offline Joost Berg

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 12
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #17 Gepost op: 27 september 2009, 16:54:03 »
Citaat van: "boelie"
Heb zelf gehoord en gezien dat er twee agenten naast elkaar staan de een wel contact met zijn porto heeft en de ander z,n porto zwijgt en dat was niet een eerste keer.Het analoog van vroeger had je in ieder geval wel contact ook al was er storing op het kanaal het werkte nog wel. C2000 werk of wel of hellemaal niet er is niet een tussenweg zoals analoog.

Ehmm je hebt ook nog zoiets als verschillende gespreksgroepen :P

Als de ene collega nou het districts/bureau kanaal had open staan en de ander de noodhulp ;) En het kan ook nog zijn dat de andere agent een oortje of iets dergelijks inhad ;)

Tot nu toe heb ik persoonlijk nog geen problemen met c2000 gehad, eigenlijk alleen positieve ontwikkelingen in vergelijking met analoog (nee, dat werk helemaal top :|, hangt ook soms zelf letterlijk met houtjes en touwtjes aan elkaar  :? )

Joost

Offline dennis

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 468
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #18 Gepost op: 27 september 2009, 17:50:41 »
Citaat van: "RonAlmere"
Citaat van: "lpz-nl13161"
Citaat van: "RonAlmere"
Tja Zembla en objectief onderzoek doen..............

En om dat RonAlmere af en toe met een c2000 porto mag spelen denkt hij dat alles koek en ei is.

Nou dat af en toe is te weinig hoor, ik werk er iedere dag mee en tot opheden hebben we er nooit problemen meegehad.  Dat jij blijkbaar een zwartekijker bent is dan geheel jouw probleem. Ik kan er ook weinig aandoen dat mijn baas heeft geregeld dat we op het C-2 netwerk mogen en kunnen werken. Je klinkt een beetje als een klein kind wat zijn speeltje is afgenomen.

Maar als je even terug gaat kijken in de geschiedenis van Zembla dan had je kunnen weten dat men daar meer dan een keer de plank heeft misgeslagen met hun eigen onderzoekjes. Dus misschien handig als je eerst eens nagaat met welke bedoeling ik iets neerzet voor dat je met een onzinnig antwoord komt dat verder niets aan de topic toevoegd.

Misschien werk het C-2 netwerk beter als het C2000 netwerk  ;)
Uniden BC250D-BCT15-BCD396XT-UBC3600XLT

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1295
  • Qua Patet Orbis
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #19 Gepost op: 27 september 2009, 18:05:52 »
Citaat van: "dennis"
Misschien werk het C-2 netwerk beter als het C2000 netwerk  ;)

Tja wie weet Dennis ;)

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #20 Gepost op: 27 september 2009, 18:06:22 »
Citaat van: "boelie"
Heb zelf gehoord en gezien dat er twee agenten naast elkaar staan de een wel contact met zijn porto heeft en de ander z,n porto zwijgt en dat was niet een eerste keer.Het analoog van vroeger had je in ieder geval wel contact ook al was er storing op het kanaal het werkte nog wel. C2000 werk of wel of hellemaal niet er is niet een tussenweg zoals analoog.

Ja, dit hoeft in eerste instantie niet zo zeer te maken hebben met een slechte dekking op dat gebied of overbelasting van het netwerk.

Ik ga vanavond ook kijken. De topic starter was me al voor. Ben benieuwd vanavond.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline jeffrey1200

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 255
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #21 Gepost op: 27 september 2009, 20:28:05 »
Nog drie minuten en dan begint de uitzending. Ben zeer benieuwd.
Afluisteren wat niet voor je oren bedoeld is

2x UBC 780XLT | Zendamateur

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4903
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #22 Gepost op: 27 september 2009, 20:46:06 »
Citaat van: "jeffrey1200"
Nog drie minuten en dan begint de uitzending. Ben zeer benieuwd.

Zembla is VARA. Ik ben wat minder benieuwd.

exLid057

  • Gast
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #23 Gepost op: 27 september 2009, 21:06:21 »
Wagelijk wagelijk, die helen binnenlandse zaken weten niks doen niks en dan alles lekker afschuiven naar anderen :?

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4890
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #24 Gepost op: 27 september 2009, 21:07:27 »
Het had een redelijk FUD gehalte. Uiteraard zijn er gebieden met minder dekking (da's met GSM ook zo bijvoorbeeld), maar dat was vroegâh met de analoge aparatuur ook zo. 100% dekking kost heel veel geld. En kennelijk had de politiek het er niet voor over. Dan kun je "C2000" wel de schuld geven, maar die moeten het gewoon doen met het geld dat ze krijgen. Je moet het dus hogerop zoeken, denk ik.
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

exLid057

  • Gast
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #25 Gepost op: 27 september 2009, 21:08:51 »
Citaat van: "elsinga"
Het had een redelijk FUD gehalte. Uiteraard zijn er gebieden met minder dekking (da's met GSM ook zo bijvoorbeeld), maar dat was vroegâh met de analoge aparatuur ook zo. 100% dekking kost heel veel geld. En kennelijk had de politiek het er niet voor over. Dan kun je "C2000" wel de schuld geven, maar die moeten het gewoon doen met het geld dat ze krijgen. Je moet het dus hogerop zoeken, denk ik.

Kijk over even het filmje over c2000 wat daar in word gezegt

Offline Ben-Scan

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 379
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #26 Gepost op: 27 september 2009, 21:13:09 »
Citaat van: "elsinga"
Het had een redelijk FUD gehalte. Uiteraard zijn er gebieden met minder dekking (da's met GSM ook zo bijvoorbeeld), maar dat was vroegâh met de analoge aparatuur ook zo. 100% dekking kost heel veel geld. En kennelijk had de politiek het er niet voor over. Dan kun je "C2000" wel de schuld geven, maar die moeten het gewoon doen met het geld dat ze krijgen. Je moet het dus hogerop zoeken, denk ik.

Ik heb net met veel belangstelling de uitzending bekeken, toch verbaasd het mij nog altijd dat ze nooit een (analoog) backup systeem in gebruik hebben genomen, ze hadden net zo goed de analoge apparatuur als backup kunnen gebruiken wanneer ze het nodig hadden.

Een belangrijk punt die ook aangegeven werd in de uitzending;

Denk aan een ramp met water, of een ramp met uitval van stroom.. dat betekend geen zendmast, geen gsm dus totaal geen verbinding..

Mvg,

Ben-Scan

Offline Dickiedick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #27 Gepost op: 27 september 2009, 21:14:49 »
Citaat van: "elsinga"
Het had een redelijk FUD gehalte. Uiteraard zijn er gebieden met minder dekking (da's met GSM ook zo bijvoorbeeld), maar dat was vroegâh met de analoge aparatuur ook zo. 100% dekking kost heel veel geld. En kennelijk had de politiek het er niet voor over. Dan kun je "C2000" wel de schuld geven, maar die moeten het gewoon doen met het geld dat ze krijgen. Je moet het dus hogerop zoeken, denk ik.

Ik weet niet wat je met FUD bedoelt, maar de feiten liegen er niet om. En dat het politiek is, sja, dat is oud nieuws, Die faalt ook hier. Ik heb zelden iemand zo voor joker zien zitten als die directeur-generaal. Wat een zeldzame oetl*l!

Offline PA2RA

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #28 Gepost op: 27 september 2009, 21:16:29 »
Citaat van: "Ben-scan"
Citaat van: "elsinga"
Het had een redelijk FUD gehalte. Uiteraard zijn er gebieden met minder dekking (da's met GSM ook zo bijvoorbeeld), maar dat was vroegâh met de analoge aparatuur ook zo. 100% dekking kost heel veel geld. En kennelijk had de politiek het er niet voor over. Dan kun je "C2000" wel de schuld geven, maar die moeten het gewoon doen met het geld dat ze krijgen. Je moet het dus hogerop zoeken, denk ik.

Ik heb net met veel belangstelling de uitzending bekeken, toch verbaasd het mij nog altijd dat ze nooit een (analoog) backup systeem in gebruik hebben genomen, ze hadden net zo goed de analoge apparatuur als backup kunnen gebruiken wanneer ze het nodig hadden.

Een belangrijk punt die ook aangegeven werd in de uitzending;

Denk aan een ramp met water, of een ramp met uitval van stroom.. dat betekend geen zendmast, geen gsm dus totaal geen verbinding..

Mvg,

Ben-Scan

Behalve dan dat veel van de verbindingen van onze zendamateurs het nog steeds doen. Maar ja, daar komt waarschijnlijk ook wel commentaar op, als ik dat hier zeg?

Rene PA2RA

Offline Dickiedick

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 45
Re: C2000 problematiek in Zembla
« Reactie #29 Gepost op: 27 september 2009, 21:20:33 »
Citaat van: "PA2RA"
Citaat van: "Ben-scan"
Citaat van: "elsinga"
Het had een redelijk FUD gehalte. Uiteraard zijn er gebieden met minder dekking (da's met GSM ook zo bijvoorbeeld), maar dat was vroegâh met de analoge aparatuur ook zo. 100% dekking kost heel veel geld. En kennelijk had de politiek het er niet voor over. Dan kun je "C2000" wel de schuld geven, maar die moeten het gewoon doen met het geld dat ze krijgen. Je moet het dus hogerop zoeken, denk ik.

Ik heb net met veel belangstelling de uitzending bekeken, toch verbaasd het mij nog altijd dat ze nooit een (analoog) backup systeem in gebruik hebben genomen, ze hadden net zo goed de analoge apparatuur als backup kunnen gebruiken wanneer ze het nodig hadden.

Een belangrijk punt die ook aangegeven werd in de uitzending;

Denk aan een ramp met water, of een ramp met uitval van stroom.. dat betekend geen zendmast, geen gsm dus totaal geen verbinding..

Mvg,

Ben-Scan

Behalve dan dat veel van de verbindingen van onze zendamateurs het nog steeds doen. Maar ja, daar komt waarschijnlijk ook wel commentaar op, als ik dat hier zeg?

Rene PA2RA

Dan maar commentaar. Gelukkig dat jullie er nog zijn. Voorlopig hebben analoge verbindingen door de jaren heen hun betrouwbaarheid bewezen. Wie dat ontkent staat glashard te liegen.