Auteur Topic: Apollo Pilot a26 pager voor Pocsag  (gelezen 2615 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
Apollo Pilot a26 pager voor Pocsag
« Gepost op: 2 juli 2024, 16:08:44 »
Hallo, ik zou heel graag wat hulp willen ontvangen van iemand die bekend is met een Pocsag piepers.
Ik heb het nu bijna 10 jaar zelf geprobeerd, maar helaas ontbreekt het inzicht / kennis.
Is iemand bereid een ehu....  ::), veder te helpen?
Ik woon in Rotterdam centrum, en buiten de p2000 zou ik willen uitbreiden naar de Posag.
Alvast hartelijk dank voor jullie input en meedenken. Jacco
Hodie mihi cras tibi

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Apollo Pilot a26 pager voor Pocsag
« Reactie #1 Gepost op: 2 juli 2024, 16:33:42 »
10 Jaar zelf geprobeerd? Waar is het fout gegaan ;-)
Vraag maar, wat wil je weten?
Ik heb ze 15 jaar geprogrammeerd en verkocht (zijn niet meer leverbaar helaas).

172.4500 MHz / 1200 Baud / NTTA en 8 codes erin. Appeltje-Eitje.

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 3 juli 2024, 13:00:29 »
Ik ben een 56 jarige eigenwijze man, die het liefst alles zelf uitvind, proberen, wegleggen, vergeten, vinden, proberen, wegleggen en zo verder. Maar ik ben wel heel blij met uw inbreng en ga het wederom proberen, om er geluid uit te krijgen. hartelijk dank voor uw hulp. met groet Jacco
Hodie mihi cras tibi

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 3 juli 2024, 13:58:33 »
geachte, Ik zou specifiek willen vragen wat de gangbare codes zijn, voor Rotterdam centrum, en is er een soort test code. Ik weet niet exact waar ik wat moet zoeken. zijn de codes capcodes? of ric codes? tot slot zijn de letters altijd het zelfde? en wat zijn de 4 nulletjes aan het einde/ ik kan daar niet echt iets over vinden. Ik hoop dat u mij verder kunt... wilt helpen. Met groet Jacco
Hodie mihi cras tibi

Offline Johan Beck

• Moderator
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
« Reactie #4 Gepost op: 3 juli 2024, 14:00:50 »
Volgens mij haal jij een paar dingen door elkaar.
Capcodes worden gebruikt door de hulpdiensten op P2000.
Riccodes worden veelal door bedrijven gebruikt met het Pocsag protocol.

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #5 Gepost op: 3 juli 2024, 14:54:25 »
hallo meneer beck , ik weet het verschil hoor, dat is het probleem niet, het was de vraag waar ik op moet zoeken. ik heb gedaan wat de andere heer heeft geschreven maar de pieper doet niets, daarom de vraag is er een landelijke test code of zie iets zodat ik kan kijken of de pieper werkt. ( ik lees al vanaf het begin mee via p2000 dus ben daar bekend mee (capcodes )) ik probeer Posag te doorgronden  ???
met groet jacco.
Hodie mihi cras tibi

Offline www.SemafoonWinkel.nl

• Top Lid
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
« Reactie #6 Gepost op: 3 juli 2024, 15:34:07 »
Voor KPN Nat3 0001000 erin zetten.
Gaat ca. iedere 2 minuten. Eerst ongecodeerd, dan een keer gecodeerd. Dat 24/7

Ik heb gewoon handleidingen beschikbaar voor alles.
Stuur me even een email, dan krijg je ze.

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #7 Gepost op: 3 juli 2024, 16:26:56 »
Oh fantastisch, en sorry voor het ongemak.
Hodie mihi cras tibi

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2024, 19:18:32 »
Het is niet helemaal duidelijk wat je verwacht te kunnen ontvangen op pocsag? Ik denk dat het voor veel pocsag-geinteresseerden gebruikelijk is om zelf mee te kijken met software zoals PDW en op basis daarvan een idee te krijgen wat er zoal voorbij komt. Van het gros van de gebruikers is totaal niet bekend (althans, bij de meesten) wie ze zijn, wat ze doen en waar ze zitten.

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 3 juli 2024, 21:54:57 »
Hallo meneer Hunter,

Ik wilde wat kennis vergaren omdat ik vaak in België verblijf, en dacht laat ik eens Astrid gaan proberen.
U heeft daar een mooi lijstje van, Helaas ben ik er achter gekomen dat de pieper niet meer werkt, ik had alles ingesteld met ook de testcode, maar de pieper ontvangt niets. ik heb wel het antenne symbool maar das het.
Kortom veel dank aan u beide voor de hulp dat stel ik echt op prijs. Toch heb ik nog wel een verzoek aan u of iemand anders. Ik ben opzoek naar contact met: PE2KMV de heer R.Bouwens uit Limburg. Ik geloof dat hij de enige zendamateur is die een Motorola Cleartone CM5000 tetra opnieuw kan installeren, de vorige eigenaar heeft de transceiver opengemaakt en daardoor de gehele software gewist. Weet u hoe ik de heer kan benaderen? ( ik zoek zijn email-adres , helaas overal geblokt behalve voor zendamateurs met een call.
Hodie mihi cras tibi

Offline Edwin uit 070

• Gevorderd Lid
« Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2024, 06:53:18 »
Ik vind het maar een warrige manier van communiceren. Je hebt geen idee wat je wilt, waar je naar wilt luisteren, het springt van pocsaq naar Astrid enz. enz.

Over PE2KMV: het is een beetje flauw om dan te zeggen:"...heb je Google al gebruikt". In dit geval heb ik dat wel gedaan en binnen 0,00000000001 seconden had ik zijn website gevonden, inclusief een kontaktformulier.

Voor iemand van 56 die het liefst alles zelf uitvind enz. enz. vind ik het wel erg makkelijk om het zo bij ons over de schutting te gooien  8)

Offline Hunter

• Beheerder
  • PE1RFR
« Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2024, 08:51:16 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook maar bar weinig van begrijp en ik me niet voor kan stellen dat je op deze wijze een bevredigend antwoord zult krijgen...

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #12 Gepost op: 4 juli 2024, 14:28:37 »
@ Edwin, Ik ben vaste bezoeker op zijn pagina, maar er is geen contact mogelijkheid. Voor de duidelijkheid ik gebruik geen sociale media, en ben afhankelijk van e-mail contact. ( ben niet helemaal dom ) Wat betreft de posag pieper , ik wilde ervaring krijgen met deze vorm van paging, om later te gebruiken op het Astrid netwerk. Voor mij was dit een natuurlijk verloop van gesprek. Ik denk dat u niet had moeten reageren, als ik u zo irriteer met schrijf/spreek wijze. Mijn excuses als u zulke aanstoot neemt.  Met vriendelijke groet Jacco
Hodie mihi cras tibi

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #13 Gepost op: 4 juli 2024, 14:31:04 »
aan de heer Hunter, u kunt wat mij betreft mijn vraag afsluiten, ik ga hier inderdaad niet mijn antwoord vinden. Dank voor de inbreng van iedereen , groet jacco
Hodie mihi cras tibi

Offline jacco

• Beginnend Lid
  • **
« Reactie #14 Gepost op: 4 juli 2024, 14:38:59 »
@Edwin, als u een contact formulier heeft gevonden zou ik graag willen vernemen waar u die heeft gevonden !!! Ik vind geheel niets !!
mvg jacco
Hodie mihi cras tibi