Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Algemeen

Iets te doen tegen volumeverschil van verschillende gebruikers op 1 kanaal?

(1/2) > >>

BobHGL:
Het gebeurt regelmatig dat bijvoorbeeld een meldkamer vrij zacht iets op een kanaal meldt, waarna iemand op straat in een porto brult met een antwoord.
Bij het laatste kan dan zo'n beetje de hele buurt meeluisteren. Is er een oplossing om die volumeniveau's gelijk te trekken, bijvoorbeeld met een externe 'slimme' speaker?

Johan Beck:
Dat heb ik hier ook met de 3 HMC ziekenhuizen.
In mijn UBCD3600 kan ik dan alleen het volume per kanaal aan passen.
Kan soms best weleens vervelend zijn.

7243:
Wat je zoekt is een audio compressor, te krijgen in "gitaar effecten" en 19" rack varianten.


--- Citaat ---Een compressor effect over je gitaar geluid comprimeert als het ware het signaal en het geluid. Dat wil zeggen dat een zacht geluid (signaal) harder wordt gemaakt en een hard geluid (signaal) zachter wordt gemaakt. Bij het aanslaan van de snaren van je gitaar zal de compressor het geluidsniveau omlaag brengen.
--- Einde van citaat ---

Remon:
In de 3600 zit een AGC die je per systeem kan activeren. Let op: er is een instelling voor analoog en digitaal.


--- Citaat ---Set Audio AGC This allows you to turn AGC (Automatic Gain Control) on or off for the System. The default settings are Off.

Analog - Press E/yes to toggle On or Off.
Digital - Press E/yes to toggle On or Off.
--- Einde van citaat ---

Dat al geprobeerd?

BobHGL:

--- Citaat van: Remon op 15 maart 2024, 13:51:23 ---In de 3600 zit een AGC die je per systeem kan activeren. Let op: er is een instelling voor analoog en digitaal.
--- Einde van citaat ---

Yep, tnx, geprobeerd. Analoog en digitaal aangevinkt. Was ik vergeten te melden. Nog steeds een groot verschil in volume op 1 kanaal.
Op radioreference las ik al dat men vrijwel geen verschil merkte als men die vinkjes plaatste.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie