Auteur Topic: Havendienst Schiphol 465.770 en meer  (gelezen 5165 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Gary RH

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Gepost op: 29 oktober 2018, 11:50:29 »
Bij de havendienst van Schiphol heeft men het soms over de 4e frequentie. Ook wordt de berichtgeving in het algemeen steeds minder en wordt er (naar het lijkt) steeds ook meer communicatie gedaan via 447.175. Het vermoeden bestaat dat er een DMR en/of Tetra netwerk gebruikt wordt. De frequentie 466.470 wordt ook niet erg druk gebruikt. Uiteraard zal e.e.a. met een evt. terreurdreiging te maken kunnen hebben. Gaarne meer info.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2018, 18:41:03 »
Bij de havendienst van Schiphol heeft men het soms over de 4e frequentie. Ook wordt de berichtgeving in het algemeen steeds minder en wordt er (naar het lijkt) steeds ook meer communicatie gedaan via 447.175. Het vermoeden bestaat dat er een DMR en/of Tetra netwerk gebruikt wordt. De frequentie 466.470 wordt ook niet erg druk gebruikt. Uiteraard zal e.e.a. met een evt. terreurdreiging te maken kunnen hebben. Gaarne meer info.

Er is geen '4e frequentie'. Ik denk dat je 'via de frequentie' gehoord hebt. DMR is daar niet in gebruik, Tetra wel en daarvan wordt ook volop gebruik gemaakt. Vooral voor onderling verkeer. Dat 466.4700 minder druk is heeft te maken dat een deel van de communicatie via computers wordt geborgd.
465.7700, 466.4700 en 447.175 zullen tzt vervangen worden voor een P25 systeem.

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2018, 10:50:01 »
is die P25 het systeem uit de VS ?
wordt ook lastig om te beluisteren zeker ?

Offline Mose

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 470
  • Rotterdam
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2018, 12:17:57 »
Als het om een clear P25-systeem gaat is dat met alle gangbare digitale scanners of DSD+ te beluisteren. Als het P25 Phase 2 betreft zal het alleen niet gaan met de wat oudere digitale scanners.
Met vriendelijke groet,

Mose (Spreek uit 'Moos' ;))

Offline gerrit63

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 768
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #4 Gepost op: 31 oktober 2018, 10:50:02 »
duidelijk moos.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2018, 12:46:39 »
Luchthaven Schiphol bestaat uit tientallen bedrijven, en onderaannemers.
En evenzoveel communicatie systemen.
Ik las onlangs dat een contract voor vervanging wederzijds is opgezegd. Kortom vertraging in de modernisering.
Men gebruikt nog steeds KPN Nat3 semafoons, afgelopen week hebben we -met enige spoed- een 200 tal analoge UHF porto's en 3 repeaters geleverd.
Dit ter vervanging van het huidige systeem.
Voorlopig kun je volop meeluisteren wanneer je in de buurt bent.

opabert

  • Gast
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2018, 13:19:50 »
Er komt een nieuw systeem, maar weet je 100% zeker dat het een systeem op basis van P25 gaat worden?

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2347
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #7 Gepost op: 31 oktober 2018, 13:52:15 »
Komt er een nieuw systeem dan?
Overeenkomst met huidige contractor is onlangs stop gezet staat in de verbinding.
Nu gaan ze bekijken wie er financiële na-verplichtingen heeft hierdoor.
Daarna kan men pas verder gaan kijken naar iets anders.
Situatie is daar enorm complex v.w.b. eisen/infrastructuur.

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Havendienst Schiphol 465.770 en meer
« Reactie #8 Gepost op: 31 oktober 2018, 14:33:57 »
Komt er een nieuw systeem dan?
Overeenkomst met huidige contractor is onlangs stop gezet staat in de verbinding.
Nu gaan ze bekijken wie er financiële na-verplichtingen heeft hierdoor.
Daarna kan men pas verder gaan kijken naar iets anders.
Situatie is daar enorm complex v.w.b. eisen/infrastructuur.

Wat er in Verbinding stond gaat over de radiobediening, niet over de radioapparatuur zelf.