Scanners, Ontvangers en Zendapparatuur > Antennes, kabels, etc.

Uniden UBC125XLT, wat voor antenne?

<< < (5/8) > >>

Remon:
Met de Yupiteru MVT-7100 als referentie valt alles tegen qua ontvangstgevoeligheid.

Met de momenteel verkrijgbare Unidens staat de 125XLT bij mij op een gedeelde tweede plek samen met de BCT15X. Op nummer één qua gevoeligheid staat de 355CLT.

De Engineer:
Ik gebruik de BCT15X en ben er erg tevreden over.
Maar ik heb nog 2 UBC785XLT’s in de kast liggen die naar mijn idee gevoeliger zijn.
Ik gebruik ze niet omdat het aantal kanalen beperkt is, maar de verstaanbaarheid en gevoeligheid is veel beter.
Hetzelfde valt me op bij het verschil tussen een Sirio SD2000N en een Diamond MR77. Bij de Discone is er misschien iets eerder een signaal, maar de verstaanbaarheid is veel beter bij de MR77. Je zou verwachten dat je hetzelfde signaal ontvangt.
Zelfs een Hytera PD365 met hele korte vaste antenne lijkt gevoeliger op de UHF dan de discone, maar dat kan aan de ongeveer 10 meter RG223 kabel liggen.

Remon:
De 785's zijn helaas niet meer nieuw te krijgen.

Over de 355: qua specificaties ga je 30 jaar terug in de tijd. Niet programmeerbaar via een computer, geen ctcss en alpha tags. Naast de voorgeprogrammeerde kanalen (waarvan je de meeste op lock-out moet zetten) hou je netto 3 banken van 100 kanalen over die je moet programmeren zonder numeriek toetsenbord. Een externe speaker is een must omdat het geluid dun en blikkerig klinkt. Maar de gevoeligheid is subliem.

fopneus:

--- Citaat van: www.SemafoonWinkel.nl op 17 januari 2024, 20:00:09 ---Ipv ARC125 kun je ook de gratis versie Scan125 gebruiken.
--- Einde van citaat ---

Ook die heb ik gedownload en al werkend gehad. Iets onoverzichtelijker maar inderdaad, werkt ook prima ;)

BobHGL:

--- Citaat van: www.SemafoonWinkel.nl op 17 januari 2024, 16:43:57 ---Kortom, voor portable gebruik is een RH771 prima, beter zal het niet worden.
--- Einde van citaat ---

Heeft iemand een idee waar het RH en het 771 voor staan?
Retevis heeft een RHD-771 in diverse uitvoeringen.
Nagoya heeft een NA-771 in diverse uitvoeringen. Het NA zal wel staan voor Nagoya.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie