Auteur Topic: Eerste aanschaf pager (vragen)  (gelezen 5504 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Henry

  • Gast
Eerste aanschaf pager (vragen)
« Gepost op: 7 juli 2008, 17:05:13 »
Hallo, ik ben Henry uit Almelo en ik ben nieuw hier op dit forum. Na jaren lang naar scanners te hebben geluisterd heb ik besloten om maar eens een pager aan te schaffen. Helaas ken ik niemand in mijn omgeving die in het bezit is van een pager.. Ik weet zo ook geen winkel bij mij in de buurt waar ik me kan voorlichten en een pager kan kopen.

Dus maar eens op het internet zoeken.

Na twee dagen lang lezen op dit forum ben ik heel wat wijzer geworden m.b.t. pagers, maar door de vele gegevens zie ik ook de bomen door het bos niet meer;-)

Het aanschaffen van een pager kan zonder problemen via het internet (oa: p2000shop) en de Apollo Jupiter Pro v8.6 lijkt mij een prima keus.

Wel zit ik nog met een paar vragen nl. :

Als ik op http://www.112meldingen.nl kijk zie ik bij alle meldingen van de brw altijd een monitorcode staan. Is dat voldoende om dat te programmeren of moeten alle capcodes er ook in? Wat is eigenlijk precies het verschil tussen capcode en monitorcode?

Welke Cap of monitorcodes zouden jullie in ieder geval programmeren als je in Almelo woonde?

Zijn er nog dingen die ik moet weten voordat ik een Jupiter Pro (of misschien toch beter iets anders?) aan ga schaffen? Dat het verslavend kan werken dat weet ik al ;-)

Met vriendelijke groeten,

Henry

Offline PDJ10

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 444
    • Radio Eclips
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #1 Gepost op: 7 juli 2008, 17:56:11 »
Hallo  ;)

Monitorcode wordt altijd gealarmeerd,dus dan hoef je die van jouw regio maar te zoeken. www.pd5hw.nl!
Daaronder staan meestal wat er naar toe moeten bv: Blusgroep/OVD etc.
Dus je kunt bijvoorbeeld Monitorcode en de rest Ambulance codes erbij zetten of die moeten ook een Monitorcode hebben en dan heb je genoeg aan 2 Capcodes.
De jupiter Pro is een hele mooie Pager,die is Handmatig te programmeren en beschikt over Prioriteit Instellingen per Naam die de voorrang een ander Geluid tonen.
Hij heeft 16 Capcodes!
De prijs waar hij ligt is bij Radio Abe (www.radio-abe.nl) voor een 135 euro en de service is daar goed.

Veel succes ermee en ik bezit er ook een ervan  :)
DJ op internetstream (www.radioeclips.nl).
Iedere avond live te beluisteren vanaf 18.30 uur - 21.00 uur en op verzoek.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #2 Gepost op: 7 juli 2008, 18:07:31 »
Citaat van: "PDJ10"
Monitorcode wordt altijd gealarmeerd,dus dan hoef je die van jouw regio maar te zoeken. http://www.pd5hw.nl!

Zoiets hebben wij hier ook al een tijdje hoor. http://p2000.scannerforum.nl/index.php

Leen Ansems

  • Gast
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #3 Gepost op: 8 juli 2008, 10:23:48 »
Citaat van: "PDJ10"
Hallo  ;) De prijs waar hij ligt is bij Radio Abe (http://www.radio-abe.nl) voor een 135 euro en de service is daar goed.

Veel succes ermee en ik bezit er ook een ervan  :)

Dan ben je bij diverse andere handelaren toch goedkoper uit. De adviesprijs is 120 euro voor een Jupiter.
Mvg,
Leen

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #4 Gepost op: 8 juli 2008, 10:33:13 »
Kijk voor de Twentse capcodes ook op http://www.112twente.net/Capcodes.htm
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #5 Gepost op: 8 juli 2008, 10:36:41 »
Citaat van: "Henry"
Hallo, ik ben Henry uit Almelo en ik ben nieuw hier op dit forum. Na jaren lang naar scanners te hebben geluisterd heb ik besloten om maar eens een pager aan te schaffen. Helaas ken ik niemand in mijn omgeving die in het bezit is van een pager.. Ik weet zo ook geen winkel bij mij in de buurt waar ik me kan voorlichten en een pager kan kopen.

Dus maar eens op het internet zoeken.

Na twee dagen lang lezen op dit forum ben ik heel wat wijzer geworden m.b.t. pagers, maar door de vele gegevens zie ik ook de bomen door het bos niet meer;-)

Het aanschaffen van een pager kan zonder problemen via het internet (oa: p2000shop) en de Apollo Jupiter Pro v8.6 lijkt mij een prima keus.

Wel zit ik nog met een paar vragen nl. :

Als ik op http://www.112meldingen.nl kijk zie ik bij alle meldingen van de brw altijd een monitorcode staan. Is dat voldoende om dat te programmeren of moeten alle capcodes er ook in? Wat is eigenlijk precies het verschil tussen capcode en monitorcode?

Welke Cap of monitorcodes zouden jullie in ieder geval programmeren als je in Almelo woonde?

Zijn er nog dingen die ik moet weten voordat ik een Jupiter Pro (of misschien toch beter iets anders?) aan ga schaffen? Dat het verslavend kan werken dat weet ik al ;-)

Met vriendelijke groeten,

Henry

Je kunt meestal hier in de Regio volstaan met de code's van de Dienstdoende OvD. ligt er ook aan welke gemeente's je wilt zien. Vanaf middelbrand/ middelongeval gaat er de code uit van de OvI.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Henry

  • Gast
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #6 Gepost op: 8 juli 2008, 16:26:03 »
Citaat van: "Alwin"
ligt er ook aan welke gemeente's je wilt zien. Vanaf middelbrand/ middelongeval gaat er de code uit van de OvI.

Nou, geef me eens een paar code's die jij zou programmeren voor de regio Almelo  ;)

Volgende week ben ik een weekje weg en daarna zal ik een Jupiter Pro bestellen. Bij P2000shop (120) is hij goedkoper dan bij Abe (135), of zit er ergens verschil in? Ik moet hem toch per post laten komen want bij mij in de omgeving zou ik niet weten waar of ik een nieuwe pager kan kopen.
Ik kreeg al wel een paar aanbiedingen van mensen bij mij uit de buurt die een tweedehands hadden voor me, maar ik heb slechte ervaring met gebruikte apperaten :oops:

Iedereen bedankt voor het meedenken en antwoorden!

Grtz,

Henry

Leen Ansems

  • Gast
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #7 Gepost op: 8 juli 2008, 17:06:54 »
Citaat van: "Henry"
Citaat van: "Alwin"
ligt er ook aan welke gemeente's je wilt zien. Vanaf middelbrand/ middelongeval gaat er de code uit van de OvI.

Nou, geef me eens een paar code's die jij zou programmeren voor de regio Almelo  ;)

Volgende week ben ik een weekje weg en daarna zal ik een Jupiter Pro bestellen. Bij P2000shop (120) is hij goedkoper dan bij Abe (135), of zit er ergens verschil in? Ik moet hem toch per post laten komen want bij mij in de omgeving zou ik niet weten waar of ik een nieuwe pager kan kopen.
Ik kreeg al wel een paar aanbiedingen van mensen bij mij uit de buurt die een tweedehands hadden voor me, maar ik heb slechte ervaring met gebruikte apperaten :oops:

Iedereen bedankt voor het meedenken en antwoorden!

Grtz,

Henry

De P2000shop is de importeur en levert een hele goede reparatieservice als er maar wat ook mocht mankeren. Wat je ook kan doen eerst eens wat ervaring opdoen met een gebruikt toestel. Bevalt het, dan kan je altijd nog voor een nieuw model sparen. Besef wel dat niet alles op p2000 uitgezonden wordt. Ik had laatst iemand die wilde de ambulanceritten van Zuid-Holland Zuid op zijn pager zien. Dat gaat dus niet, want die worden niet per P2000 aangestuurd.
Mvg,
Leen

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Eerste aanschaf pager (vragen)
« Reactie #8 Gepost op: 8 juli 2008, 20:13:37 »
Met deze code's krijg je alles vanuit Almelo mee.

0603651 Brandweer Almelo Centrum Duikploeg (Regio)  
0603652 Brandweer Almelo Centrum Ondersteuningsgroep bosbrandpeloton centrum  
0603660 Brandweer Almelo Centrum Chauffeurs/ bevelvoerder oproep dagdienst  
0603661 Brandweer Almelo Chauffeur/ bevelvoerder  (Hoogwerker) , (Hulpverleningsvoertuig HV1)
0603663 Brandweer Almelo Chauffeur/ bevelvoerder  (Haakarmvoertuig)
0603690 Brandweer Almelo Centrum Groep Centrum kazerne
0605237 Brandweer Almelo Centrum Centrum - Tankautospuit-3131
0605245 Brandweer Almelo Noord Noord - Tankautospuit-3231
0605246 Brandweer Almelo Zuid Zuid - Tankautospuit-3331
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)