Auteur Topic: Programmeren AOR AR DV-10  (gelezen 17089 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #15 Gepost op: 21 februari 2021, 10:44:16 »
Het is mij uiteindelijk ook gelukt.
Pagina via translate laden.
Bij postcode alleen de cijfers ingevuld.
Bij provincie “afgelegen eiland” o.i.d.
Uiteindelijk gaat het om je emailadres en betaling, de rest is niet echt belangrijk.
Zou handig zijn als AOR een engelstalige pagina maakt voor buitenlandse klanten  ::)

Bij provincie heb ik Hiroshima ingevuld.
Postcode inderdaad zonder letters.
Telefoonnummer 5 cijfers, 3 cijfers en dan 2

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #16 Gepost op: 21 februari 2021, 10:44:54 »
Dat je op 90 euro uitkomt kan kloppen,ik had even snel via Google de koers bekeken.

Laat ons je bevindingen weten?heb jij een Dv1 of een Dv10?

Beiden

En kun je de code ook voor beide apparaten gebruiken?? of moet je hem dan 2x kopen?

Elke code is uniek. Meerder scanners is meerder keys.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #17 Gepost op: 21 februari 2021, 10:46:12 »
Dat je op 90 euro uitkomt kan kloppen,ik had even snel via Google de koers bekeken.

Laat ons je bevindingen weten?heb jij een Dv1 of een Dv10?

Beiden

En kun je de code ook voor beide apparaten gebruiken?? of moet je hem dan 2x kopen?

Je moet er twee kopen. De code wordt gekoppeld aan je serienummer.
Serienummer van het apparaat moet je ook opgeven.
Er zijn 2 bestelregels 1 voor de DV1 en 1 voor de DV10

Online Marcel

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 320
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #18 Gepost op: 21 februari 2021, 11:01:08 »
Was te verwachten.. maar toch, niet geschoten is altijd mis ;)

Mocht iemand trouwens net als mij (nu al..) een nieuwe accu nodig zijn kijk dan eens naar de Yaesu FTA-750L accu (SBR-12LI) dit is dezelfde, alleen 1800 ipv 2000 mAh! (maar beter vindbaar en een stuk goedkoper als je een beetje zoekt)

Het lijkt erop dat Yaesu en Aor geheel dezelfde buitenkant hebben, alleen het toetsenmatje heeft een andere opdruk..
AR-DV10, UBCD3600XLT, DP4801 (1xVHF, 1x UHF), Airspoy SDR, eigenlijk teveel om op te noemen ;)

Offline wattman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 101
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #19 Gepost op: 21 februari 2021, 13:16:33 »
Veel dank voor de tip over die accu. De levensduur van die accu zoals vermeld in de gebruiksaanwijzing begon mij al zorgen te baren. Dat je ook geen oplaadbare batterijen in dat bijgeleverde 'kastje' kan plaatsen is echt een minpunt.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #20 Gepost op: 23 februari 2021, 14:48:12 »
Meer mensen waarbij de compoort van de DV1 niet meer werkt na de firmware-update? Ik kan geen verbinding meer met Butel krijgen in ieder geval.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #21 Gepost op: 23 februari 2021, 15:19:42 »
Probeer eerst eens terug te gaan naar de vorige firmware.
Maar er schijnt een serieus probleem te zijn met de USB poort van een aantal DV1's:
https://forums.radioreference.com/threads/ar-dv1-usb-fault-on-some-recent-receivers.407991/

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #22 Gepost op: 24 februari 2021, 02:09:44 »
Meer mensen waarbij de compoort van de DV1 niet meer werkt na de firmware-update? Ik kan geen verbinding meer met Butel krijgen in ieder geval.

Op diverse plekken op internet wordt melding gemaakt dat diverse software die niet meer werkt.
Dit heeft te maken met de codes van de ontvanger die schijnbaar na de update veranderd is.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #23 Gepost op: 24 februari 2021, 07:27:40 »
Bij de mail van AOR met de tetra gssi-key voor de DV10 zat de volgende waarschuwing:

Citaat
Known issues with AR-DV10 v2101A :
Some users reported following issues. When updating to AR-DV10 firmware
version 2101A, reading the system backup file may fail and data in the
search bank and memory bank may be lost. We will release fixed firmware
shortly, but until then, create separate memory data files such as memory
banks and search banks(ex. MEMCH.csv,SRCHBK.csv etc.)  and load them.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #24 Gepost op: 24 februari 2021, 08:55:19 »
Ik heb de key binnen en geïnstalleerd en heb nu inderdaad de trunking functionaliteit aan boord. Je moet luisteren via de VFO, dus scannen over de kanalen is er dan niet bij. Even kort mee gespeeld en een GSSI vastgelegd die ik ontving waarbij je ook een omschrijving in kan geven. Echter is een GSSI niet MNC gebonden. Ik heb al sowieso 2 MNC's waarbij dezelfde GSSI's worden gebruikt. Dus dan luister ik straks b.v. naar de bagage-afhandeling van een luchthaven en staat er als omschrijving in beeld 'Joris en de Draak'. Of je hebt een GSSI uitgesloten bij de ene MNC maar op een andere MNC wil je die wel horen, ook niet handig. Het display van de DV1 is niet al te groot, je kan maar 8 GSSI's in beeld zien en er is een max. van 50.
Ik denk dat AOR nog wel even moet bijschaven, maar het begin is er.

Offline tom

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 137
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #25 Gepost op: 24 februari 2021, 14:18:41 »
ik ben mogelijk vanaf het weekend ook in bezit van een AOR AR DV-10 de software staat al op de pc de tetra update ga ik nog even mee wachten eerst kijken hoe hij werkt zo en of ik mee overweg kan.
ik woon in boutersem(België)
ben in bezit van de ubc 125 xlt en de AOR DV-10 maar daar moet ik nog mee leren werken

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #26 Gepost op: 25 februari 2021, 08:07:56 »
Nog wat bevindingen omtrent de firmware-update.

Je hebt 2 mogelijkheden om te luisteren:
1. GSSI LIST - daar komen gewoon alle GSSI's op binnen behalve de GSSI's in de FAVORITE lijst.
2. FAVORITE - Daar komen de GSSI's op binnen die je een omschrijving geeft. Daar hoor je de andere GSSI's niet.

Bij beide opties kan je een GSSI uitsluiten of juist naar maar 1 GSSI luisteren.
In de trunking mode wordt versleuteling er uit gefilterd.

Het is niet erg druk qua communicatie dus ik heb hem nog niet naar een andere frequentie zien springen maar ik ga er vanuit dat het wel werkt.

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1735
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #27 Gepost op: 25 februari 2021, 12:37:47 »
Het is niet erg druk qua communicatie dus ik heb hem nog niet naar een andere frequentie zien springen maar ik ga er vanuit dat het wel werkt.

Dat werkt inderdaad. Geprobeerd bij het drukke tetranet van Schiphol. De DV10 locked op een "main" frequentie (controller) en springt naar andere frequenties wanneer die gebruikt worden. Gevonden GSSI's worden vastgehouden tot je de scanner uitzet. Die in de fav. list blijven in het geheugen staan.

Offline Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #28 Gepost op: 25 februari 2021, 12:47:43 »
Het is niet erg druk qua communicatie dus ik heb hem nog niet naar een andere frequentie zien springen maar ik ga er vanuit dat het wel werkt.

Dat werkt inderdaad. Geprobeerd bij het drukke tetranet van Schiphol. De DV10 locked op een "main" frequentie (controller) en springt naar andere frequenties wanneer die gebruikt worden. Gevonden GSSI's worden vastgehouden tot je de scanner uitzet. Die in de fav. list blijven in het geheugen staan.

Als je nu via de GSSI List luistert dan neemt hij die opgeslagen fav list niet mee. Het is net één of het ander.

Ik zit met een ander probleem. Ik had al gelezen dat de usb ingang op de DV1 erg fragiel is. Ik heb daar een kabel met losse magnetische connector voor aangeschaft. Heeft weken goed gewerkt maar de usb ingang lijkt toch kapot nu. Andere kabels (die elders wel goed werken) doen het ook niet op de scanner. Nu heb ik alles wel in mijn scanner staan maar nieuwe dingen zal ik er handmatig in moeten zetten dan.

Offline Erik

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2459
Re: Programmeren AOR AR DV-10
« Reactie #29 Gepost op: 25 februari 2021, 20:20:43 »
Dat je op 90 euro uitkomt kan kloppen,ik had even snel via Google de koers bekeken.

Laat ons je bevindingen weten?heb jij een Dv1 of een Dv10?

Beiden

En kun je de code ook voor beide apparaten gebruiken?? of moet je hem dan 2x kopen?

Je moet er twee kopen. De code wordt gekoppeld aan je serienummer.
Serienummer van het apparaat moet je ook opgeven.
Er zijn 2 bestelregels 1 voor de DV1 en 1 voor de DV10