Auteur Topic: NS Porto tender moet over  (gelezen 4496 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1334
NS Porto tender moet over
« Gepost op: 7 mei 2014, 13:18:11 »
07-05-2014

NS verliest hoger beroep, tender overnieuw
Redactie

De Nederlandse Spoorwegen heeft het hoger beroep in de zaak tegen Abiom verloren. Dit betekent dat de aanbesteding voor nieuwe portofoons overnieuw moet worden gedaan. De rechter ging volledig mee in een eerder verdict, van een lagere rechter afgelopen oktober.

De rechter in de zaak bekrachtigt de vonnissen van de voorzieningenrechter in de rechtbank Midden-Nederland. Die oordeelde eerder dat de NS de aanbesteding overnieuw moesten doen.
Volgens het oordeel van de rechter toen was de aanbesteding “in strijd met het transparantiebeginsel. Dit betekent dat deze eis dus niet in deze vorm had mogen worden gesteld. Dit brengt weer met zich mee dat de aanbestedingsprocedure met betrekking tot perceel 2 zal moeten worden afgebroken en dat NSR de opdracht met betrekking tot dit perceel – voor zover zij deze opdracht nog wenst te gunnen – zal moeten heraanbesteden.”
Het is de tweede keer dat de aanbesteding van portofoons voor de Nederlandse Spoorwegen grote vertraging oploopt. In een eerder aanbestedingstraject trokken de NS zelf de tender in.

bron Verbinding

Spoorfan

Offline [Niet meer actief]

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 434
  • Without the lights it's just radio!
Re: NS Porto tender moet over
« Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2014, 15:41:11 »
[Zeiken op Verbinding: aan]
Iets moet over of iets moet opnieuw. Overnieuw is dus fout.
[Zeiken op Verbinding: uit]

Ik vind het een beetje een vaag artikel. Wat is er precies mis gegaan dan? En wat houd perceel 2 in?

Niet een heel goed nieuwsbericht als je de achtergrondinfo er zelf bij moet zoeken..

[Zeikmodus dan nu echt uit]
Ik deel geen informatie over TETRA netwerken. Ook geen codeplugs. Wil je deze informatie zelf achterhalen, wil ik je uiteraard wel helpen.

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: NS Porto tender moet over
« Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2014, 15:52:45 »
Het artikel in de gedrukte versie destijds was beter inderdaad, maar het is en blijft de Verbinding. Perceel 2 is in ieder geval een oplossing voor de aanschaf van ±2800 digitale walportofoons. De uitspraak destijds in november 2013 tussen Abiom en NSR was ECLI:NL:RBMNE:2013:5919. Vervolg daarop is te vinden onder ECLI:NL:GHARL:2014:3665.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21721
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase


Offline Verbinding

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: NS Porto tender moet over
« Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2014, 11:11:04 »
[Zeiken op Verbinding: aan]
Iets moet over of iets moet opnieuw. Overnieuw is dus fout.
[Zeiken op Verbinding: uit]

Ik vind het een beetje een vaag artikel. Wat is er precies mis gegaan dan? En wat houd perceel 2 in?

Niet een heel goed nieuwsbericht als je de achtergrondinfo er zelf bij moet zoeken..

[Zeikmodus dan nu echt uit]

Hoi Pepijn,

Het is inderdaad niet het beste artikel. En 'overnieuw' is fout. Overigens [zeikmodus aan] ik zou in jouw commentaar liever 'houdt' schrijven in dit geval (-: [zeikmodus uit]

Je hebt gelijk: dat ik het artikel moet verduidelijken, betekent dat het artikel niet goed genoeg is. Wat is er gebeurt? De rechter heeft geen nieuw oordeel geveld. De rechter heeft het eerdere oordeel van een lagere rechter bevestigd. De nieuwe informatie is dus:
- hogere rechter bevestigd oordeel lagere rechter
- waardoor NS nu alsnog de aanbesteding van kavel 2 moet over doen

Voor mij als nieuwsbron was het belangrijkste nieuws dat de rechter in het nadeel van de NS had besloten.

In de gedrukte versie zal er een uitgebreider artikel komen.

Groet,

Henk
Hoofdredacteur Verbinding
06-28417073