Auteur Topic: Met 3 Watt zenden  (gelezen 6723 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline elsinga

  • Zendamateur PC5E/WC5E
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 4903
  • PC5E / WC5E
    • https://www.pc5e.nl
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #15 Gepost op: 7 april 2009, 18:07:52 »
Maar zouden ze daar serieus het verschil tussen een PMR zender op 0,5 of 5 watt kunnen zien? Dat is het verschil tussen 1,5 en 3 km bereik...
Robert Elsinga - PC5E / WC5E
Uniden UBC3500XLT, Whistler TRX-1, SDIcom IC7300, Icom IC7000, 2x Anytone AT578UV, 4x Anytone AT878UV, 12x RT50, 25x BF888s.

Frequentielijsten Nederland

Offline bearcat02

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 688
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #16 Gepost op: 7 april 2009, 19:02:53 »
Citaat van: "elsinga"
Maar zouden ze daar serieus het verschil tussen een PMR zender op 0,5 of 5 watt kunnen zien? Dat is het verschil tussen 1,5 en 3 km bereik...

Presies als gewoon portofoongebruik kan het geen kwaad, er zijn echter ook mensen die  met  50 watt op lpd en pmr  zenden met een basisantenne das een ander verhaal.
ontvangst Mid-Fryslan.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21714
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #17 Gepost op: 7 april 2009, 22:30:06 »
Citaat van: "elsinga"
Maar zouden ze daar serieus het verschil tussen een PMR zender op 0,5 of 5 watt kunnen zien? Dat is het verschil tussen 1,5 en 3 km bereik...

Reken maar van yes dat ze dat kunnen zien, je moet niet te licht over dat soort zaken denken. Heb hun apparatuur eens van dichtbij mogen zien, de nodige uitleg gekregen en zo en dan zul je je nog verbazen.

Offline spoorfan

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1334
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #18 Gepost op: 8 april 2009, 13:00:03 »
En daarin heeft Johan volledig gelijk.

Spoorfan

Offline Chris03

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 2
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #19 Gepost op: 8 april 2009, 15:54:16 »
Ik moet eerlijk toegeven dat wij bij een vrijwilligers organisatie, jaren met 4 watt op PMR hebben lopen zenden.

We hebben nooit iemand van de AT gezien of gehoord...

hamsatman

  • Gast
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #20 Gepost op: 5 oktober 2009, 17:48:18 »
Citaat van: "Chris03"
Ik moet eerlijk toegeven dat wij bij een vrijwilligers organisatie, jaren met 4 watt op PMR hebben lopen zenden.
We hebben nooit iemand van de AT gezien of gehoord...

Goede organisatie is dat dan. Die zijn medewerkers als piraat over straat laat lopen met alle risico's vandien.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4918
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #21 Gepost op: 5 oktober 2009, 18:15:01 »
Citaat van: "Chris03"
Ik moet eerlijk toegeven dat wij bij een vrijwilligers organisatie, jaren met 4 watt op PMR hebben lopen zenden.
We hebben nooit iemand van de AT gezien of gehoord...

Wees er maar trots op.

exLid057

  • Gast
Re: Met 3 Watt zenden
« Reactie #22 Gepost op: 11 oktober 2009, 18:39:43 »
Citaat van: "Leen Ansems"
Citaat van: "elsinga"
Er wordt tegenwoordig alleen nog maar na klachten opgetreden door AT, voor zover ik weet. Het is een gok, maar het risico valt wel mee denk ik. ;)

Ik zou daar maar niet van uitgaan. Ze hebben een tijdje met wat minder mensen gewerkt dat wel, maar dat is verleden tijd. Ook de meetsystemen zijn heel sterk verbeterd. Met 2 metingen over een kleine afstand komen daar de GPS coordinaten uitrollen en die gaat naar de navigatie. In een mum van tijd staan ze voor je deur. De navigatie verteld het haarfijn.

Als ze dat zo goed kunnen, waarom halen ze die storing niet uit de lucht van die troep uit Japan en China.
 En mijn maak je niet wijs dat ik hier voor mijn deur met een porto van 3 wat zeg maar mijn kunnen zien zenden :)