Auteur Topic: Programmeren 780XLT met Proscan  (gelezen 2353 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Pluskat

  • België
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Programmeren 780XLT met Proscan
« Gepost op: 7 december 2020, 17:40:09 »
Hallo forumleden,
Ben in het bezit van een UBC780XLT en wil deze programmeren.Heb me ondertussen een RS232 naar USB kabel aangeschaft.
De scanner is verbonden en wordt herkend onder Windows 10.De software die ik gebruik is Proscan versie16.9.0.Kan de scanner via de pc
bedienen maar ik weet niet hoe ik het geheugen kan wissen en zelf frequenties invoeren.De Butel software heb ik willen proberen maar deze werkt
niet onder windows 10.Is er iemand vertrouwd met Proscan en misschien kort kan uitleggen hoe ik de geheugen-banken kan benaderen en eventueel
aanpassen ?
Bedankt.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: Programmeren 780XLT met Proscan
« Reactie #1 Gepost op: 8 december 2020, 06:02:53 »
Heb nu niet veel tijd dus even in het kort. Waar ik mee zou beginnen is een nieuwe file maken in Proscan en vervolgens de inhoud van de scanner daar naartoe importeren. Dan zie je de banken van de 780 in het Proscan scherm. Waarschijnlijk wordt het je dat gelijk veel duidelijker.

Als je een beetje los bent op Proscan zou ik een versie of tig terug gaan omdat de latere versies geschreven zijn op de scanners die ná de 780 ontwikkeld werden. Zelf draaide ik als laatste dacht ik de 12.1.
Daarvoor jarenlang 6.3 gedraaid en die was a meer dan prima. Met 6.3 kon ik al BCT15X-en bedienen dus nieuw zat :)
Luisterspulletjes :)

Online Henk Voortwijs

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 599
  • IK MOET HELEMAAL NIKS!
Re: Programmeren 780XLT met Proscan
« Reactie #2 Gepost op: 8 december 2020, 16:08:36 »
Ik gebruik voor mijn 780's gewoon die meest recente versie 16.9.0 en dat gaat perfect hoor. Inderdaad is het beste om de data van je scanner uit te lezen, dan zie je een beetje hoe e.e.a. is geprogrammeerd. Als je in de balk bovenaan op Support klikt kun je de Manual openen, is wel in het engels.
UBC760XLT; UBC780XLT; UBC3500XLT; UBC9000XLT; Sangean ATS-909X; TP-100 BASIC; Galaxy AF-A27; Midland Alan 48 Plus; TYT TH-8600

Offline Pluskat

  • België
  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 6
Re: Programmeren 780XLT met Proscan
« Reactie #3 Gepost op: 8 december 2020, 18:01:34 »
Oeps...de banken uitlezen zal niet meer lukken want de scanner heeft een reset gehad...dus geheugen is leeg.

Offline Henri le Beau

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2405
  • Apres moi le deluge
Re: Programmeren 780XLT met Proscan
« Reactie #4 Gepost op: 25 december 2020, 09:13:59 »
Was het je inmiddels gelukt?
Luisterspulletjes :)