Auteur Topic: Yupiteru MVT-7000: Squelch functioneert niet meer  (gelezen 1065 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Soundwave

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
Yupiteru MVT-7000: Squelch functioneert niet meer
« Gepost op: 19 mei 2023, 09:12:51 »
Al een tijdje aan het rommelen met een MVT-7000. Behuizing gelijmd, display gepolijst, goldcap vervangen en ik wilde net beginnen aan de discriminatoruitgang.

Echter heb ik nu een probleem met de squelch. Als ik naar een commercieel radiostation ga met een volle bak aan signaal dan gaat de squelch niet open ongeacht de positie. Ik krijg dan ook niet "Busy" in het scherm te zien. Als ik twee van de pinnetjes onder de functieknop met elkaar verbindt dan krijg ik altijd "Busy" en demoduleert de scanner het signaal luid en duidelijk. Het probleem lijkt niet direct met die pinnen te maken te hebben. De caps lijken niet te lekken en batterijen hebben ook niet gelekt. Ik zie wel veel bruin spul op de bovenzijde van de print met de rotators maar dat lijkt meer op flux dan iets wat lekt.

Kan ik voorzichtig contactspray proberen op de rotator van de squelch?
Uniden UBCD3600XLT | SMT WCH-250X | Nooelec NESDR | Wireless USB DVR 601 | Eachine ROTG02

Offline Soundwave

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
Re: Yupiteru MVT-7000: Squelch functioneert niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2023, 21:20:33 »
Contactspray maakt helaas geen verschil. Het valt me ook op dat de scanner niet blijft staan bij een sterk signaal. Weet iemand een adres waar ik een 31 jaar oude scanner kan laten repareren?
Uniden UBCD3600XLT | SMT WCH-250X | Nooelec NESDR | Wireless USB DVR 601 | Eachine ROTG02

Offline Daaf

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2147
Re: Yupiteru MVT-7000: Squelch functioneert niet meer
« Reactie #2 Gepost op: 22 mei 2023, 00:40:37 »
Misschien is dit wat voor je: https://hamradioservice.nl

Offline Soundwave

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 41
Re: Yupiteru MVT-7000: Squelch functioneert niet meer
« Reactie #3 Gepost op: 23 mei 2023, 07:52:21 »
Dank je wel. Ik ga nog even verder rommelen maar als het me niet lukt ga ik ze maar een berichtje sturen.
Uniden UBCD3600XLT | SMT WCH-250X | Nooelec NESDR | Wireless USB DVR 601 | Eachine ROTG02