Auteur Topic: Whistler software clipboard import  (gelezen 780 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Online Remon

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1983
Whistler software clipboard import
« Gepost op: 30 april 2023, 18:01:53 »
Als ik een rits frequenties wil kopiëren naar EZ Scan (voor de TRX-2e) met de clipboard-import-functie en dan alleen de kolom met frequenties selecteer, dan kopieert hij deze frequenties ongevraagd ook naar de alpha-tag kolom.

Als ik alle frequenties exporteer naar een .csv bestand, daarin ga werken met een tekstverwerker en dan het veld voor de alpha-tag leeg laat, of een spatie erin zet (" "), dan kopieert hij wederom de frequenties naar de alpha-tag kolom.

Ik wil in sommige scanlijsten de alpha-tags leeg laten, omdat de frequentie anders (overbodig) twee keer op het scherm komt te staan (en ik daar geen tekstomschrijving nodig vind).

Ik heb het een keer voor elkaar gekregen dat hij de kolom met apha-tags niet vulde met frequenties, maar nu ik bijna klaar ben met de programmering (bijna 1200 frequenties), zal je zien dat het nu niet meer lukt. Een voor een de tags verwijderen is onnodig veel werk en als ik in de toekomst weer een paar frequenties wil toevoegen met de importfunctie, dan kan ik weer helemaal overnieuw beginnen met verwijderen.

Heeft iemand de gouden tip?

Offline Mark Schutte

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1736
Re: Whistler software clipboard import
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2023, 20:17:10 »
Je zou een . of - in het Alpha tag veld kunnen zetten, lijkt me niet heel storend staan in het display.