Auteur Topic: TrunkView: MPT1327 zien en horen.  (gelezen 46375 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #30 Gepost op: 20 november 2005, 13:51:18 »
Citaat van: "Patjevught"
je hebt bij mij gezien dat bij mij ook de frequenties verkeerd werden weergegeven. Ik heb nu een paar aanpassingen gedaan. Maar er komt niks meer voorbij :( zodra er iets voorbij komt hoor je dat.

Hier werkt het op de standaard Yupiteru 7100 ook perfect.
Je moet bij het afstellen van het volume het filter even op 5 zetten dan wordt je helemaal gek van de berichten als het goed is, daarna zet je het volume zacht en dan steeds harder tot je linksonderin MISC en ALOHA meerdere malen per seconde ziet knipperen.
Als alles goed staat filter terugzetten op 1.

Offline Patjevught

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 278
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #31 Gepost op: 20 november 2005, 13:59:05 »
GertJan

bedankt. Ik heb m inmiddels ook werken. Verkeerskanalen moet ik nog even op wachten of deze goed zijn. Maar een andere frequentie komt er nu ook goed doorheen. Ik had namelijk ook niet via settings - networks, bij het netwerk wat ik ingevoerd had, het netwerk id gezet. Dus bovenin werd deze niet herkend. Inmiddels is dat wel het geval.

Groeten

Patrick

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #32 Gepost op: 20 november 2005, 14:27:55 »
Heeft iemand het programma al zo in kunnen stellen dat z'n scanner meeloopt?
Ik heb de 780 op COM2 staan (getest met ARC en PDW), maar er gebeurt nog bitter weinig. 780 staat op RMT. Beide (PC als 780) staan op 19200 afgesteld....

Iemand nog opties?
Met vriendelijke groet,
Arlé


Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #33 Gepost op: 20 november 2005, 14:31:37 »
Citaat van: "Arlé"
Heeft iemand het programma al zo in kunnen stellen dat z'n scanner meeloopt?
Ik heb de 780 op COM2 staan (getest met ARC en PDW), maar er gebeurt nog bitter weinig. 780 staat op RMT. Beide (PC als 780) staan op 19200 afgesteld....

Iemand nog opties?

Heb je al een Voice channel gezien?
Alleen dan gaat hij meelopen.
Misschien moet je even de comport virtueel weggooien en dan de pc opnieuw starten zodat hij weer helemaal vrij is, misschien werd de compoort bezetgehouden door een ander progje.
Mijn 5000 loop took nog niet mee, deels omdat ik nog niet helemaal weet op welke poort hij zit en waarschijnlijk is hij nog niet ondersteunt?

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #34 Gepost op: 20 november 2005, 15:04:49 »
Hoi,

Citaat van: "Arlé"
Heeft iemand het programma al zo in kunnen stellen dat z'n scanner meeloopt?
Ik heb de 780 op COM2 staan (getest met ARC en PDW), maar er gebeurt nog bitter weinig. 780 staat op RMT. Beide (PC als 780) staan op 19200 afgesteld....

Iemand nog opties?

Ja hoor, ik gebruik het ook met m'n 780 XLT.

Je kan de PC verbinding controleren door in het programma van netwerk te wisselen. Het controllerkanaal wordt dan op kanaal 500 geprogrammeerd. Dit verandert dus steeds als je van netwerk verwisselt

Verder moet je ook nog steeds de audio apart naar je PC voeren.

Groeten,
Robert.

Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #35 Gepost op: 20 november 2005, 15:27:43 »
Als ik dat doe Robert en ik com2 gaat RMT knipperen op de 5000 maar hij schakelt niet mee.

Offline Robert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #36 Gepost op: 20 november 2005, 15:57:01 »
Hoi Gert Jan,

Citaat van: "Gert Jan Faas"
Als ik dat doe Robert en ik com2 gaat RMT knipperen op de 5000 maar hij schakelt niet mee.

Ik weet niet of de RS232 commando's van de AOR8000 gelijk zijn als die voor de 5000.

Knippert RMT ook normaal als je hem aan de PC aansluit en met geschikte software bedient?

Helaas heb ik geen 5000 :( anders kon ik je vertellen of het aan jou ligt of niet ;)

Groeten,
Robert.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #37 Gepost op: 20 november 2005, 16:00:51 »
Citaat van: "Wopper"
Gerrit super gaaf dat je er mee bezig bent !

Mee bezig, hmm...ik dacht dat ik klaar was maar nu komen de wensen los.

Sommige dingen zijn wel te doen:

- minimize to system tray
- gebruik van twee ontvangers. De RS232-geconnecte scanner hoeft dan niet terug te schakelen naar het control channel. Is enige verschil.
- meer netwerken kunnen configureren: nu zie je alle gegevens op één scherm. Dat wordt dan een drop-down menu. Is minder overzichtelijk.

Smartzone? Wat is dat?


@GJ
Bij AOR-scanners wordt het command RF<freq> gestuurd.
Dit moet werken op een 8000/8200. Of jouw 5000 dit command ondersteund weet ik niet. Jij wel (toch?)  ;)
Dit is dus te checken door in het hoofdscherm via de 'Network' knop om te schakelen naar een ander datakanaal. Als je scanner niet meegaat werkt het niet...

Algemeen:
frequenties in het networks scherm moeten met 4 cijfers na de punt ingevoerd worden, anders gaat het mis.
Op dat punt is eea nog niet helemaal fool-proof.

Momenteel ook druk op het werk, dus tussendoor werk ik wel (wat) aan TrunkView vóór Sinterklaas alle wensen vervullen gaat niet lukken. :)

--
Gerrit.

Offline Arle

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1214
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #38 Gepost op: 20 november 2005, 16:11:50 »
Citaat
hmm...ik dacht dat ik klaar was maar nu komen de wensen los.

Citaat
decoderen van vlootnummers en radio's

En vergeet die niet, indien dit mogelijk is...
Met vriendelijke groet,
Arlé


Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #39 Gepost op: 20 november 2005, 19:18:49 »
Citaat van: "leimpie"
Mee bezig, hmm...ik dacht dat ik klaar was maar nu komen de wensen los.

Sommige dingen zijn wel te doen:

- minimize to system tray
- gebruik van twee ontvangers. De RS232-geconnecte scanner hoeft dan niet terug te schakelen naar het control channel. Is enige verschil.
- meer netwerken kunnen configureren: nu zie je alle gegevens op één scherm. Dat wordt dan een drop-down menu. Is minder overzichtelijk.

Smartzone? Wat is dat?


@GJ
Bij AOR-scanners wordt het command RF<freq> gestuurd.
Dit moet werken op een 8000/8200. Of jouw 5000 dit command ondersteund weet ik niet. Jij wel (toch?)  ;)
Dit is dus te checken door in het hoofdscherm via de 'Network' knop om te schakelen naar een ander datakanaal. Als je scanner niet meegaat werkt het niet...

Algemeen:
frequenties in het networks scherm moeten met 4 cijfers na de punt ingevoerd worden, anders gaat het mis.
Op dat punt is eea nog niet helemaal fool-proof.

Momenteel ook druk op het werk, dus tussendoor werk ik wel (wat) aan TrunkView vóór Sinterklaas alle wensen vervullen gaat niet lukken. :)

--
Gerrit.

Nog een verzoekje Gerrit ;) : rechtsbovenin komen de voice channels te staan, nu heb ik 423.9000 er 38x instaan en dat maakt het er niet overzichtelijker op.
Is er een mogelijk om in dat scherm alleen de voice channels te zetten en dan éénmalig?
Als ik een freq in dat scherm heb staan hoef ik hem niet nog een keer te zien wat mij betreft, snap je wat ik bedoel?

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #40 Gepost op: 20 november 2005, 19:30:25 »
Citaat van: "Gert Jan Faas"
Is er een mogelijk om in dat scherm alleen de voice channels te zetten en dan éénmalig?
Als ik een freq in dat scherm heb staan hoef ik hem niet nog een keer te zien wat mij betreft, snap je wat ik bedoel?

Ja, ik snap het helemaal. Nu wordt iedere GTC daar genoteerd. Was het makkelijkste om te implementeren.
Je ziet zo wel de volledige historie, welk kanaal hoe vaak gebruikt enzo..

Maar is wat rommelig geef ik toe. Ik zal het wel zo maken dat een kanaal daar maar één keer voorkomt.

--
Gerrit.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #41 Gepost op: 21 november 2005, 09:24:04 »
Citaat van: "Wopper"
Hoe kan het dat ik de ene keer als freq krijg 0.00000Mhz en nu 44.1375 Mhz terwijl dat moet zijn 423.1375 bijvoorbeeld ?

Hier precies hetzelfde met de zender Haarlem. Kanaalnummers worden wel goed weergegeven maar frequenties niet. Ik zie bijvoorbeeld 44.3375 ipv 422.3375.

Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #42 Gepost op: 21 november 2005, 09:43:12 »
Citaat van: "Johan Beck"
Citaat van: "Wopper"
Hoe kan het dat ik de ene keer als freq krijg 0.00000Mhz en nu 44.1375 Mhz terwijl dat moet zijn 423.1375 bijvoorbeeld ?

Hier precies hetzelfde met de zender Haarlem. Kanaalnummers worden wel goed weergegeven maar frequenties niet. Ik zie bijvoorbeeld 44.3375 ipv 422.3375.

Nou, ik zt net Entropia Amersfoort te monitoren, zegt de software dat er een Voice channel op channel 388 is wat 425.0500MHz zou zijn.
Kanaal 388 is echter 424.8500 dus ook hier gaat er iets niet helemaal goed :?

Offline Wopper

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 858
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #43 Gepost op: 21 november 2005, 09:48:09 »
Misschien kunnen mensen beter deze lijst gebruiken totdat de bug eruit is. (marcel bedankt voor het samenstellen)

Om zeker te zijn dat goede kanalen worden gevonden, want TV geeft wel altijd het juiste kanaal nummer weer maar niet altijd de juiste freq.

Gert Jan

  • Gast
Re: TrunkView: MPT1327 zien en horen.
« Reactie #44 Gepost op: 21 november 2005, 09:48:29 »
Ahaaaa, ik had de "Begin of band" niet op 420.0000 maar op 420.2000MHz staan, en dan gaat het berekenen van de frequentie mank.
Het lag dus niet aan de software maar aan mij, bij alle netwerken MOET dus 420.000 staan anders gaat het niet goed met de berekening!