Auteur Topic: Trunkview vragen  (gelezen 7067 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Trunkview vragen
« Reactie #15 Gepost op: 6 januari 2010, 13:58:44 »
Citaat van: "PD2HP"
Lijkt mij dat je dan niets hoort als ie schakelt naar een voice kanaal?

Zo draait het nu 2 dagen bij mij, en ik hoor alle gesprekken. Zit alleen zelf nog te stoeien met de alpa tags. Die krijg ik nog niet bij een oproep zichtbaar.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #16 Gepost op: 6 januari 2010, 14:08:24 »
Ok,bij jou werkt het dus wel,dan loop ik even nog eens de instellengen na...misschien kan jij aangeven waarin deze tussen ons ergens verschilt.'
Bij settings in TV heb ik het volgende.

bij Sounddevice >Line in...uiteraard ook op de volumeinstellingen in de pc
bij rs232 com1 9600 baud (ook op 4800 geprobeerd),Uniden aangevinkt,bij ch>500..is dit ok??

Overschakelen van sites gaat dus goed,dan gaat de scanner mee (RMT) staat aan.
Het meegaan GO-TO verhaal dus niet...

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Trunkview vragen
« Reactie #17 Gepost op: 6 januari 2010, 14:22:57 »
bij Sounddevice: Master volume ook op de geluidskaart, bij line in heb ik ook geen geluid, schakeld de scanner wel mee.

RS232: Com1  baudrate 19200

Radio type: Uniden  Channel 500
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #18 Gepost op: 6 januari 2010, 20:23:47 »
Alles werkt nu naar behoren,alleen 1 ding ben ik wat minder gelukkig mee....het (iritante) data geriedel komt nu door de pc speakers als er geen spraak is....zet je deze speakers uit hoor je uiteraard weer niets als er een gesprek aan de gang is.

Is dit bij iedereen of zie ik iets over het hoofd?

Wat is /betekent de optie  "Master Volume" bij "sound Device"? (Line in en Mic is me duidelijk)

Dank voor alle reacties trouwens.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview vragen
« Reactie #19 Gepost op: 6 januari 2010, 20:57:41 »
Poe poe, die datariedel zou je niet moeten horen, Trunkview stuurt alles aan mits je de juiste configuratie settings hebt doorgevoerd. Niet zelf aan de volume of opname regelaars van je PC zitten!
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2010, 09:37:25 »
Het is waarschijnlijk een kleinigheid,...TV geeft nu geen datariedel meer als ie op het controlekanaal staat (ik zie een symbooltje door de speaker staan op de pc)....echter als ie schakelt naar een voicekanaal,gaat het volume niet aan.

Als je handmatig het "dempen"weghaalt van de volumeregeling hoor je uiteraard wel het geprek,is dit gesprek klaar dan schakelt ie wel terug naar het controlekanaal en "dempt" dan het volume.

Vraag is dus ,hoe krijg ik het zo ingesteld dat ie wel automisch de voicegesprekken laat horen?

btw...wat is "Mastervolume bij sounddevice?

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview vragen
« Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2010, 12:22:48 »
Citaat van: "PD2HP"
btw...wat is "Mastervolume bij sounddevice?

Master Volume is het schuifje dat in de Nederlandse  Windows 'Volumeregeling' heet.

Als, bv. door een driver-kwestie, het niet lukt om de line-in en/of microfoon te dempen, dan kan je als escape het Master volume laten dempen.
Nadeel is dat je dan ook alle andere geluidjes, zoals van MSN of nieuwe mail, niet meer hoort.

--
Gerrit.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2010, 12:48:22 »
Ok Gerrit,ik ben er inmiddels achter gekomen dat dat DE oplossing is.Deze Master volume geselecteerd ipv de line in.
Alles nu 100%!

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview vragen
« Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2010, 13:53:13 »
Citaat van: "PD2HP"
Ok Gerrit,ik ben er inmiddels achter gekomen dat dat DE oplossing is.Deze Master volume geselecteerd ipv de line in.
Alles nu 100%!

Fijn zo. Happy trunking.

--
Gerrit.