Auteur Topic: Trunkview vragen  (gelezen 7068 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Trunkview vragen
« Gepost op: 3 januari 2010, 10:29:02 »
Ben sinds lange tijd weer eens bezig met Trunkview.

Allereerst TV2.21 erop gezet.
Nu wil ik die NL database ook downloaden maar gaat gelijk al fout omdat ie zegt:"Kan XML bestand niet openen".Hoe krijg ik die wel geopend?

Ik heb in TV via "sites database"een aantal netwerken geselecteerd,maar als ik op op de plaatsnaam klik,neemt TV de frequentie niet over,ofwel er gebeurt niets.

Ik heb een UBC 780,instellingen staan goed op "RMT",kabel via speaker out naar de pc line in,compoort instelingen op 9600 gezet bij ook bij de 780.Dit moet voldoende zijn toch,of zie ik iets over het hoofd?

Ik heb handmatig even een frequentie in de 780 gezet,en krijg dan de volgende info,klopt het dat het (irritante) geluid gewoon door rateld?

11:16:10 *******   TrunkView :: MPT1327 Protocol Decoder   ------    zondag 2010-01-03  **********
          ID: 5201 |           Entropia Rotterdam                  | Cch Frequency: 423.96250 MHz
         *****************************************************************************************
11:17:54 *******   TrunkView :: MPT1327 Protocol Decoder   ------    zondag 2010-01-03  **********
          ID: 5201 |           Entropia Rotterdam                  | Cch Frequency: 423.96250 MHz
         *****************************************************************************************
Alvast dank.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview vragen
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2010, 11:53:51 »
Misschien iets toelichten....

Wat zijn de stappen die je volgt voordat je de melding "Kan XML bestand niet openen" krijgt?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2010, 11:56:48 »
Ik ga naar deze site,

http://www.linato.net/trunkview/nl/?download

klik op NL Database.....klik op openen en krijg dan dit,


De XML-pagina kan niet worden weergegeven
Kan XML-invoer niet lezen met opmaakmodel XSL. Herstel de fout en klik vervolgens op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.


--------------------------------------------------------------------------------

Het opmaakmodel bevat geen documentelement. Het opmaakmodel is mogelijk leeg of het is een ongeldig XML-document.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview vragen
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2010, 12:25:58 »
Ah, ok zoiets dacht ik al, de XML moet je plaatsen in de juiste map/directory waar nu ook het XML bestand staat of als kje het wilt bekijken eerst het xlt bestand ook in de map waar je de xml hebt staan plaatsen of op rechts klikken en kiezen voor Openen met en dan openen met bijvoorbeeld notepad....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2010, 13:11:06 »
Ok,na openen met wordpad krijg ik het volgende..(klein stukje hiervan geplakt)

<name>ADM Cocoa Koog a/d Zaan</name>
    <sysid>0x0D89</sysid>
    <cchfreq>428.30000</cchfreq>
    <basefreq>420.00000</basefreq>
    <step>12.5</step>
    <submenu>ADM</submenu>
  </site>


En dan?
..oja moet bij een UBC780 de "T"van trunk bijgezet worden voor dit gebeuren?
Wellicht zit het hem meer in de scanner dan in de instellingen van TV.
Ik heb nu kanaal 500 bijstaan op 422,1125,kabels zitten goed,staat op 'RMT",maar als ik me goed herinner moet de frequentie van 1 van de vele trnkingnetten meegaan als je hierop klikt,maar dat gebeurt dus niet.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview vragen
« Reactie #5 Gepost op: 4 januari 2010, 12:23:47 »
Citaat van: "PD2HP"
..oja moet bij een UBC780 de "T"van trunk bijgezet worden voor dit gebeuren?

Nee, RMT is voldoende. De scanner moet via RS232 (=RMT) aangestuurd kunnen worden.

Citaat
,maar als ik me goed herinner moet de frequentie van 1 van de vele trnkingnetten meegaan als je hierop klikt,maar dat gebeurt dus niet.

Alleen bij een gespreks-aanvraag (Go To Channel - Voice message) moet de scanner meeschakelen. Verders niet.


Kies uit het Sites menu een site en kijk of de scanner meeschakelt naar het control channel van die site.
Zo ja, dan zit het RS232 gedeelte goed.

--
Gerrit.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #6 Gepost op: 4 januari 2010, 18:06:43 »
Het werkt!..ik heb de hele zooi op een andere pc gezet,2 minuten en het draait.

tnxs!

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview vragen
« Reactie #7 Gepost op: 5 januari 2010, 08:11:04 »
Citaat van: "PD2HP"
..ik heb de hele zooi op een andere pc gezet,2 minuten en het draait.

'Zooi' zou ik het niet willen noemen...eerder een goed doordacht software-ontwerp. Haha.. :P

--
Gerrit.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #8 Gepost op: 5 januari 2010, 19:01:53 »
Excuses..inderdaad mooi stukje software,was meer de frustratie van het niet lukken denk ik.
Ik zag in een eerdere reactie van je dat de scanner automatisch mee zou moeten gaan naar een spraakkanaal.
.

Ik zit bijv. naar R'dam Zuid RET te kijen en krijg in de rechterbovenhoek dit te zien aan kanalen


Ch: 401   425.01250 MHz
Ch: 494   426.17500 MHz
Ch: 522   426.52500 MHz
Ch: 538   426.72500 MHz
Moet ik nu in het menu bij "tools" en dan "GO to Channel" en dan het kanaal handmatig in tikken om gesprekken te kunnen opvangen?
De sites gaan overigens goed nu,aanklikken en de scanner pakt de frequentie gelijk.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview vragen
« Reactie #9 Gepost op: 6 januari 2010, 12:19:59 »
Citaat van: "PD2HP"
Ik zit bijv. naar R'dam Zuid RET te kijen en krijg in de rechterbovenhoek dit te zien aan kanalen

Ch: 401   425.01250 MHz
Ch: 494   426.17500 MHz
Ch: 522   426.52500 MHz
Ch: 538   426.72500 MHz
Moet ik nu in het menu bij "tools" en dan "GO to Channel" en dan het kanaal handmatig in tikken om gesprekken te kunnen opvangen?

Nee, bij een inkomend Go To Channel - Voice bericht moet de scanner nu automatisch meeschakelen naar het gesprekskanaal (en aan het eind van het gesprek weer terug naar het control channel).

'Tools->Go to channel' is bedoeld om 'met de hand' naar een bepaald kanaal te schakelen.

--
Gerrit.

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #10 Gepost op: 6 januari 2010, 12:31:39 »
Nee, bij een inkomend Go To Channel - Voice bericht moet de scanner nu automatisch meeschakelen naar het gesprekskanaal (en aan het eind van het gesprek weer terug naar het control channel).


Helaas gebeurt dat (nog) niet....wel gaat de scanner mee als ik van "sites"verander.
Wat zou de reden kunnen zijn dat ie dit niet doet,instelling,vinkje??
Klpot het dat bij opties>settings>Channel>500 moet staan voor een 780 scanner?

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Trunkview vragen
« Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2010, 13:31:39 »
Citaat van: "PD2HP"
Nee, bij een inkomend Go To Channel - Voice bericht moet de scanner nu automatisch meeschakelen naar het gesprekskanaal (en aan het eind van het gesprek weer terug naar het control channel).


Helaas gebeurt dat (nog) niet....wel gaat de scanner mee als ik van "sites"verander.
Wat zou de reden kunnen zijn dat ie dit niet doet,instelling,vinkje??
Klpot het dat bij opties>settings>Channel>500 moet staan voor een 780 scanner?

Heb je toevallig bij je line in een vinkje staan?. Dan werkt het niet, had ik ook.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2010, 13:34:07 »
Ja daar heb ik op mijn pc  en bij settings in TV een vinkje staan...omdat daar ook mijn kabel vanaf de scanner in zit,bedoel je te zeggen dat die in de 'MIC' aansluiting moet?

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1807
    • aw foto
Re: Trunkview vragen
« Reactie #13 Gepost op: 6 januari 2010, 13:47:45 »
Citaat van: "PD2HP"
Ja daar heb ik op mijn pc  en bij settings in TV een vinkje staan...omdat daar ook mijn kabel vanaf de scanner in zit,bedoel je te zeggen dat die in de 'MIC' aansluiting moet?

Heb hier ook de kabel in de line in ziten, en heb hier alleen volume regeling gedemd. (alles gedemd), werk ook met een 780XLT.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline PA2HP

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 74
Re: Trunkview vragen
« Reactie #14 Gepost op: 6 januari 2010, 13:50:01 »
Lijkt mij dat je dan niets hoort als ie schakelt naar een voice kanaal?