Frequenties > Burgerluchtvaart

Frequentielijst Amsterdam Airport Schiphol

<< < (100/101) > >>

Mose:

--- Citaat van: Daaf op 22 december 2019, 08:34:59 ---
--- Citaat van: Ron-Zwaag op 18 december 2019, 20:51:00 ---Ik krijg het idee dat de onderhoud en Patrolvoertuigen  op Spl aan het migreren zijn naar de digitale wereld?
--- Einde van citaat ---

De planning is om dat over een paar jaar te doen. Apparatuur wordt nu langzaam ingebouwd in nieuwe voertuigen.
Relaisposten zijn nagenoeg omgezet. Staan nu nog op analoog en kunnen met een knop om naar digitaal.
--- Einde van citaat ---


--- Citaat van: Daaf op 22 december 2019, 17:18:26 ---Goede analyse Mark. NXDN is voor mij ook DMR.
Zal P25 worden.
--- Einde van citaat ---

Is hier inmiddels eigenlijk al meer over bekend? Ik kan me voorstellen dat de pandemie e.e.a. vertraagd heeft, maar ben toch benieuwd naar het (naar mijn weten) eerste P25P2-systeem in Nederland.

Daaf:

--- Citaat van: Mose op  9 mei 2022, 14:58:46 ---Is hier inmiddels eigenlijk al meer over bekend? Ik kan me voorstellen dat de pandemie e.e.a. vertraagd heeft, maar ben toch benieuwd naar het (naar mijn weten) eerste P25P2-systeem in Nederland.
--- Einde van citaat ---

De migratie is opgeschort voor onbepaalde tijd.

Mose:
Helaas. Dank voor het antwoord.

Dani2001:
Vanwege dekkingsproblemen met de communicatie op 118.280 met de grondvoertuigen (kieviet, marshaller etc.) op/rondom de polderbaan wordt tijdelijk de 130.480 (AOM / brandweer - Vliegtuig) ook gebruikt voor communicatie tussen de grondvoertuigen en Toren West.  

Buiten de OPR tijden van TWR west wordt het reguliere baankanaal gebruikt.

Toren west heeft als callsign: Sattelite. (dit is alleen voor de grondvoertuigen!)

Daaf:
Gaat om dekkingsproblemen op 121.560 en niet op 118.280.
Zodra het tweede Baankanaal actief is zal deze workaround komen te vervallen en zal 130.480 weer volledig voor Airport Authority / Fire Rescue zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie