Auteur Topic: Heen en weer verkeer en scheepvaart  (gelezen 4052 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline p029351

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Heen en weer verkeer en scheepvaart
« Gepost op: 6 augustus 2018, 10:15:40 »
Hallo,

Daar is tie weer ! maar ik ben een leek wat betreft op scanner gebied !
Vraag 1 kun je op een UBC125XLT het scheepvaart verkeer ontvangen ?
Vraag 2 ik ontvang regelmatig Schiphol approach En tower en ook Eindhoven maar het zijn eenzijdige gesprekken !
            Ik hoor nooit piloot naar tower vice versa ?
Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, Yours sincerely,

Bert Ruedisueli

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21596
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Heen en weer verkeer en scheepvaart
« Reactie #1 Gepost op: 6 augustus 2018, 10:25:58 »
Antwoord 1; Ja
Antwoord 2; Je zal denk ik eerder de piloot horen maar vrijwel nooit de grond. Dat komt dan omdat je te ver van de zender af zit.
Ga eens met de scanner naar Woensdrecht of Gilze, dan zal je de Tower wel ontvangen.

Offline p029351

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: Heen en weer verkeer en scheepvaart
« Reactie #2 Gepost op: 6 augustus 2018, 13:09:55 »
Ok bedankt !
Met vriendelijke groet, Mit freundlichen Grüßen, Yours sincerely,

Bert Ruedisueli

Offline Lodewijkjes

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 1
Re: Heen en weer verkeer en scheepvaart
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2018, 19:01:53 »