Auteur Topic: (Telescoop)mast aanschaffen  (gelezen 2640 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Aviator81

  • Gast
(Telescoop)mast aanschaffen
« Gepost op: 17 mei 2005, 14:50:47 »
Omdat mijn mogelijkheden voor het plaatsen van een antenne nogal beperkt zijn (niet op het dak, niet aan de gevel en geen vaste mast), ben ik een flexibele maar eenvoudige manier aan het uitdenken.

Zo zit ik te denken aan het plaatsen van een lichte telescoopmast van ongeveer een meter of 6, die ik redelijk makkelijk weer kan inschuiven en opbergen. Echter, na enkele uren vanuit de luie stoel op internet rondgekeken te hebben, weet ik niet waar ik iets dergelijks vandaan haal. Tot nu toe heb ik er 1 zien staan op de site van een scannerzaak (behoorlijk prijzig), en 1 van een caravan handel (aan de andere kant van het land).

Wie heeft er een goede tip voor me? Waar haalt men op dit forum over het algemeen de (telescoop)mast vandaan? Bestaat er zoiets als een masten-gigant? ;)

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: (Telescoop)mast aanschaffen
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2005, 15:42:46 »
ik heb hem destijds bij een kampeer zaak gehaald, echter deze zijn geen 6 meter lang maar een meter of 4

groeten John R

Aviator81

  • Gast
Re: (Telescoop)mast aanschaffen
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2005, 15:46:44 »
Dank voor het antwoord. Hoe zit het met de stevigheid? Het is natuurlijk afhankelijk van het materiaal/hoogte/diameter, maar staat de mast in de grond, of vast aan de muur, of d.m.v. een driepoot?

Offline John R

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 443
    • http://www.home.zonnet.nl/john-r
Re: (Telescoop)mast aanschaffen
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2005, 15:53:47 »
Mijn mast is aan de muur verbonden met RVS slangklemmen die aan een stalen strip op de muur geschroeft zit met enkele bouten. Het geheel houdt al 8 jaar stand, het voordeel is dat je bij slecht weer eenvoudig je antenne kan laten zakken en deze zodoende uit de " gevaren zone" is.
Het onderste deel zit vast aan de muur, vervolgens kan ik de 2 andere mast delen uitschuiven en vastzetten met 2 bouten ( op de mast zitten per deel 2 opgelaste moeren).

groeten John R