Auteur Topic: (Sirio) SD1300  (gelezen 3226 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Aviator81

  • Gast
(Sirio) SD1300
« Gepost op: 5 augustus 2004, 11:23:09 »
Omdat ik momenteel op zoek ben naar een goede antenne voor mijn scanner was ik dit forum even aan het doorsnuffelen. Tot mijn verbazing kreeg ik geen enkel resultaat toen ik zocht op 'SD1300', een antenne die ik toch in elke (web)winkel tegen kom.

Is hier een reden voor? (Gaat het om een nieuw/oud type antenne? bezit niemand deze omdat het een slecht ding is?)

Ik ben namelijk erg geinteresseerd aangezien mijn keuze lijkt te gaan tussen de Diamond D130 en Sirio SD1300 (ik luister vnl militaire lv op mijn Commtel 215). Heeft iemand nog advies aangaande deze keuze?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: (Sirio) SD1300
« Reactie #1 Gepost op: 5 augustus 2004, 12:43:51 »
Citaat van: "Aviator81"
Omdat ik momenteel op zoek ben naar een goede antenne voor mijn scanner was ik dit forum even aan het doorsnuffelen. Tot mijn verbazing kreeg ik geen enkel resultaat toen ik zocht op 'SD1300', een antenne die ik toch in elke (web)winkel tegen kom.

Nouja als ik zoek op SD1300 bij Google dan krijg ik duizenden resultaten. Verfijn ik hem met "sirio" dan blijven de interessante over...

Groeten, Peter.

Aviator81

  • Gast
Re: (Sirio) SD1300
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2004, 13:19:45 »
Citaat
was ik dit forum even aan het doorsnuffelen. Tot mijn verbazing kreeg ik geen enkel resultaat

Google kent dan ook alles en iedereen  :)

Ik vroeg me juist af waarom ik niets van deze antenne op dit forum kon vonden en waarom dit het geval was. Het verschil met bijv. de D130 van Diamond lijkt me minimaal, en die komt wel meerdere malen ter sprake hier.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7551
  • PE1RFR
Re: (Sirio) SD1300
« Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2004, 13:25:39 »
Citaat van: "Aviator81"
Ik vroeg me juist af waarom ik niets van deze antenne op dit forum kon vonden en waarom dit het geval was. Het verschil met bijv. de D130 van Diamond lijkt me minimaal, en die komt wel meerdere malen ter sprake hier.

Oh dit forum, daar had ik inderdaad even overheen gelezen. Ik vraag me af of die antenne veel gebruikt wordt?
Persoonlijk ken ik alleen rondstralers van Sirio, ik wist niet dat ze ook discones maakten...

Als je met name mil luistert, dan zou ik een gepiekte antenne voor die band kopen (bestaan die??) of eventueel zelf maken.
Dat werkt altijd beter dan een breedbandantenne.

Groeten, Peter.

Aviator81

  • Gast
Re: (Sirio) SD1300
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2004, 13:33:18 »
Citaat
Oh dit forum, daar had ik inderdaad even overheen gelezen

Geen probleem, die warmte ook he  :wink:

Citaat
Als je met name mil luistert, dan zou ik een gepiekte antenne voor die band kopen (bestaan die??) of eventueel zelf maken.
Dat werkt altijd beter dan een breedbandantenne.

Bedankt voor de tip! Ik zal eens rondsurfen naar meer info over die oplossing. Ik kreeg echter het idee dat veel die-hard luchtvaart luisteraars dat deden met die Diamond, dus vandaar dat ik met het idee zit dat dit gewoon helemaal het is.

Ik ben overigens van het type 2-linkerhanden-dus-genoodzaakt-gewoon-veel-geld-uit-te-geven-aan-goed-materiaal, dus dat zelf maken valt al af vrees ik  :wink:

aor

  • Gast
Diamond D130 en Sirio SD1300
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2004, 15:00:08 »
Wat ook een mogelijkheid is : B130 airmaster :idea:  gepieked voor 118-136 224-400 Mhz. Ik ben hem op dit moment aan het testen tov oude onbekende discone. Tot nu toe betere resultaten vooral s ávonds.