Auteur Topic: probleem met usb interface  (gelezen 3301 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline jan devos

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
probleem met usb interface
« Gepost op: 15 april 2020, 14:54:26 »
Hallo,

sinds enige tijd heb ik een probleem met het usb interface, wie weet wat ik hieraan kan doen?

PDW draait goed en zonder enige aanleiding stopt het usb interface er ineens mee. Als ik via apparaatbeheer usb serial port (com3) uitschakel en vervolgens weer inschakel en dan nog eventjes de usb uit trek en vervolgens weer insteken, dan kan ik weer verder. iemand enig ide wat er mis is?

ik gebruik PDW 3,12 onder een windows 7 ultimate versie. sinds kort wel een nieuwe computer omdat de vorige het volledig begeven had. Momenteel gebruik ik mijn oude apple macbook waar ik rechtstreeks de windows op heb geinstalleerd (zonder nevenprogramma van apple)

mvg Jan

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: probleem met usb interface
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2020, 14:56:54 »
Gaat je PC toevallig in energie spaarstand?

Offline jan devos

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: probleem met usb interface
« Reactie #2 Gepost op: 15 april 2020, 20:48:29 »
Neen, het gaat ongeveer 3 dagen goed, soms ook maar 1 dag.

Offline www.SemafoonWinkel.nl

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 2365
    • http://www.SemafoonWinkel.nl
Re: probleem met usb interface
« Reactie #3 Gepost op: 15 april 2020, 21:08:09 »
Hier draai ik 24/7, kan zomaar dagenlang goed gaan, en soms @#%*&#*
Zal te maken hebben met stabiliteit van het gehele systeem, mijn ervaring is om PDW 1x dagelijks opnieuw op te starten.
Blijft apart programma, soms wil het gewoon even niet, na reboot weer wel.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met usb interface
« Reactie #4 Gepost op: 15 april 2020, 22:04:31 »
Hier draai ik 24/7, kan zomaar dagenlang goed gaan, en soms @#%*&#*
Zal te maken hebben met stabiliteit van het gehele systeem, mijn ervaring is om PDW 1x dagelijks opnieuw op te starten.
Blijft apart programma, soms wil het gewoon even niet, na reboot weer wel.

Vandaag eerste (volledige) PDW dag voor mij, en dat viel me direct op. Ineens vanmiddag gebeurde er niks meer op decodeer gebied. Alleen maar beeps. Na een restart was het weer goed.

Als ik straks de andere server heb, maar een scriptje voor schrijven om PDW eens per dag opnieuw te starten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk

Offline jan devos

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: probleem met usb interface
« Reactie #5 Gepost op: 16 april 2020, 15:15:23 »
dat scriptje zou ik ook wel willen hebben :-) van dergelijke zaken ken ik niets.

Op mijn vorig computertje had ik helaas nooit problemen, deze stond gewoonweg dag en nacht aan zonder probleem. Toen deze kapot is gegaan, hij stond waarschijnlijk te lang aan heb ik nog 2 computers gehad voor deze. Die viellen gewoonweg op een gegeven moment uit, deze blijft tenminste aan, alleen stopt het usb interface ermee.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met usb interface
« Reactie #6 Gepost op: 16 april 2020, 15:23:37 »
dat scriptje zou ik ook wel willen hebben :-) van dergelijke zaken ken ik niets.

Op mijn vorig computertje had ik helaas nooit problemen, deze stond gewoonweg dag en nacht aan zonder probleem. Toen deze kapot is gegaan, hij stond waarschijnlijk te lang aan heb ik nog 2 computers gehad voor deze. Die viellen gewoonweg op een gegeven moment uit, deze blijft tenminste aan, alleen stopt het usb interface ermee.

Ben nu ook aan het kijken naar een betere oplossing om PDW te draaien. Heb nu mijn schoollaptop draaien, maar dat is niet ideaal.
Morgen even naar de winkel om te kijken naar een Thin Client (refurbished). Kost lang zoveel stroom niet als een desktop PC.
Maar als ik die heb, wil ik scriptje zeker wel delen.

Offline Ruben279

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 33
Re: probleem met usb interface
« Reactie #7 Gepost op: 17 april 2020, 11:32:55 »
Script is klaar.

Download: http://rubenoosterman.nl/PDW_SCRIPT.bat

Mocht je de hashes willen checken:
SHA-1: 393a3dbab35764247947e52c3e951e3216494a0a
MD5: 632efc1405c5708d2825d34c4ed62a92

Uitleg:

1. Download het bestand (PDW_SCRIPT.bat)
2. Klik met rechtermuisknop op je huidige PDW executable file (exe), en klik op naam wijzigen en pas de naam aan naar: PDW32b01.exe
3. Dubbelklik op PDW_SCRIPT.bat om het script uit te voeren.
4. Nu is het script gestart. Elke 5 uur (18000 seconden) zal het script er voor zorgen dat PDW afgesloten wordt en weer opnieuw gestart wordt.

Mocht het niet lukken, of heb je vragen, laat het maar weten!

Offline Simonn

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 763
Re: probleem met usb interface
« Reactie #8 Gepost op: 17 april 2020, 13:04:50 »
Ik ben dan toch wel benieuwd onder welke omstandigheden jullie deze problemen ervaren, misschien is het iets om eens te gaan registreren? Uiteindelijk is PDW open-source, dat biedt wat mogelijkheden. Zelf haal ik uptimes van maanden zonder enig probleem. PDW draait remote bij mij op een HP T5730 (XP Embedded, u mag lachen), UBC3500XLT + USB-interface.

Offline Discriminator

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 4909
  • Rene - Rotterdam
    • https://www.discriminator.nl
Re: probleem met usb interface
« Reactie #9 Gepost op: 17 april 2020, 13:24:15 »
XP Embedded, u mag lachen

Integendeel. Reuze stabiel OS.

Offline jan devos

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 21
Re: probleem met usb interface
« Reactie #10 Gepost op: 17 april 2020, 22:15:47 »
Zelf haal ik uptimes van maanden zonder enig probleem.

vroeger had ik ook geen problemen tot mijn laptopje het begeven had. vandaag de ftdi driver geupdate, hopelijk werkt dit. PDW herstarten op zicht biedt bij mij geen oplossing, al ga ik het scriptje van hierboven wel alvast downloaden.