Auteur Topic: Capcodes blokkeren  (gelezen 3375 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Capcodes blokkeren
« Gepost op: 21 juni 2004, 07:18:36 »
Is het mogelijk (of anders misschien in de toekomst) om bekende codes te blokkeren zodat je ze niet te zien krijg?
Straks als heel Nederland op P2000 zit dan zullen de meldingen, vooral in drukke tijden, over het scherm rollen. Alles leuk en wel, maar ik ben nu niet zo geintereseert in meldingen in verweggistan over een containerbrand of een paard in de sloot. Ik zou dan eigelijk de regio's die ik toch niet interesant vind, uit willen zetten, zodat alleen de oproepen binnen komen die ik wel interesant vindt.

Erwin

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcodes blokkeren
« Reactie #1 Gepost op: 21 juni 2004, 08:12:05 »
Citaat van: "Erwin M"
Is het mogelijk (of anders misschien in de toekomst) om bekende codes te blokkeren zodat je ze niet te zien krijg?

Beste Erwin,

Allereerst heb ik deze vraag verplaatst naar Software, de vraag is immers niet specifiek aan P2000 gerelateerd, ook al gebruik jij de software kennelijk voor P2000.

Verder vertel je er niet bij om welke software het gaat? Ik ga er gemakshalve maar even vanuit dat je PDW gebruikt, maar er is natuurlijk veel meer software beschikbaar dan alleen PDW, dus een iets specifiekere vraagstelling had het makkelijker gemaakt...

Om jouw vraag concreet te beantwoorden: Ja, die optie heeft altijd al bestaan en zit volgens mij in elke software. In PDW kun je bekende codes (of reeksen) op 'reject' zetten waardoor ze nooit meer op het scherm zullen verschijnen. Hiermee wil ik meteen jouw vraag ter discussie stellen, want waarom zou je in vredesnaam codes willen blokkeren? Kijk dat je testcodes blokkeert of dat je op Callmax gek wordt van de vertragingen van de NS daar kan ik me wat bij voorstellen, maar een containerbrand vandaag kan morgen een ontplofte vuurwerkfabriek zijn, de capcodes blijven hetzelfde...

Wat volgens mij veel handiger is dat is om de filter-optie goed te gebruiken. Bekende en interessante codes kun je beter onder de aandacht brengen door er een filter van te maken. Bij het ontvangen verschijnt hij (bij PDW) in het onderste venster, er wordt een willekeurig geluidje (WAV-file) afgespeeld en desgewenst gelogd naar een aparte (seperate) logfile. De overige (minder interessante) codes verschijnen gewoon in het monitorvenster en het lijkt me sterk dat ze daar in de weg zitten als je je aandacht met name op het filter-venster richt waarbij (in PDW) de grootte van de vensters ook nog eens is aan te passen.

Neem eens een kijkje op mijn site :

http://www.xs4all.nl/~atron/p2000/monitor.html
http://www.xs4all.nl/~atron/p2000/filter.html

Gebruik deze URL's gelieve alleen als voorbeeld, ze zijn niet 24/7 online omdat ik uiteraard ook met de ontwikkeling van PDW zelf bezig ben. Hierop kun je het verschil zien tussen filter en monitor, indien de filters goed worden gebruikt. In de filter zie je alleen BRW berichten, in de monitor zie je alles, dus BRW, CPA en testberichten.

Je krijgt overigens meteen een indruk van PDW v1.22, waarin de groepsoproepen wat beter worden weergegeven.

Groeten, Peter.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Capcodes blokkeren
« Reactie #2 Gepost op: 21 juni 2004, 08:39:10 »
Bedankt Peter voor de uitleg. Het ging inderdaad over PDW. Ik zal die filteroptie eens gaan proberen.

Waar het mij eigelijk om ging is, dat als er een keer een hevig noodweer over het land trekt, ik wel graag op de hoogte blijft van wat er bij mij in de regio gebeurt. En niet dat ik bij, weet ik veel hoeveel meldingen die over het scherm rollen, de voor mij interesante, mis.

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcodes blokkeren
« Reactie #3 Gepost op: 21 juni 2004, 08:43:51 »
Citaat van: "Erwin M"
Waar het mij eigelijk om ging is, dat als er een keer een hevig noodweer over het land trekt,
ik wel graag op de hoogte blijft van wat er bij mij in de regio gebeurt.

Ik snap precies wat je bedoelt, maar zoals ik al zei is een oninteressante melding mbt noodweer in Lutjebroek morgen misschien wel een gigantische brand in hetzelfde gehucht. Daarom lijkt het mij handiger om goed te filteren dan codes helemaal te blokkeren :wink:

Groeten, Peter.

Offline Erwin M

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Capcodes blokkeren
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2004, 09:01:19 »
We gaan het proberen. Trouwens, hoe worden de codes up to date gehouden? Zelf uitzoeken of houd iemand dit bij? (al geloof ik dat deze vraag al eens is langsgekomen)

Groeten Erwin

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: Capcodes blokkeren
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2004, 16:12:33 »
Citaat van: "Erwin M"
We gaan het proberen. Trouwens, hoe worden de codes up to date gehouden?

Bij elke nieuwe versie van PDW lever ik een up-to-date filterlijst. Verder worden ze bijgehouden op de site van Jacob v/d Wiel :

http://www.xs4all.nl/~vdwieljj/5tvo/p2000/p2000.html

Groeten, Peter.