Auteur Topic: Uitleg Software Scanner op pc  (gelezen 9015 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

wedelman

  • Gast
Re: Uitleg Software Scanner op pc
« Reactie #15 Gepost op: 16 juni 2004, 18:58:32 »
Wat ik er tot zo ver van begrepen heb (en ik heb me er niet eens in verdiept) heb je een kabeltje van je scanner naar de PC nodig. Dit kabeltje gaat met een mono 3,5mm jack-plug in de geluidsuitgang (of discriminator) van je scanner. Bij de computer zit er een 2-level hammcom modem aan. Die steek je in de seri ėle poort van je PC (zit standaard op het moederboard).

Vervolgens komt het op de software aan.

Er is bijvoorbeeld software om vliegtuigen te 'bekijken' (posities dus), om allerlei gecodeerde textberichten mee te lezen, om log's van gebruikte frequenties te maken enzovoorts.

Misschien moet je jezelf eens verdiepen in de verschillende mogelijkheden. Kijk anders op scanner.pagina onder de kopjes software, decoders, ACARS enz.

groet,

Wouter

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: Uitleg Software Scanner op pc
« Reactie #16 Gepost op: 17 juni 2004, 14:38:08 »
Wedelman je bedoelt software voor het decoderen van data die over de ether wordt verstuurt.
Dit komt inderdaad uit een 'normale' scanner die is voorzien van een discriminator uitgang. Daarna stop je dit signaal of in je geluidskaart maar beter nog via een Level2 modem in je seriele poort. Dan met een stukje software op je computer (zoals PDW) de data leesbaar maken.

We hadden het hier over een scanner zoals Win radio die volledig door de computer wordt bestuurd. Je hebt dan een externe radio ontvanger (of een uitgevoerd als insteek kaart voor je PC). Deze heeft geen bedienings knoppen alleen een stuk software waarmee hij wordt bedient.

ET
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

ArieScanner

  • Gast
Re: Uitleg Software Scanner op pc
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2004, 19:42:17 »
Wouter, Top verteld man! Daar mogen veel mensen een voorbeeld aan nemen :wink: . Ik ga meteen even kijken...