Auteur Topic: Marifoon streamen naar internet  (gelezen 3100 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Marifoon01

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Marifoon streamen naar internet
« Gepost op: 9 november 2019, 19:08:32 »
Beste leden van scannerforum,

Ik lees al een tijdje mee op het forum en ik wil graag het marifoonvekeer in onze omgeving (Zeeland) op gaan vangen en streamen naar het internet. Bijvoorbeeld het verkeer van verkeerspost Wemeldinge en de sluizen in Zeeland. Heeft er iemand tips hoe ik dit het beste aan kan pakken? Antenne en dergelijke kom ik wel uit maar ik zou graag wat advies willen ontvangen over de aanschaf van de juiste marifoon/scanner en hoe ik dit kan streamen naar bijv Zello.

Alvast bedankt!

Offline DriverSander

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 668
Re: Marifoon streamen naar internet
« Reactie #1 Gepost op: 9 november 2019, 19:19:13 »
Met Zello moet je een computer aan hebben staan, ik denk dat het met een oude Android telefoon ook wel wil als je een kabeltje aanpast zodat deze op de microfoon/koptelefoon stekker aansluit.

Kijk ook hier even http://www.scannerforum.nl/index.php?board=16.0
UBC175XL basisscanner en een UBC125xlt en RTL-SDR stick, Sdrplay rsp1a, ubcd3600xlt, Diamond mr77 kleefvoet.

Offline Marifoon01

  • Nieuw Lid
  • *
  • Berichten: 3
Re: Marifoon streamen naar internet
« Reactie #2 Gepost op: 9 november 2019, 19:23:07 »
Met Zello moet je een computer aan hebben staan, ik denk dat het met een oude Android telefoon ook wel wil als je een kabeltje aanpast zodat deze op de microfoon/koptelefoon stekker aansluit.

Ja via Zello gaat idd wel lukken, maar moet eerst het geluid op de computer zien te krijgen vanaf de nog aan te kopen scanner/marifoon ;-)

Offline c1

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 81
Re: Marifoon streamen naar internet
« Reactie #3 Gepost op: 15 november 2019, 15:23:46 »
Met Zello moet je een computer aan hebben staan, ik denk dat het met een oude Android telefoon ook wel wil als je een kabeltje aanpast zodat deze op de microfoon/koptelefoon stekker aansluit.

Ja via Zello gaat idd wel lukken, maar moet eerst het geluid op de computer zien te krijgen vanaf de nog aan te kopen scanner/marifoon ;-)

Wellicht dat SDR dan iets voor je is, aangezien je dan al de audio stream op je computer heb :)

Danny

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Marifoon streamen naar internet
« Reactie #4 Gepost op: 16 november 2019, 14:52:56 »
Zou leuk zijn de Haven van Amsterdam en antwerpen