Auteur Topic: 55.7500 MHz (NFM)  (gelezen 2083 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Henk Voortwijs

  • Gast
55.7500 MHz (NFM)
« Gepost op: 11 december 2007, 11:12:31 »
De hele ochtend wordt er druk van deze frequentie gebruik gemaakt, de ontvangst hier is luid en duidelijk. Het klinkt als een oefening van de Landmacht, er wordt uitsluitend Nederlands gepraat. Men heeft het over wapens, pantserdivisie, eenheden, etc.
Alhoewel ik deze frequentie heb staan als EHSB 298 Sqn. air-ground, heb ik nog geen helikopter gehoord.

Henk Voortwijs

  • Gast
Re: 55.7500 MHz (NFM)
« Reactie #1 Gepost op: 13 december 2007, 11:08:19 »
Ook gisteren en vandaag weer volop communicatie op deze frequentie. In tegenstelling tot eergisteren ontvang ik nu alleen de "hoofdpost". Er wordt overigens met een Belgisch accent gesproken. Misschien een oefening van onze zuiderburen?

Leen Ansems

  • Gast
Re: 55.7500 MHz (NFM)
« Reactie #2 Gepost op: 13 december 2007, 12:04:10 »
Citaat van: "Henk Voortwijs"
Ook gisteren en vandaag weer volop communicatie op deze frequentie. In tegenstelling tot eergisteren ontvang ik nu alleen de "hoofdpost". Er wordt overigens met een Belgisch accent gesproken. Misschien een oefening van onze zuiderburen?

Of goede condities. Vergis je niet in dat bandje. Ik kan me nog herinneren dat op het ASK in Oldebroek ze jaren geleden ook verbinding maakten op die band. De eigen mensen die 5 km verder stonden werden nauwelijks ontvangen, maar het politiebureau van Johannesburg en iets uit Rusland kwamen maar al te goed door. ;)
Mvg,
Leen