Recente berichten

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Brandweer kan je vergeten, die zit op C2000.

Vanaf zijn locatie is er nog wel wat analoge communicatie vwb. Duitse Brandweer.

Selfkant zit vlg mij nog analoog, ik zag vorig jaar nog oude analoge FUG porto's staan.
Heb daar toen een TF-110 geleverd.
Alleen voor samenwerking met NL zitten ze op C2000.
12
Scanners en Ontvangers / Re: Analoge of analoge/digitale scanner in mijn omgeving?
« Laatste bericht door Roland Gepost op Gisteren om 18:42:12 »
En niet te vergeten freenet wat in Duitsland toegestaan is.
13
Communicatienieuws / Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Laatste bericht door Nick1964 Gepost op Gisteren om 18:16:39 »
Oops, ik bedoelde milli watt, het lijkt me ook niet goed voor de batterij 😂 die grote vermogens...
14
Communicatienieuws / Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Laatste bericht door BobHGL Gepost op Gisteren om 18:07:27 »
een LPD apparaat mag geen los koppelbare antenne hebben en het uitgangsvermogen is 10 MW.

Bij PMR mag je een maximaal vermogen gebruiken van 500 MW en ook daar mag de antenne niet afneembaar zijn.
De Anytone voldoet aan geen van deze eisen.

Tnx voor de antwoorden. Je mag als zendamateur de porto dus wel hebben, maar de scramble-optie niet gebruiken, begrijp ik.

Die 10 MegaWatt voor LPD en 500 MegaWatt voor PMR lijkt me ruim voldoende. 😝
15
Scanners en Ontvangers / Re: Analoge of analoge/digitale scanner in mijn omgeving?
« Laatste bericht door Robert Gepost op Gisteren om 17:54:59 »
Brandweer kan je vergeten, die zit op C2000.

Vanaf zijn locatie is er nog wel wat analoge communicatie vwb. Duitse Brandweer.
16
Communicatienieuws / Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Laatste bericht door Nick1964 Gepost op Gisteren om 17:43:12 »
Ik bedoelde dat een doorsnee gebruiker deze apparatuur niet in bezit mag hebben, een radioamateur wel, mits er een licentie is, scramble mag je als zendamateur niet gebruiken. Beroepsmatig wel maar dan heb je een vergunning nodig van de RDI op specifieke banden/frequenties.
Je mag ze hebben als handelswaar mits in de oorspronkelijke verpakking en niet zendklaar.
Ook mag je ze als particulier niet gebruiken op de zogenaamde LPD banden, een LPD apparaat mag geen los koppelbare antenne hebben en het uitgangsvermogen is 10 MW.

Bij PMR mag je een maximaal vermogen gebruiken van 500 MW en ook daar mag de antenne niet afneembaar zijn.
De Anytone voldoet aan geen van deze eisen.

Ik ga natuurlijk niet zeggen dat je ze ook niet moet kopen.
Ook kun je de anytone zo aanpassen zodat deze niet meer kan zenden.
Zolang je van het zend knopje afblijft zul je in de praktijk weinig problemen ondervinden.

https://www.veron.nl/nieuws/spelregels-tussen-lpd-en-zendamateurs/
17
Communicatienieuws / Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Laatste bericht door www.SemafoonWinkel.nl Gepost op Gisteren om 16:35:02 »
Zowieso mag alleen een zendamateur dit gebruiken

Bedrijfsmatig met vergunning mag je ze ook gebruiken. Zal weinig voorkomen, ik ken ze niet, maar misschien dual channel watch van analoge en digitale frequentie.
Scramble dient aangemeld te worden.
18
Communicatienieuws / Re: Nieuwe Anytone portofoon in aantocht?
« Laatste bericht door Nick1964 Gepost op Gisteren om 16:13:31 »
Zowieso mag alleen een zendamateur dit gebruiken en voor de "oude" anytone waren al lang accu's met een usb-c aansluiting leverbaar.
https://nl.aliexpress.com/item/1005005991718082.html?channel=twinner
(als voorbeeld, ze zijn er goedkoper )

Een zendamateur mag geen scramble apparatuur gebruiken.

URL aangepast door moderator.
19
Burgerluchtvaart / Re: Welke zijn de actieve luchtvaart frequenties?
« Laatste bericht door Henk024 Gepost op Gisteren om 15:58:04 »
Vooral ook veel uitproberen. De ontvangst is erg afhankelijk van je antenne, scanners en SDR. Ik merk al erg veel verschil in ontvangst tussen de 125XLT, de 3600XLT, de 200e en de Airspy mini op dezelfde antenne.

Dank voor uw vlotte reactie.
Inmiddels ben ik al heerlijk druk met uitproberen. ;-)
20
Burgerluchtvaart / Re: Welke zijn de actieve luchtvaart frequenties?
« Laatste bericht door Henk024 Gepost op Gisteren om 15:45:18 »
Misschien kan je hier iets mee.
https://www.discriminator.nl/files/luchtvaartfrequenties.pdf

Hoi Johan,

Dank voor de PDF waarin alles mooi opgedeeld staat.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10