Auteur Topic: dan toch gelijk maar hulp vragen  (gelezen 2978 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline frankborgo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
dan toch gelijk maar hulp vragen
« Gepost op: 1 december 2019, 17:16:27 »
dag beste mensen

ben totaal nieuw in deze wereld,maar vind scanners wel interessant alleen is het er nooit van gekomen,mede ook omdat mijn locatie me tegenzit.
ik ben woonachtig in overijssel( rijssen) en vind maritiem altijd leuk om te volgen...ik doe dat nu nog via internet.
laten we zeggen scannernet.nl haven van harlingen.

mijn vraag is dan ook, kan ik uberhaubt met een tafelscanner en een buitenantenne maritiem ontvangen hier?
of kan ik maar beter via internet luisteren?

mvg frank borgo

Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2019, 21:59:29 »
Beste frank,
Natuurlijk allereerst welkom hier. In Rijssen zit je wel een aardig eindje van wat vaarwater vandaan. De ijssel lijkt me het dichtstbijzijnde water met beroepsvaart. Maar ben bang dat dat toch wat te ver weg is. Bij kunstwerken (bruggen /sluizen) werken ze vaak met laag vermogen en richt antennes. Misschien vang je nog iets aan onderlinge communicatie in bochten maar ik denk dat de kans klein is, ga er dan eigenlijk wel vanuit dat er daar geen verkeersleiding zit zoals hier in de Rotterdamse havens.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline 1591

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 143
  • Maastricht
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2 december 2019, 05:25:17 »
Welkom.
Via Zello zijn er ook nog diverse streams te beluisteren.
Weet niet of die al bij jouw bekend zijn, maar bij deze: marifoon Ijmuiden,marifoon Botlek en nog wel meer.
Veel plezier....

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2 december 2019, 07:37:12 »
Frankborgo, of ergens gaan wonen in de buurt van een grote Haven of kust misschien?

Offline Rescue Bert

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 183
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #4 Gepost op: 2 december 2019, 12:52:06 »
Misschien kan de militaire/burger luchtvaart wat voor je zijn, daarvan is er genoeg te ontvangen op jouw locatie.
Of laat de scanner doen waarvoor hij gemaakt is en laat hem “SCANNEN” en hoor zelf of er iets van jouw interesse in de buurt is.

En welkom hier, als je hulp tips of ervaringen nodig hebt kun je die hier vinden

Bert
Never grow up ‼️

Offline Alwin

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1801
    • aw foto
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2019, 15:36:14 »
Luister 156.500 eens uit Word veel gebruikt door scheepvaart op het Twentekanaal. Misschien krijg je er wat van mee.
Ontvangers: 2 x Whistler TRX-2 / Whistler TRX-1  /AOR AR-DV10 /AOR DV1 /Kenwood TK7302 VHF / Kenwood TK 8180 UHF - Hytera-MD785 / Procom UHF/ Procom VHF / RTL Dongel /Crosscoutry Wireless VHF/UHF multicouples.-DSD+ / ( PDW.)

Offline frankborgo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #6 Gepost op: 2 december 2019, 20:19:21 »
oke bedankt allen voor de reactie's ik zal eens kijken wat ik er van kan maken...idd verhuizen zit ik sterk aan te denken...goeie :P

Offline airplanesjon

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 49
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #7 Gepost op: 3 december 2019, 15:46:04 »
Hallo
Tussen rijssen en wierden ligt een klein haventje voor de pleziervaart. Ook in almelo bij het dollegoor als de brug open gaat kan je wat ontvangen als je in de buurt ben.
Via een scannerapp kan je heel nederland ontvangen als ze in de lucht zijn. Zelf luister ik al jaren naar de piloten die overkomen is ook interessant. Nu twente weer open is voor demontage van grote vliegtuigen zijn de gesprekken van tower en piloot in de buurt te ontvangen. Echt leuk.
Woon zelf in Almelo dus de afstand is ook voor rijssen te doen.

Grt en suc6

Offline frankborgo

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 23
Re: dan toch gelijk maar hulp vragen
« Reactie #8 Gepost op: 4 december 2019, 19:33:16 »
ik zal eens naar die scannerapp kijken idd..bedankt