Auteur Topic: Ambulance gooi en Vecht streek  (gelezen 8284 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Ambulance gooi en Vecht streek
« Gepost op: 30 april 2018, 13:16:31 »
Hoe alarmeren ze presies, gaat ze nog straten erbij vermelden zonder huisnummer.

Hoe gaat de pers hiermee om?

Zijn er geen adressen op p2000 vanwege dat er veel bekende Nederlanders wonen in het Gooi, of is dit een proef met beperkte informatie los van de privacy?

Offline Ron-Zwaag

  • Vrijwilliger Veteranen Search Team
  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1298
  • Qua Patet Orbis
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #1 Gepost op: 30 april 2018, 15:47:53 »
Zo'n beetje iedereen in het Gooi weet wel waar de BNérs wonen, daar heb je geen P2 voor nodig ;D

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #2 Gepost op: 30 april 2018, 17:21:45 »
Hoe alarmeren ze presies, gaat ze nog straten erbij vermelden zonder huisnummer.

Hoe gaat de pers hiermee om?

Zijn er geen adressen op p2000 vanwege dat er veel bekende Nederlanders wonen in het Gooi, of is dit een proef met beperkte informatie los van de privacy?

Is al heeeeel lang.

De pers heeft niks over de ambu meldingen te zeggen. Het enigste waar hun, (eigenlijk niet) over te zeggen hebben is het persalarm.

Na 25 mei gaat er gekeken worden of persalarm nog wel mag ivm privacy. Politie is er op dit moment mee bezig om het te onderzoeken. Het liefst heffen ze het vandaag nog op.

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #3 Gepost op: 1 mei 2018, 09:24:38 »
Ik wil wel weten wat er paar straten verder op gebeurd, in Nederland is er persvrijheid gelukkig.

Offline Bernt

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1852
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #4 Gepost op: 1 mei 2018, 10:24:41 »
Ik wil wel weten wat er paar straten verder op gebeurd, in Nederland is er persvrijheid gelukkig.

Dat gaat hem echt niet worden. In de toekomst als het persalarm blijft bestaan gaat het van P2000 af en naar een app op een telefoon voor de mensen met een PPK.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21656
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #5 Gepost op: 1 mei 2018, 10:39:18 »
Ik wil wel weten wat er paar straten verder op gebeurd

Dat kan je toch lezen in de media?

in Nederland is er persvrijheid gelukkig.

Ben jij van de pers dan?

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7558
  • PE1RFR
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #6 Gepost op: 1 mei 2018, 11:31:27 »
Ik wil wel weten wat er paar straten verder op gebeurd, in Nederland is er persvrijheid gelukkig.

Met zo'n houding ga je er zeker wel komen ja... Ga je toch een paar straten verderop kijken?

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #7 Gepost op: 1 mei 2018, 13:57:14 »
Ach de buurman of buurvrouw klest het toch wel over, om een geven moment weet heel Blaricum het wel.

Offline Peter71

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 120
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2018, 15:48:19 »
Ik wil wel weten wat er paar straten verder op gebeurd, in Nederland is er persvrijheid gelukkig.

Dan neem je een krantenabonnement, lees je ook wat er een paar straten verderop is gebeurt. ::)

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #9 Gepost op: 18 mei 2018, 19:24:46 »
Nee, dan bepalen ze zelf wat ze vrijgeven, maar is er ergens een officiële website hoe gooi en Vechtstreek hiermee omgaa

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21656
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2018, 20:13:14 »
Ik snap het probleem even niet. De berichten op P2000 zijn helemaal niet voor meelezers bedoeld. Die zijn bedoeld voor de hulpverleners. Voor P2000 ging alles via spraak of zoals in Brabant Noord via tekst pagers. Toen hoorde je niemand over meelezen en persvrijheid en noem maar op. Ook toen waren er lang zoveel geen kijkers naar incidenten als nu met P2000. Nu willen we in ene alles weten en beginnen we gelijk te stijgeren als er geen huisnummers meer in de melding staat. Als je zo graag alles wilt weten vraag je maar een perskaart aan en meldt je je aan voor persberichten van de regio.

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2018, 09:32:52 »
Dit vind ik een beetje vreemd dat men oordeelt als of ik een sensatie zoeker ben, deze forum is er voor bedoeld hierover een vraag te stellen.
Het was mijn vraag niet, mijn vraag nogmaals is: is er een erkende website over de alarmering website over de regio gooi en vechtstreek waarop vermeld staat over de afspraken over hoe men berichten in typt via p2000"?

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21656
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2018, 09:36:45 »
Dit vind ik een beetje vreemd dat men oordeelt als of ik een sensatie zoeker ben

Ik wil wel weten wat er paar straten verder op gebeurd

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21656
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #13 Gepost op: 19 mei 2018, 09:38:27 »
mijn vraag nogmaals is: is er een erkende website over de alarmering website over de regio gooi en vechtstreek waarop vermeld staat over de afspraken over hoe men berichten in typt via p2000"?

En waarom zou zulke informatie die voor intern gebruik is bedoelt, op een website staan?

Offline pa2552

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 360
Re: Ambulance gooi en Vecht streek
« Reactie #14 Gepost op: 19 mei 2018, 11:24:20 »
Het zou toch kunnen dat er in bepaalde meldkamers alarmeringsprotocollen zijn, over hoe men de berichten in typt?