Auteur Topic: Meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb dan op am/fm ?  (gelezen 7159 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb dan op am/fm ?
« Gepost op: 9 januari 2019, 16:42:18 »
Ik ontvang veel meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb dan op am/fm bij het luisteren naar DX op de 10 meter-band, 11 meter-band en 12 meter-band.

Is dat normaal dat mijn radio meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb ontvangt dan op fm/am.
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?

Offline 1kilowatt

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 141

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?

opabert

  • Gast
Re: Meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb dan op am/fm ?
« Reactie #4 Gepost op: 6 februari 2019, 20:35:40 »
Ik ontvang veel meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb dan op am/fm bij het luisteren naar DX op de 10 meter-band, 11 meter-band en 12 meter-band.
Is dat normaal dat mijn radio meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb ontvangt dan op fm/am.

Wikkel de USB kabel door een ferriet kraal of klem,  dan is de QRM in USB minder.
Maar dit bedoel je niet.

Offline supercb

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 37
Re: Meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb dan op am/fm ?
« Reactie #5 Gepost op: 7 februari 2019, 06:26:15 »
Ik ontvang veel meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb dan op am/fm bij het luisteren naar DX op de 10 meter-band, 11 meter-band en 12 meter-band.
Is dat normaal dat mijn radio meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op usb ontvangt dan op fm/am.

Wikkel de USB kabel door een ferriet kraal of klem,  dan is de QRM in USB minder.
Maar dit bedoel je niet.

:) Neen heel juist, dit bedoel ik niet...
Dit bedoel ik. Is dat normaal dat mijn radio meer Q.R.M. dB ( decibel ) ruis op SSB ontvangt dan op FM/AM.
! Ik kan uren naar een HF korte golf wereldontvanger luisteren maar daarom ben ik nog geen wereldreiziger?