Scannergerelateerd > Online scanners
Veel activiteit op 123.100
Dani2001:
Beste allen,
De laatste tijd ontving ik met regelmaat wat radioverkeer op de 123.1000 AM (SAR operaties Wereldwijd, veel in gebruik bij de SAR heli.)
voornamelijk bij SAR acties maar ook o.a. bij medevacs (zowel schepen als productieplatformen) en trainingsvluchten van de marine. (dat laatste wel summier).
Alleen merkte ik dat maar heel weinig tot geen online streams zijn die de 123.1000 AM laten horen.
Ik wil uiteraard niemand dwingen maar ik heb wel het idee dat er veel interesse in is.
Ik kwam in mijn zoektocht de 123.1000 AM alleen tegen in deze stream op Liveatc, echter deze ontvangt het alleen in deze regio
https://www.liveatc.net/hlisten.php?mount=ehrd2_alt&icao=ehrd
Helikees:
Beste ik heb op zello 123.100 erbij staan.
Kanaal heet reddingskanaal en komt uit ijmuiden.👍
wkrijger:
Volgens mij draait 123.1 ook mee op Lifeboat Seeker op Broadcastify (hoorde laatst coms tussen LFL1 en RSQ06 daarop, en Niezijl heeft ‘m ook meedraaien op Zello.
Edwin uit 070:
--- Citaat van: Dani2001 op 28 augustus 2024, 16:34:40 ---De laatste tijd ontving ik met regelmaat wat radioverkeer op de 123.1000 AM (SAR operaties Wereldwijd, veel in gebruik bij de SAR heli.)
voornamelijk bij SAR acties maar ook o.a. bij medevacs (zowel schepen als productieplatformen) en trainingsvluchten van de marine. (dat laatste wel summier).
Alleen merkte ik dat maar heel weinig tot geen online streams zijn die de 123.1000 AM laten horen.
--- Einde van citaat ---
"De laatste tijd" is niet correct. 123.1000 wordt al heel lang redelijk intensief gebruikt voor allerhande SAR-activiteiten (en in NL dan vooral op het water).
Heb je zelf al overwogen aan te bieden om vanaf jouw lokatie 123.1000 online te zetten, bijvoorbeeld via LiveATC?
WH521:
123.100 is de primaire freq voor de NL SAR heli's. Bij elke vlucht (ongeacht oefening/missie) melden ze zich in/uit bij het CCC.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie