Auteur Topic: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500  (gelezen 3527 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Gepost op: 16 augustus 2006, 09:06:45 »
Hi,

Alhoewel het standaard CV-I address van een R-8500 4AH is, lukt het om de R-8500 te laten praten als je het adres 4A gebruikt.

Voor Uniden 780XLT gebruikers een opmerking, als je een vrij kanaal gebruikt voor Trunkview moet je wel eerst dat kanaal een juiste step kiezen anders wordt alsnog de verkeerde frequentie van Trunkview naar de ontvanger gestuurd.

Algemene opmerkingen over Trunkview:

Het scannen met Trunkview gaat wel erg langzaam, indien mogelijk dan zou snelheid wel gewenst zijn.

Bovendien zou het prettig zijn als je meerdere Group ID's en/of Unit ID's kan tracken!

USB support zou ook handig zijn! ivm Icom R-20, deze heeft overigens ook gewoon een CV-I adres.

Voor de rest is het een fantastisch programma met een perfect oog voor detail, zoals de popups in de systemtray met het kanaal en de frequentie als er geschakeld wordt naar een spraakkanaal.
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #1 Gepost op: 16 augustus 2006, 10:48:25 »
Huub, in de nieuwe versie die ik hier aan het testen ben kan je er twee tracken, misschien is het mogelijk om er op verzoek een aanpassing in te maken zodat je er 20 kan tracken.
Vraag het de maker ;)

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:07:44 »
Ja, ok, dus niet hier melden als ik je goed begrijp?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2006, 11:15:58 »
Citaat van: "Huub Roem"
Ja, ok, dus niet hier melden als ik je goed begrijp?

Hier melden kan altijd maar dan duurt het wat langer voor hij het leest denk ik, als je een e-mail stuurt zal het wat sneller gaan.

Offline leimpie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 208
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2006, 20:00:11 »
Citaat
Alhoewel het standaard CV-I address van een R-8500 4AH is, lukt het om de R-8500 te laten praten als je het adres 4A gebruikt.

Ja, dus 4A is het CI-V adres, en die 'H' geeft aan dat de notatie hexadecimaal is. Ook wel 4A (hex).

Citaat
Het scannen met Trunkview gaat wel erg langzaam, indien mogelijk dan zou snelheid wel gewenst zijn.

Zal ik eens naar kijken. TV moet alleen wel bij iedere freq even de tijd hebben om wat data te decoderen...

Citaat
Bovendien zou het prettig zijn als je meerdere Group ID's en/of Unit ID's kan tracken!

Dat kan, zoals Gert Jan al zei, in een volgende versie. Daar kunnen twee ranges gedefini ëerd worden.

Citaat
USB support zou ook handig zijn! ivm Icom R-20, deze heeft overigens ook gewoon een CV-I adres.

Huub, de R-20 wordt toch geleverd met een driver die, na installatie, zorgt voor een extra (virtuele) COM-poort op de PC.
Als je in TrunkView deze com-poort kiest moet het gewoon werken met adres 6C (hex) ;)

Citaat
Voor de rest is het een fantastisch programma met een perfect oog voor detail,

Dank u wel.  :)

--
Gerrit.

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2006, 20:05:51 »
Citaat van: "leimpie"
Citaat
USB support zou ook handig zijn! ivm Icom R-20, deze heeft overigens ook gewoon een CV-I adres.

Huub, de R-20 wordt toch geleverd met een driver die, na installatie, zorgt voor een extra (virtuele) COM-poort op de PC.
Als je in TrunkView deze com-poort kiest moet het gewoon werken met adres 6C (hex) ;)

Gerrit,

Ik zat vanmiddag even in de tuin met mijn R-20 en toen zag ik dat data inderdaad gewoon via RS-232 naar de audio in gaat op HEX 6C..... sorry voor de paniekaanval!  :?
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2006, 20:06:21 »
Citaat van: "leimpie"
Citaat
Het scannen met Trunkview gaat wel erg langzaam, indien mogelijk dan zou snelheid wel gewenst zijn.

Zal ik eens naar kijken. TV moet alleen wel bij iedere freq even de tijd hebben om wat data te decoderen...

--
Gerrit.

Ik vraag me af of Huub scannen bedoeld of searchen (functie van TrunkView zelf).
Mijn indruk is juist dat TV heel weinig tijd nodig heeft de gevonden data te lezen, misschien hangt dat ook van je geluidskaart af?

Offline BlackBox

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1287
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2006, 20:08:29 »
Ik bedoel searchen van Trunkview zelf Gert Jan, alhoewel het wel een functie is die je waarschijnlijk weinig of niet gebruikt. Maar dat verschilt waarschijnlijk per gebruiker....
Good monitoring!
Frequency Monitor Centre

Gert Jan

  • Gast
Re: Trunkview opmerkingen en Icom R-8500
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2006, 20:30:50 »
Citaat van: "Huub Roem"
Ik bedoel searchen van Trunkview zelf Gert Jan, alhoewel het wel een functie is die je waarschijnlijk weinig of niet gebruikt. Maar dat verschilt waarschijnlijk per gebruiker....

Dat dacht ik al Huub ;)
Dat andere kon ik me ook erg moeilijk voorstellen.
Voor Gerrit, misschien is het mogelijk dmv een schuifbalkje de searchsnelheid te regelen?