Auteur Topic: Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR  (gelezen 9152 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline Poema71

  • Beginnend Lid
  • **
  • Berichten: 20
Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR
« Gepost op: 26 mei 2018, 20:47:20 »
Als je de pech hebt hier heb je alle 8 kanalen vol met babyfoons op de PMR. Ook zitten een aantal babyfoons echt naast de PMR raster waardoor  enkele presies tussen 2 PMR kanalen zitten en dus 2 kanalen stoort of gewoon een net er naast zitten.

Vandaag pas een AH winkel vernomen die altijd onder een babyfoon zat die vandaag toevallig uit stond of niet meer nodig is ;)

Die babyfoons zitten dus ook met 0,5watt over het algemeen en ouders beseffen niet hoever dat kan komen en dat je soms hele gesprekken kan afluisteren omdat ze dat ding de hele dag/nacht aan hebben staan.

Ook worden de PMR walkietalkies  ingezet als babyfoon, dat is dan duidelijk te horen aan die irritante rogerbeeps van die dingen :)

Persoonlijk vind ik de PMR uitermate ongeschikt voor babyfoon verkeer. Dat hadden ze beter in de LPD band van 10mW op moeten nemen. Komen ze minder ver, tenslotte is het meestal alleen maar binnenshuis.


Ik zal het er maar mee moeten doen als luisteraar  8)
3x SDR Dongle
UBC 760XLT
Diamond X30 (@7m)- X510 (@14m) - Discone (@7m) - GP 70cm band (@8m)

Online Hennie

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 387
  • PC5L
Re: Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR
« Reactie #1 Gepost op: 27 mei 2018, 07:51:34 »
Je kan nog proberen te zoeken naar een DCS- dan wel TQ-signaal wat mee wordt gezonden met het gewenste signaal en die in te stellen. Echter als het babyfoonsignaal zo sterk is dat de DCS of TQ wordt weggedrukt dan hoor je nog niets.
Een richtantenne is misschien nog een mogelijkheidje.

Offline luistervink 12

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 572
  • ubc 125 xlt
Re: Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR
« Reactie #2 Gepost op: 27 mei 2018, 07:53:19 »
tjsa ik heb er ook soms last van al dat gekrijs  van die babys  is erg vervelend en op de achtergrond hoor je soms papa f mama praten maar pmr kan ook weer leuk zijn

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR
« Reactie #3 Gepost op: 27 mei 2018, 07:54:35 »
Mensen die nu nog een PMR babyfoon kopen hebben geen goede research gedaan of slecht advies gekregen van de verkoper.  :)

DECT, WiFi

Offline terrestrial

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 113
Re: Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR
« Reactie #4 Gepost op: 27 mei 2018, 11:44:35 »
Mensen die nu nog een PMR babyfoon kopen hebben geen goede research gedaan of slecht advies gekregen van de verkoper.  :)

DECT, WiFi

Mensen hebben geen idee wat PMR is of op welke frequentie iets werkt of dat het stoort.  Het interesseert ze ook niet, ze willen alleen hun baby horen.  Je kunt de mensen ook niet de schuld geven, eerder de industrie of degene die de regels maakt en dit soort apparatuur toestaat op deze band.
AirSpy R2 & Spyverter  -- Diamond D130N -- Aircel 7 - Rpi2 Piaware ADS-B/MLAT Flightfeeder -- Virtual Radar Server

Offline Patrick67

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 100
Re: Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR
« Reactie #5 Gepost op: 27 mei 2018, 16:00:18 »
De LEUKE tijd is al jaren achter de rug, toen was het elke avond bingo van copulerende stelletjes tot echtelijke ruzies en soms een heel familie beraad.
Bijna elke babyfoon in die tijd zat op de 27mc of op de lpd band, dect en digitaal zoals nu waren er nog niet.
Hier lokaal zit er zelden of nooit een babyfoon op de pmr, wel veel kids met hun supermarkt / Intertoys portofoontjes.
Of de mensen een slecht advies hebben gekregen van de verkoper trek ik in twijfel, ik denk eerder dat ze advies hebben gekregen naar wat ze wilden uitgeven.

Offline Tom-

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 473
Re: Babyfoons zijn leuk maar echt onhandig op PMR
« Reactie #6 Gepost op: 27 mei 2018, 16:43:37 »
Mensen hebben geen idee wat PMR is of op welke frequentie iets werkt of dat het stoort.  Het interesseert ze ook niet, ze willen alleen hun baby horen.  Je kunt de mensen ook niet de schuld geven, eerder de industrie of degene die de regels maakt en dit soort apparatuur toestaat op deze band.

Heb nog even een beetje research gedaan en begrijp nu het probleem. DECT en WiFi wordt met straling geassocieerd. Analoog is stralingsvrij heb ik zojuist geleerd ::)