Auteur Topic: TETRA netwerk RET Rotterdam  (gelezen 3124 keer)

0 leden (en 1 gast) bekijken dit topic.

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #15 Gepost op: 12 september 2023, 13:09:11 »
Toen de RandstadRail nog met een MPT1327 systeem werkte had men op de voormalige Hofpleinlijn zenders te;
Leidschendam

In Leidschendam op de de Rietsangh. Nu in gebruik door de HTM.


Offline ET

  • Top Lid
  • ****
  • Berichten: 1310
  • Schiedam
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #16 Gepost op: 12 september 2023, 18:30:29 »
In Schiedam staat er een op het NS station.

Elmar
Uniden UBC9000XLT / RTL R820T2 / Funcube Pro
Ailunce HD1 / Motorola MTH800 / Motorola DM4600 / Motorola GM360
Diamond X50 / Diamond D707 / Diamond MR77B / Kathrein K751221 (UHF)

Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2023, 19:49:28 »
Metro E loopt niet vlak langs de A12 afslag Zoetermeer.

Ja Bob, ik snap wat je zegt. Maar ik ga al even mee en heb aardig wat uitgepeild de afgelopen 30 jaar ;) Ik heb echt een dijk van een signaal op de genoemde locatie en die komt niet uit Pijnacker, Berkel of waar de metro ook wel loopt. Ik meen dat er iets op het NH-Hotel staat, maar aangezien ik daar jaren niet meer geweest ben (tot 2015 kwam ik er regelmatig voor KPN mobiel, tot Volker Wessels dat onderhoud overnam) en wat er allemaal staat is wat vervaagd. Volgens mij stond er ooit Entropia MPT1327. In Zoetermeer Centrum stond MCCN wat uiteindelijk het Entropia TETRA is geworden. Zou ook een mooie dekking richting Pijnacker geven. Je hebt het over de metro lijn, maar waar rijden de bussen?

Over de bussen gesproken, ik reed vandaag bij het Clausplein achter een RET bus. Even verderop bij de afslag Leidschendam had ik bovenaan bij de Donau weer een enorm sterk signaal. Ik denk dat er zomaar meer zenders kunnen staan dan je denkt :) Alleen kan ik in die directe omgeving even niets bedenken. Ik moet ook eens uitvogelen wat mijn signaalmeter exact aangeeft als ik zeker weet dat ik vlak naast de antenne sta, dan heb ik een goede referentie...

Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #18 Gepost op: 12 september 2023, 20:17:44 »
Ik wist niet dat er RET-bussen zo ver buiten Rotjeknor reden. OV gebruik ik zelden. Kzie dat bijvoorbeeld bus 170 in Zoetermeer rijdt.


Offline BobHGL

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 211
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #19 Gepost op: 24 september 2023, 18:26:34 »
Iemand enig idee waar de zenders staan opgesteld? Ik krijg toch sterk het idee dat er ook een zender in Zoetermeer staat gezien de signaalsterkte bij de A12 afslag Zoetermeer.


Offline Hunter

  • Beheerder
  • *****
  • Berichten: 7563
  • PE1RFR
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #20 Gepost op: 24 september 2023, 19:08:12 »
Bob daar staat ook HTM, grappig. Dan staan ze daar dus samen :) Andere zender HTM staat op de Berlijnstraat bij het Stadshart. Ding iets iets van 20 hoog, dus aardig bereik

Offline wattman

  • Gevorderd Lid
  • ***
  • Berichten: 101
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #21 Gepost op: 13 oktober 2023, 18:14:02 »
Over zenders gesproken langs metrolijn E, in Pijnacker nabij het station Pijnacker Centrum een zeer sterk signaal op 423.23125. Exacte locatie weet ik helaas niet. Zal naast de metro ook voor RET bus 174 zijn. Die komt langs station Pijnacker Zuid.

Offline Johan Beck

  • Moderator
  • *****
  • Berichten: 21691
  • Scheveningen
    • Frequentiedatabase
Re: TETRA netwerk RET Rotterdam
« Reactie #22 Gepost op: 13 oktober 2023, 18:15:33 »
Daar heeft voorheen ook altijd een zender gestaan toen er nog analoog werd gewerkt.